Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Gisteren tot mijn grote vreugde 2 flessen Arran "The Golden Eagle" kunnen aanschaffen (voor de
normale prijs!)
Toen mezelf ook maar getracteerd op een fles Tamdhu - geen leeftijdsaanduiding, maar voor iets
meer dan 2 tientjes kon ik 'm niet laten staan.
Maar één keer eerder een Tamdhu gedronken - de clubbotteling van King's Court Whisky Society
en die vond ik wel zeer aangenaam.
normale prijs!)
Toen mezelf ook maar getracteerd op een fles Tamdhu - geen leeftijdsaanduiding, maar voor iets
meer dan 2 tientjes kon ik 'm niet laten staan.
Maar één keer eerder een Tamdhu gedronken - de clubbotteling van King's Court Whisky Society
en die vond ik wel zeer aangenaam.
0 x
- mchammett
- Actief lid

Ik ben zojuist uitgeroepen tot de winnaar van een twitterprijsvraag van @bruichladdich en volgens mij heb ik een 'Ancien Regime' gewonnen. Over het algemeen ben ik erg te spreken over Bruichladdich whisky's dus ik ben benieuwd.Me lucky bastard
0 x
mchammett schreef::hoera Ik ben zojuist uitgeroepen tot de winnaar van een twitterprijsvraag van @bruichladdich
Proficiat! Laat ons weten wat je ervan vindt!
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

mchammett schreef::hoera Ik ben zojuist uitgeroepen tot de winnaar van een twitterprijsvraag van @bruichladdich en volgens mij heb ik een 'Ancien Regime' gewonnen. Over het algemeen ben ik erg te spreken over Bruichladdich whisky's dus ik ben benieuwd.
Die heb ik vorig jaar bij Bruichladdich nog geproefd. Ik vond hem zeker niet verkeerd, en kon hem net een tikkeltje meer waarderen dan de Renaissance.
0 x
Een Deense whisky kunnen proeven op het bierfestival, verdorie lekker sherried stuff, 26 jaar oud. 100 euro met 2 glazen en een 5cl bij, mja, niet getwijfeld, mooi souvenir! Braunstein, kleine distilleerderij.
0 x
-
muzieknerd1000
- Actief lid

2 flessen Highland Park Saint Magnus 12yo, voor een mooie prijs. Ben blij dat ik nog even gewacht hebt met aanschaffen 
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Ouders zijn net terug van een kort weekje Schotland en hebben daar de kleinste distilleerderij bezocht Edradour.
Een fles Natural Cask Strength, Sauternes finish en Ballechin (heavily peated) meegenomen en na een snelle proefsessie mocht ik er eentje kiezen. De Ballechin was lekker (deed mij een beetje denken aan een Bowmore 15yo), de sauternes was ok, maar had ook wel wat minpuntjes, maar de CS was heerlijk. Had een opvallende laurierdrop smaak die mij wel beviel dus deze fles is nu in mijn bezit
Een fles Natural Cask Strength, Sauternes finish en Ballechin (heavily peated) meegenomen en na een snelle proefsessie mocht ik er eentje kiezen. De Ballechin was lekker (deed mij een beetje denken aan een Bowmore 15yo), de sauternes was ok, maar had ook wel wat minpuntjes, maar de CS was heerlijk. Had een opvallende laurierdrop smaak die mij wel beviel dus deze fles is nu in mijn bezit
0 x
Uiteindelijk toch gezwicht voor de Highland Park Thor.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Kay schreef:Uiteindelijk toch gezwicht voor de Highland Park Thor.
Heeft hij je met Mjölnir toch nog weten te bedwingen?

0 x
Met vakantie en de plaatselijke slijter binnengewandeld. Weinig tot zeer weinig keus. Wilde iets simpels om lekker weg te tikken op de veranda. Is een The Glenlivet geworden voor veel te veel euro's.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Na aanleiding van positieve recenties hier op het forum ook Glendronach - The Revival 15 year aangeschaft. Verder ook een Springbank 10 100 proof. Ondanks voornemens om te minderen groeit de collectie sneller dan ik kan drinken.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

WhiteMonkey schreef:Ondanks voornemens om te minderen groeit de collectie sneller dan ik kan drinken.
Welcome to my world.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- mchammett
- Actief lid

mchammett schreef:Ik ben zojuist uitgeroepen tot de winnaar van een twitterprijsvraag van @bruichladdich en volgens mij heb ik een 'Ancien Regime' gewonnen
Haha het bleek dus niet om een fles te gaan maar de zogenaamde "tin proof plate". Het goedgekeurde orginele ontwerp voor de tinnen koker voor de Ancien Regime, compleet met goedkeuringscertificaat.
Ik heb deze geschonken aan Zonneveld in Maassluis.
Hij gaf mij spontaan twee aangebroken flessen Bruichladdich: De Sherry Classic en de 1998 Oloroso
Verder voor mijn vrouw nog een Laddie Ten en voor mezelf een The Ultimate Caol Ila 1999 cask strength 10 yrs gekocht.
Wordt vanavond genieten bij "Monarch of the Glen" of "Downton Abbey".
Laatst gewijzigd door mchammett op 22 Mei 2012, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
WhiteMonkey schreef:Na aanleiding van positieve recenties hier op het forum ook Glendronach - The Revival 15 year aangeschaft. Verder ook een Springbank 10 100 proof. Ondanks voornemens om te minderen groeit de collectie sneller dan ik kan drinken.
johan brugge schreef:WhiteMonkey schreef:Ondanks voornemens om te minderen groeit de collectie sneller dan ik kan drinken.
Welcome to my world.
I know the feeling
Het komt zo nu en dan voor, dat ik de mooiste voornemens weet te verzinnen, maar dan zie je weer 'ns "iets" en
, daar ga je weer! 
0 x
en ja,
toch even seinen, deze maand aangeschaft,
Port Ellen, Wilson & Morgan, 27yo, 2347
Port Ellen, Provenance, spring 83 winter 2008 (x2
)
Port Ellen, Old Bothwell, cask 2558 (x2
)
en we kijken al weer uit naar meer lekkers volgende maand
toch even seinen, deze maand aangeschaft,