Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zojuist het laatste restje Jameson NAS uit het probeerflesje opgemaakt. Niks bijzonders maar had nog wat over na de vergelijking met de Jameson 12 yr en het is zonde om weg te gooien. Vind de Jameson niet verkeerd maar de 12yr vele malen beter 
0 x
Ik dronk daarnet de Finlaggan Cask Strength 58%. Lekker op neus mond en finish, maar dat kreng brandt wel heel heftig in de slokdarm. Desalniettemin hele fijne prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je weet dat ik nog eens 10 euro korting gekregen heb.
0 x
Zaterdag een N&T gehad met o.a. de volgende exemplaren:
- Hazelburn CV, 46%
- Auchentoshan Classic, 40%
- Miltonduff Foundland Hills 8y, 43%
- Talisker 10y, 45,8%
- Glenlivet 12y, 40%
Weinig nieuws onder de zon maar de Foundland Hills was een aangename verrassing. Ik kende em nog niet maar niet onaardig, misschien zelfs iets te toegankelijk.
- Hazelburn CV, 46%
- Auchentoshan Classic, 40%
- Miltonduff Foundland Hills 8y, 43%
- Talisker 10y, 45,8%
- Glenlivet 12y, 40%
Weinig nieuws onder de zon maar de Foundland Hills was een aangename verrassing. Ik kende em nog niet maar niet onaardig, misschien zelfs iets te toegankelijk.
0 x
Vanavond in het glas :
Samplerestje Ardmore 1992 The Whiskyman 49,9%
En dan 2 samples naast elkaar :
Macduff 1980-2011 Malts Of Scotland bourbon hogshead cask 6107 54,1%
&
Clynelish 1982-2010 Malts Of Scotland bourbon hogshead cask 5895 51,5% ( Thx JohanBrugge!)
Ik verkies de Clynelish net boven de Macduff , het romige/volle/'waxy' in geur&smaak Clynelish is echt geniaal
Let wel : beiden zijn verschrikkelijk lekker!!

Samplerestje Ardmore 1992 The Whiskyman 49,9%
En dan 2 samples naast elkaar :
Macduff 1980-2011 Malts Of Scotland bourbon hogshead cask 6107 54,1%
&
Clynelish 1982-2010 Malts Of Scotland bourbon hogshead cask 5895 51,5% ( Thx JohanBrugge!)
Ik verkies de Clynelish net boven de Macduff , het romige/volle/'waxy' in geur&smaak Clynelish is echt geniaal
Let wel : beiden zijn verschrikkelijk lekker!!

0 x
De Japanse tour op vandaag:
nikka from the barrel, net in het glas. Straks toch eens de Yamazaki 18 open doen!
nikka from the barrel, net in het glas. Straks toch eens de Yamazaki 18 open doen!
0 x
BWhisky schreef:... het romige/volle/'waxy' in geur&smaak Clynelish is echt geniaal
Dat is toevallig, ik heb net een sample Clynelish 1989-2011, The Whisky Agency, op en kan het alleen maar eens zijn met je bewering. Vooral die typische Clynelish afdronk vind ik altijd erg de moeite waard, zo ook van deze.
0 x
Daarnet was het de Highland Park 18YO OB.
Nu is het de eerste dram van de Caol Ila Natural Cask strength 61,6%. Verbazingwekkend zachte whisky is dat zeg.
Nu is het de eerste dram van de Caol Ila Natural Cask strength 61,6%. Verbazingwekkend zachte whisky is dat zeg.
0 x
Gister gewoon lekker "classic" gedaan met een drammetje lagavulin 16 y.o.
Vanavond ga ik het laatste restje laphroaig 2000 cs van de Ultimate lijn nuttigen.
Ben alvast voor zaterdag in de mood: dan ga ik met een paar vrienden aan de fles highland park 1989 van de Ultimate, vriend van me heeft besloten dat de fles maar eens open moet
en wie ben ik dan om nee te zeggen 
Vanavond ga ik het laatste restje laphroaig 2000 cs van de Ultimate lijn nuttigen.
Ben alvast voor zaterdag in de mood: dan ga ik met een paar vrienden aan de fles highland park 1989 van de Ultimate, vriend van me heeft besloten dat de fles maar eens open moet

0 x
Zit heerlijk te nippen aan 'n The Macallan 1990 CWC 21yo, 47.7% , cask PX en nr. 1007.
Zeer aanbevelingswaardig
Zeer aanbevelingswaardig

0 x
Ardbeg Ten en een A'bunadh#35
mijn vrouw lijkt wel verslaafd aan de turf... Beg for Ardbeg
mijn vrouw lijkt wel verslaafd aan de turf... Beg for Ardbeg

0 x
Uit de smalle selectie in de pub is de keuze zojuist gevallen op een Jura 10 YO.
0 x
Gisteravond helaas net mijn Redbreast 15 YO leeggemaakt.
Nu op zoek naar weer wat anders., hoewel de Redbreast zeker een keer op herhaling gaat
Nu op zoek naar weer wat anders., hoewel de Redbreast zeker een keer op herhaling gaat

0 x
Net een Tamdhu 15 jaar ingeschonken,58.9%,zit een aardige kruidnagel in.

0 x
Een lekkere dram van Laphroaig Quarter Cask.
0 x
'n Caol Ila 1981 T(hosop) I(mport) - handwritten label -1981/2011 - 50.6%
Tja, wat moet ik hier nu over zeggen, geweldige whisky, maar dat gebeurt natuurlijk al gauw, als Caol Ila tot "de grote favorieten" behoort
Zeer aanbevelingswaardig(als ze er nog zijn
).
ps. Is gewoon op 50.6% te drinken, maar bij m'n tweede doe ik er toch wat water bij en dan is 'ie nog lekkerder!

Tja, wat moet ik hier nu over zeggen, geweldige whisky, maar dat gebeurt natuurlijk al gauw, als Caol Ila tot "de grote favorieten" behoort
Zeer aanbevelingswaardig(als ze er nog zijn
ps. Is gewoon op 50.6% te drinken, maar bij m'n tweede doe ik er toch wat water bij en dan is 'ie nog lekkerder!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”