FGG schreef:...óf een houder voor een niet al te fancy whisky.
Wat is in jóuw kast nog een 'niet al te fancy whisky'?

FGG schreef:...óf een houder voor een niet al te fancy whisky.

Dre schreef:FGG schreef:...óf een houder voor een niet al te fancy whisky.
Wat is in jóuw kast nog een 'niet al te fancy whisky'?![]()
![]()
FGG schreef:Ik heb onlangs een presentje gekregen in de vorm van een kristallen decanter. Mooi ding, en ik wil 'm eigenlijk wel vullen, maar na de verhalen die ik heb gelezen over het lood wat in kristal zit en door de alcohol úit de fles en ín de drank verdwijnt houdt me dat toch een beetje tegen. In eerste instantie leek me dat een mooie gelegenheid voor (nog) een living bottle, maar ...
Dre schreef:Gewoon ff een vraagje aan Living bottle-bezitters: Hoe vaak drinken jullie nou uiteindelijk echt een glaasje uit die fles? Met alle keuzes aan prachtige samples en flessen die de meesten van ons in de kast hebben staan, kies je dan tóch nog wel eens voor die living bottle?

Lijkt mij ook aardig langdurig.FGG schreef:Reichenbach schreef:Zo lang je de whisky er niet langdurig in bewaard is er denk ik geen reden om hem niet te gebruiken, kristal of niet.
Probleem is hier de definitie van "langdurig". Mijn twee living bottles staan al ruim een jaar. Is dat langdurig? Of een maand?

sanders_spirit schreef:Nu ik dit lees denk ik jaaaa, dat moet ik ook weer eens gaan doen. Ik las iets over een karaf om in bij te houden, dat lijkt mij wel wat. Ik kom vaak prachtige karafs tegen, maar durf daar geen goede fles in leeg te gieten voor op de salontafel. Dit is wel een goed concept om dan restjes daarin te kieperen. Ik ga vandaag eens even op speurtocht!
Fat Bastard! schreef:sanders_spirit schreef:Nu ik dit lees denk ik jaaaa, dat moet ik ook weer eens gaan doen. Ik las iets over een karaf om in bij te houden, dat lijkt mij wel wat. Ik kom vaak prachtige karafs tegen, maar durf daar geen goede fles in leeg te gieten voor op de salontafel. Dit is wel een goed concept om dan restjes daarin te kieperen. Ik ga vandaag eens even op speurtocht!
Let wel op dat veel karaffen....karafs..... (hallo! Dikke van Dale?!?) niet goed afsluiten en meer voor de sier zijn. Zou zonde zijn als de alcohol uit je living bottle vervliegt.

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten