Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
- Whisk(e)y goeroe
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Vanmiddag 2 leuke oudjes uit samplesetje van Henri:
Tomintoul 1967 18 y/o UD
Benrinnes 1968 17 y/o GM Connoisseurs Choice
Nu:
Caol Ila 2004 GM Connoisseurs Choice Cask Strength
Tomintoul 1967 18 y/o UD
Benrinnes 1968 17 y/o GM Connoisseurs Choice
Nu:
Caol Ila 2004 GM Connoisseurs Choice Cask Strength
2 x
-
- Senior
Afgelopen weekend een avondje uit geweest in The Malt Vault in Utrecht. Ik was al een keer in de vestiging in Den Haag geweest, beide zijn leuke bars en hoewel de werfkelder in Utrecht erg veel karakter heeft vind ik als net iets boven gemiddeld lang persoon de ruimte in Den Haag iets fijner 
Maar mooie flights gehad met z'n 3'en, de meest memorabele drams voor mij waren een Arran 15 peated sherry en een Caol Ila 25. De Arran had maar erg weinig peat invloed wat ik juist wel mooi vond, beetje rook maar toch heel zacht en fruitig (maar ook weer niet te).
De Caol Ila was fantastisch, zo vol van smaak en de finish bleef maar hangen. Ik zag dat Cor deze ook als onderdeel van zijn eindejaarsknaller (start van het jaar knaller?) lineup had, balen dat ik die niet kon bijwonen dit jaar want als alle drams van dit kaliber waren dan heb ik echt een top tasting gemist!

Maar mooie flights gehad met z'n 3'en, de meest memorabele drams voor mij waren een Arran 15 peated sherry en een Caol Ila 25. De Arran had maar erg weinig peat invloed wat ik juist wel mooi vond, beetje rook maar toch heel zacht en fruitig (maar ook weer niet te).
De Caol Ila was fantastisch, zo vol van smaak en de finish bleef maar hangen. Ik zag dat Cor deze ook als onderdeel van zijn eindejaarsknaller (start van het jaar knaller?) lineup had, balen dat ik die niet kon bijwonen dit jaar want als alle drams van dit kaliber waren dan heb ik echt een top tasting gemist!
Laatst gewijzigd door Iain87 op 28 Jan 2025, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
-
- Forum goeroe
Iain87 schreef:De Caol Ila was fantastisch, zo vol van smaak en de finish bleef maar hangen. Ik zag dat Cor deze ook als onderdeel van zijn eindejaarsknaller (start van het aar knaller?) lineup had, balen dat ik die niet kon bijwonen dit jaar want als alle drams van dit kaliber waren dan heb ik echt een top tasting gemist!
Dat was zeker een fijne tasting met mooie afsluiter.
3 x
-
- Senior
Fat Bastard! schreef:Dat was zeker een fijne tasting met mooie afsluiter.
Ja vorig jaar was ie ook fantastisch. Dit jaar kon ik hem door werk niet bijwonen, volgende keer doe ik weer m'n best om er wel bij te zijn.
0 x
-
- (Whisky)Professional
Iain87 schreef:Fat Bastard! schreef:Dat was zeker een fijne tasting met mooie afsluiter.
Ja vorig jaar was ie ook fantastisch. Dit jaar kon ik hem door werk niet bijwonen, volgende keer doe ik weer m'n best om er wel bij te zijn.
Ach, zat ook een Ben Nevis van Millroys of Soho bij die ook zeker niet onverdienstelijk was (lees erg goed). Hoewel ik de peated Bladnoch, single cask, ook zeker kon waarderen. Verder om mee te beginnen de Middleton Very Rare 2024, Glenallschie 17 mizunara cask en Shizuoka K, imported barley (in random order zo u zult begrijpen).
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
-
- Top bijdrager
Cor - Vinabc schreef:Iain87 schreef:Fat Bastard! schreef:Dat was zeker een fijne tasting met mooie afsluiter.
Ach, zat ook een Ben Nevis van Millroys of Soho bij die ook zeker niet onverdienstelijk was (lees erg goed). Hoewel ik de peated Bladnoch, single cask, ook zeker kon waarderen. Verder om mee te beginnen de Middleton Very Rare 2024, Glenallschie 17 mizunara cask en Shizuoka K, imported barley (in random order zo u zult begrijpen).
Vond het ook een mooie tasting! De Ben Nevis en Caol Ila zagen er op papier natuurlijk erg goed uit, en losten de verwachtingen in. Maar net zo leuk vond ik het om drams te proeven dit ik normaal links zou laten liggen, zoals een Shizuoka, een geturfde Bladnoch of een "very rare" Midleton op 40%. En die Glenallachie was ook een mooie verrassing, had nog nooit de effecten van mizunara eik ervaren.
2 x
-
- Senior
Koning schreef:
Maar net zo leuk vond ik het om drams te proeven dit ik normaal links zou laten liggen, zoals een Shizuoka, een geturfde Bladnoch of een "very rare" Midleton op 40%.
Insgelijks, normaal ga ik ook niet (meer) zo hard hollen naar een Japanner, maar deze Shizuoka, was toch mjammie.
Ook weer een lesje, dat ook een whisky met "maar" 46,9 ABV, toch een flinke bite kan hebben (dankzij McKeesie en Cor).
Groetjes,
Tonny
1 x
-
- Forum goeroe
Fat Bastard! schreef:Dat was zeker een fijne tasting met mooie afsluiter.
Ik heb het helaas moeten missen, maar voor dit/komend jaar houd ik de einde/begin-jaars tasting aankondiging weer in de gaten

1 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
- Senior
Die Koning van hier weet wel wat lekker is!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/136085/glendronach-1992
Fantastische neus! Die enorme afzuiger van mij heb ik de hele tijd al in t glas hangen
Fantastische neus! Die enorme afzuiger van mij heb ik de hele tijd al in t glas hangen

5 x
-
- Senior
Gisteren goed begonnen met t weekend. Zojuist deze op:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/187247/islay-single-malt-1990-twj
Daar waar gisteren de Glendronach de show stal met zijn neus, doet deze gevaarlijke wegdrinker dat minder. Echter de smaak & zijn afdronk zijn machtig lekker!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/187247/islay-single-malt-1990-twj
Daar waar gisteren de Glendronach de show stal met zijn neus, doet deze gevaarlijke wegdrinker dat minder. Echter de smaak & zijn afdronk zijn machtig lekker!
2 x
-
- Senior
Sampletje van de lokale slijter:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ol-2016-mm
Druppeltje water om de scherpe randjes er van af te halen. Zeker niet verkeerd
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ol-2016-mm
Druppeltje water om de scherpe randjes er van af te halen. Zeker niet verkeerd
1 x
-
- Top bijdrager
Aaaan taaaaaafel schreef:Die Koning van hier weet wel wat lekker is!
Af en toe je neus verwennen met een goede Glendronach kan geen kwaad. En als je smaakpapillen ook nog mee gaan doen is het helemaal feest!
1 x
-
- Senior
Snap het probleem niet zo goed.
Iedereen met zijn afkeer tegen deze heerlijke Macallan 12 Sherry Oak Cask. Is hij te duur nu ? Ja vast wel maar dat is alles toch Anno 2025 ?
Ik kan er in ieder geval wel van genieten!!
Proost !!
Iedereen met zijn afkeer tegen deze heerlijke Macallan 12 Sherry Oak Cask. Is hij te duur nu ? Ja vast wel maar dat is alles toch Anno 2025 ?
Ik kan er in ieder geval wel van genieten!!
Proost !!

1 x
-
- Moderator
Fijn dat deze Macallan je goed bevalt en je er van kan genieten.Dawisknie schreef:Snap het probleem niet zo goed.
Heb ik zelf geen afkeer tegen deze specifieke fles. Kan ook niet, heb nooit Macallan geproefd, laat staan deze.
Wel heb ik wat tegen het merk en de manier hoe ze zich in de markt profileren. Is afkeer hierin een te sterk woord, maar mijn sympathie hebben ze niet.
Voor mij heeft de aanschaf van een fles whisky ook met gunnen te maken. Geldt voor de verkoper, maar ook voor het goed dat hij verkoopt.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Forum goeroe
De laatste paar weken weer eens wat meer uit mijn eigen flessen aan het drinken in de plaats van veel samples te proeven.
Natuurlijk is de Ledaig 2004 op sherry weer als eerste fles gebottlekilled.
Ik denk dat ik met deze lege fles nu wel kan zeggen dat ik persoonlijk meer dan 1% van vat 900174 heb leeggedronken.
Momenteel aan het genieten van een 30-jarige Tormore vintage 1984 van Cadenhead's.
Natuurlijk is de Ledaig 2004 op sherry weer als eerste fles gebottlekilled.
Ik denk dat ik met deze lege fles nu wel kan zeggen dat ik persoonlijk meer dan 1% van vat 900174 heb leeggedronken.
Momenteel aan het genieten van een 30-jarige Tormore vintage 1984 van Cadenhead's.
4 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”