ea teasse schreef:Vandaag had ik op aanvraag van een collega 2 samples mee naar het werk genomen om eens te laten proeven. Het waren de Highland Park 18YO en de Ardbeg ten. De reacties waren verdeeld. Enkele collega's vonden het effectief lekker, waarvan 1 mede-forumganger, maar over het algemeen werd de vraag: 'Hoe krijg je het binnen?' gesteld. Vooral de vrouwen reageerden nogal hevig en trokken alle soorten vreemde gezichten als de whisky op de tong kwam. Desalniettemin een fijn tijdverdrijf op een vrijdag namiddag.
nu, toeval, heb vanavond aan tafel na de maaltijd 2 voor mij 'must have' whisky's laten proeven door mijn bevallige deerne. De Ardbeg 10 ook, die had ze al eens geproefd, nu, ze trekt ook wel een vertrokken gezicht, maar dat is puur van wat de alcohol met haar zintuigen doet. Ze vindt het oprecht lekker. Met de Talisker 10 had ze het moeilijker tijdens het nippen, die was wellicht al iets te rijk... Dus het is zaak voor mij om wat aan de fijne kant te blijven van het gamma (delicaat of turf lijkt ze geen probleem mee te hebben). Normaal gezien heb ik morgen de Glenkinchie 12 binnen (onder andere) en daar verwacht ik wel een unaniem fijne reactie op van harentwege, behalve misschien de alcohol alweer
Maar er zit toekomst in.