Slight schreef:Maar ik denk dat het experiment wel iets heeft aangetoond: al zet je 'goede' whisky in de markt voor een belachelijk lage prijs, er zijn ontzettend veel landen die het nu simpelweg niet afnemen.
Zal ook wel iets te maken hebben met het feit dat ze op 8 maanden tijd al 30 releases hebben uitgebracht. En ook weer allemaal te jong spul.Al kost de volgende, ik zeg maar iets, 7 jarige Tullibardine of 9 jarige Macduff op first fill sherry 20 euro, dan nog ga ik 'm niet kopen. Dat is leuk om eens op een tasting te proeven, maar een volledige fles? Je moet als liefhebber al heel hard zoeken tegenwoordig om nog eens iets echt interessants te vinden.
Nu goed, ik denk dat de bedoeling van Signatory eerder was/is om de concurrentie onder prijsdruk te zetten en cashflow te genereren, want ook met Edradour en Ballechin pompen ze de releases eruit alsof het leidingwater is. En ze hebben uiteraard wel de stock vaten waarmee ze dat kunnen doen.