Ik snap niet hoe of waarom (wel, ik kan me wel een idee vormen over het waarom) ze 't doen maar het waren weer "ventes privées" by LMDW. Als bestaande klant -45% per fles bij aankoop van 3 flessen uit een selectie. Onder andere deze
1994 GM Glenburgie, deze
2010 SV Benrinnes en deze
2014 Amrut single cask gekocht, allemaal uit hun jaarlijke speciale collectie. Bizar genoeg kwam de korting hoger uit eens de flessen in het winkelwagentje zaten, en sommige stonden al in promo waardoor de korting nog veel hoger was. De Amrut kostte uiteindelijk 80 euro, wat dan wel weer meevalt voor een local barley met een bijna 9-jarige tropische rijping in een port pipe. Verder geen fan van de halve litertjes van TBWC, maar een
CS 24-jarige teaspooned Balvenie voor €80 was dan wel weer te leuk om te laten liggen. Net als een tweede flesje van deze
Arran Renegade, wat trouwens een héél leuke whisky is als je van de fruitige stijl met wat houtinvloed houdt, en al helemaal voor €50. Als laatste ook een 1975 Millésime calvados van Drouin gekocht voor €140 - terwijl de retailprijs meer dan €500 is.
Toegegeven, veel van de flessen zijn (veel te) duur op de markt gezet waardoor ze wel korting nodig hebben, maar het blijven toch bijzondere praktijken.