De trieste realiteit van producten met whisky erin
-
- Nieuwkomer
De trieste realiteit van producten met whisky erin
Wellicht ben ik hierin alleen, maar ik betwijfel het.
De meeste van jullie zullen in de vriendenkring bekend staan als 'de whiskyliefhebber'. Dit betekend dat mensen vaak iets met whisky voor je willen kopen. Echter door gebrek aan eigen kennis (of heel terecht: budget) willen mensen dan vaak geen whisky fles voor je halen. Meestal komen mensen dan aan met alternatieve producten waar whisky in zit. Zoals bonbons, chocopasta, koekjes, bier, koffie, chocoladerepen, kruidnoten, cake, chutney, honing, mosterd ect.
Dit is uiteraard heel lief bedoeld en betekend dat als iemand in een winkel staat en whisky ziet ze meteen aan je denken. Maar mijn ervaring is dat alle bovenstaande producten beter zijn zonder de toevoeging van whisky van onbekende origine. Vaak zijn deze "gimmick" whisky cadeautjes echt niet te pruimen. Zonde, want van een normale chocoladereep of pot honing word ik wel blij haha.
Behalve het Goudse Carolus Whisky Infused bier (aanrader) heb ik dus nog nooit een product geproefd wat beter werd door whisky.
Wat is jullie ervaring met deze whisky gerelateerde producten?
De meeste van jullie zullen in de vriendenkring bekend staan als 'de whiskyliefhebber'. Dit betekend dat mensen vaak iets met whisky voor je willen kopen. Echter door gebrek aan eigen kennis (of heel terecht: budget) willen mensen dan vaak geen whisky fles voor je halen. Meestal komen mensen dan aan met alternatieve producten waar whisky in zit. Zoals bonbons, chocopasta, koekjes, bier, koffie, chocoladerepen, kruidnoten, cake, chutney, honing, mosterd ect.
Dit is uiteraard heel lief bedoeld en betekend dat als iemand in een winkel staat en whisky ziet ze meteen aan je denken. Maar mijn ervaring is dat alle bovenstaande producten beter zijn zonder de toevoeging van whisky van onbekende origine. Vaak zijn deze "gimmick" whisky cadeautjes echt niet te pruimen. Zonde, want van een normale chocoladereep of pot honing word ik wel blij haha.
Behalve het Goudse Carolus Whisky Infused bier (aanrader) heb ik dus nog nooit een product geproefd wat beter werd door whisky.
Wat is jullie ervaring met deze whisky gerelateerde producten?
5 x
-
- Forum goeroe
Re: De trieste realiteit van producten met whisky erin
Simpel… 2 opties:
- geef je familie een wishlist
- geef gewoon aan dat je niet op al die goedbedoelde prul zit te wachten. Bespaard een hoop ongemakkelijke situaties.
- geef gewoon aan dat je niet op al die goedbedoelde prul zit te wachten. Bespaard een hoop ongemakkelijke situaties.
1 x
-
- Nieuwkomer
Cask1988 schreef:Simpel… 2 opties:
Dat heb ik ook gedaan
Maar vind wel interessant of ik de enige ben die vrijwel alles minder vind door de toevoeging van whisky van onbekende origine haha.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Heb er zelf simpelweg geen ervaring mee.
Die Whiskygerelateerde producten dus.
Heb gelukkig wel wat ervaring in het ontvangen van presentjes.
Groet Cor
Die Whiskygerelateerde producten dus.
Heb gelukkig wel wat ervaring in het ontvangen van presentjes.
Groet Cor
0 x
-
- Top bijdrager
Mijn Glencairn wordt beter wanneer ik er whisky aan toevoeg.
6 x
-
- Top bijdrager
Casketje schreef:Mijn Glencairn wordt beter wanneer ik er whisky aan toevoeg.
haha, die ervaring deel ik!
Verder heb ik ook gemengde ervaringen met eetbare producten met whisky. Heb enkele aardige whiskybonbons gehad, maar meestal voegt het weinig toe. Misschien ligt dat ook aan de kwaliteit van de whisky die gebruikt wordt?
0 x
-
- Forum goeroe
Whisky bonbons ken ik ook, zonde van de chocolade
Ik heb zelfs eens tandenstokers en houtsnippers voor de BBQ van een whiskyvat gekregen
Ik heb zelfs eens tandenstokers en houtsnippers voor de BBQ van een whiskyvat gekregen
0 x
-
- Moderator
Irish Coffee, daar moet naast een lik slagroom echt wel whiskey in. Al is een Jameson of Bushmills daarvoor prima geschikt.
Wat betreft de prullaria; vragen om boeken over whisky. Anders de plaatselijke vrijmarkt op 27 april.
Wat betreft de prullaria; vragen om boeken over whisky. Anders de plaatselijke vrijmarkt op 27 april.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Senior
Ik moet zeggen dat een hoop van de whisky fudge van Gardiners of Scotland best wel lekker is.
Uitblinkers zijn tobermory en laphroaig
De versies met baileys zijn echter compleet niet te nassen
Uitblinkers zijn tobermory en laphroaig
De versies met baileys zijn echter compleet niet te nassen
0 x
-
- Top bijdrager
Rien68 schreef:Whisky bonbons ken ik ook, zonde van de chocolade
Die voorgemaakte dozen met likeurpralines zijn inderdaad gewoon gevuld met quasi gearomatiseerd suikerwater, maar wanneer je ze koopt bij een goede chocolatier die weet wat 'ie doet, dan kan je echt heel lekkere resultaten krijgen. Probleem is dat het maken van een goede whiskyvulling voor pralines/bonbons blijkbaar niet te automatiseren of industraliseren valt, het moet met de hand gedaan worden en daardoor kost het natuurlijk ook wat.
Gezien velen hier af en toe naar Schotland gaan: zeker eens langsgaan bij Story Chocolates in de Victorian Market in Inverness. Lucas is een Belg uit het Gentse die de Schotten 25 jaar geleden pralines heeft leren eten, en heeft een aantal zeer interessante whiskypralines - o.a. met Aberlour, Bowmore, Cardhu, etc. En daar smaak je echt de betreffende whisky in.
3 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ik vond de Dudes bonbons anders ook prima te pruimen!
5 x
-
- Forum goeroe
De bonbons van Spirits & Chocolates zijn ook goed. Zij staat tegenwoordig op steeds meer festivals met haar creaties.
0 x
-
- Moderator
Triskal maakt érg lekkere "Boswachterthee" met whisky erin... https://www.triskal.nl/product/boswachter-thee/
0 x
-
- (Whisky)Professional
Rien68 schreef:Whisky bonbons ken ik ook, zonde van de chocolade
Hoho, wat zullen we nou hebben??? Maar ik neem aan dat je die flauwe crème achtige zooi bedoelt?
Overigens vind ik die Carolus niet veel soeps. Als je dan iets fatsoenlijks wilt vraag dan een pakketje barrel aged quadruples/porters. Liefst op vat waar peated spul ingezeten heeft. Een goede brouwer (en proever) zoekt balans tussen het bier en de whisky en als je dat hebt vullen beide smaken elkaar mooi aan.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
WhiskyDudes schreef:Als je dan iets fatsoenlijks wilt vraag dan een pakketje barrel aged quadruples/porters. Liefst op vat waar peated spul ingezeten heeft. Een goede brouwer (en proever) zoekt balans tussen het bier en de whisky en als je dat hebt vullen beide smaken elkaar mooi aan.
Wat Edwin zegt. Uit Nederland hebben bijvoorbeeld de Moersleutel en Bronckhorster geregeld mooi BA spul en uit de Baltische staten komt ook echt puik spul (bijvoorbeeld van Pöhjala en Pühaste).
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”