Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ben je een beetje op de ardmore tour gegaan?
0 x
edwin5 schreef:Ben je een beetje op de ardmore tour gegaan?
Scherp, en jep!
Toch wel gecharmeerd geraakt van deze distillery.
Ze weten port/sherry op een subtiele manier te combineren met een beetje turf/rook, wat een extra dimensie toevoegt.
Islay distilleries die finishen op dergelijke vattypes bereiken dat m.i. vaak niet omdat de turf dan te overheersend wordt. Ik vind dat Ardmore die balans goed weet te vinden!
5 x
Goedendag allemaal,
De whisky waar ik momenteel van zit te snoepen is een ledaig uit 2004.
Als ik klaar ben zet ik het glas in de kast, na een paar dagen pak ik die en dat ruikt me lekker joh, geweldig.
De whisky waar ik momenteel van zit te snoepen is een ledaig uit 2004.
Als ik klaar ben zet ik het glas in de kast, na een paar dagen pak ik die en dat ruikt me lekker joh, geweldig.
1 x

Met Ardmore ben ik niet bekend, bedankt voor de beschrijving Daan.

1 x

Net een GlenFiddich 18 y/o helemaal op handwarmte gebracht, dus echt lauwwarm. Dan is 'ie super smooth, maar eerlijk gezegd ook super saai. Ik breng veel whisky's de laatste tijd op deze temperatuur en heel vaak wordt ik aangenaam verrast. Nu zit ik aan een best prettige maar niet zo spannende dram. Desalniettemin: lekker rijp, zijdezacht en toch een klein randje.
0 x
En hoe anders en levendig en briljant is de Glenfarclas 2007 olorosso cask op handtemperatuur! Spannend, bijns stuivend, dikke sherry en heerlijk moutig! 
1 x
Uridium schreef:En hoe anders en levendig en briljant is de Glenfarclas 2007 olorosso cask op handtemperatuur! Spannend, bijns stuivend, dikke sherry en heerlijk moutig!
Je wekt mijn nieuwsgierigheid! Heb je een wb-link?
0 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/210804/unnamed-speyside-2009-vw
Starter van de dag, een zacht snoepje.
Starter van de dag, een zacht snoepje.
0 x
Koning schreef:Uridium schreef:En hoe anders en levendig en briljant is de Glenfarclas 2007 olorosso cask op handtemperatuur! Spannend, bijns stuivend, dikke sherry en heerlijk moutig!
Je wekt mijn nieuwsgierigheid! Heb je een wb-link?
Komt 'ie...
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125176/glenfarclas-2007
Twee jaar terug voor 35 euro gevonden in een Kaufland in Duitsland.
2 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Gisteren eindelijk mijn sampletje van de Rosebank 30 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167899/rosebank-1990 geproefd. Vond het smakelijk, en toch in mijn hoofd wat teveel van verwacht denk ik. Enfin, nog steeds erg tof om te kunnen proeven.
0 x
Kikkerneve schreef:Gisteren eindelijk mijn sampletje van de Rosebank 30 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167899/rosebank-1990 geproefd. Vond het smakelijk, en toch in mijn hoofd wat teveel van verwacht denk ik. Enfin, nog steeds erg tof om te kunnen proeven.
Ik denk dat dat het probleem van dergelijke whiskyś is, je verwacht er wat snel teveel van.
Groet Cor
0 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

cor0566 schreef:Kikkerneve schreef:Gisteren eindelijk mijn sampletje van de Rosebank 30 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167899/rosebank-1990 geproefd. Vond het smakelijk, en toch in mijn hoofd wat teveel van verwacht denk ik. Enfin, nog steeds erg tof om te kunnen proeven.
Ik denk dat dat het probleem van dergelijke whiskyś is, je verwacht er wat snel teveel van.
Groet Cor
eens Cor. En ik denk dat ik er uiteindelijk in mijn score onbewust toch nog een puntje teveel aan heb gegeven ivm wat ik vooraf in mijn kop had
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Schaarste en exclusiviteit doet veel met de score.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Kikkerneve schreef:cor0566 schreef:Kikkerneve schreef:Gisteren eindelijk mijn sampletje van de Rosebank 30 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167899/rosebank-1990 geproefd. Vond het smakelijk, en toch in mijn hoofd wat teveel van verwacht denk ik. Enfin, nog steeds erg tof om te kunnen proeven.
Groet Cor
Geen idee wat voor verwachtingspatroon jullie bij bepaalde drams hebben, maar als iets 90 3 kwart scoort op WB is het toch niet raar als je op 90 tot 91 punten uit komt? Ligt de stijl je niet nog een puntje of 2 lager of juist wel een puntje of 2 hoger. Heeft volgens mij helemaal niets te maken met met het feit dat het een 'dergelijke' whisky is. 2000 euro of meer is het bij lange niet waard natuurlijk, maar dat kun je van tevoren ook wel bedenken.
2 x
HammerHead schreef:Kikkerneve schreef:cor0566 schreef:
Groet Cor
Geen idee wat voor verwachtingspatroon jullie bij bepaalde drams hebben, maar als iets 90 3 kwart scoort op WB is het toch niet raar als je op 90 tot 91 punten uit komt? Ligt de stijl je niet nog een puntje of 2 lager of juist wel een puntje of 2 hoger. Heeft volgens mij helemaal niets te maken met met het feit dat het een 'dergelijke' whisky is. 2000 euro of meer is het bij lange niet waard natuurlijk, maar dat kun je van tevoren ook wel bedenken.
Naar mezelf kijkend heb ik dan toch een bepaald verwachtingspatroon bij bv een 32 jaar oude whisky van een gerenomeerde Distillery.
Je benoemd WB, tsja , dat vind ik dan weer een vertekend iets.
Als iemand iets voor zich heeft staan van 32 jaar oud en met een " verzamel " waarde van laat zegge 1000 Euro, dan kan ik me goed voorstellen dat je hem extra punten geeft voor dat geheel.
Groet Cor.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”