Cask1988 schreef:Aaaan taaaaaafel schreef:Wat water betreft is het wel leuk om hier vaker te gaan spelen. Ik merk zelf ook als beginner dat ik het nog te weinig doe. Maar sommige drams komen zoveel beter uit met een paar druppies water!
Ik ga een dram uitzoeken en pak een pipetje water
Water wordt nogal snel ingezet om een dram ‘op te pimpen’ in het glas. Tijd en handwarmte worden daarentegen heftig onderschat. Neem maar eens lekker uitgebreid de tijd voor je dram. Niet een half uur, maar een uur of zelfs langer en ga eerst eens met handwarmte experimenteren. Je glas in je hand als een kommetje houden en 1 hand bovenop het glas. Creëer je een geurbommetje (werkt ook heel goed als je buiten whisky drinkt). Just a tip
Dat warm maken in de hand is me met cognac wel bekend. Iets warmer maakt m dan nog iets zachter. Zelf drink ik cognac welleens met n voor verwarmt glas. Even wat water uit de quooker gebruik ik dan vaak.
Met een whisky ken ik dit niet echt. In de zomer gebruik ik wel ooit whisky stenen uit de vriezer om 'm te koelen. Maar dat is juist andere kant in.