Gevolgen Brexit

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: whisky meenemen uit de UK

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 04 Nov 2022, 21:46

Mooie deal van die Aston Martin Bowmore Freddy. Maareh jij dacht, er is al een topic die vol staat over het meenemen van drank uit de UK sinds de brexit, laat ik nog een nieuwe aanmaken :bigsmile

Gevolgen Brexit

Ik zal even regelen dat ze samengevoegd worden :duimop
En samengevoegd
0 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: whisky meenemen uit de UK

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 05 Nov 2022, 10:39

freddievtb schreef:Rare regel hebben die Britten... je mag 4 flessen sterke drank pp meenemen het land in, maar je mag er maar 1 meenemen vanuit de UK naar een andere land... Ik ben de eerste 2 weken van Oktober in Engeland, en voornamelijk Schotland geweest. Mijn vrouw is nameljk Schots dus we waren oa op familiebezoek Heb op de gok 3 flessen meegenomen terug naar NL. Een 1ltr fles Bowmore 15 jaar (Aston Martin editie) voor 35 euro op de veerboot gekocht!! Een fles Ardnamurchan die ik in Banchory in een winkel heb gekocht en een fles Ben Nevis traditional (peated) die ik in Fort William bij de distillerij heb gehaald
Mijn vrouw had een fles Aberdeen FC vodka (de voetbalclub) en een adventkalender met 24 flesjes vodka.
Daarnaast leuke biertjes en een fles Kylie Minogue rosé wijn (jaja... bestaat echt!
Totaal geen controle gehad, we konden zo NL inrijden
Voorlopig gaat het nog goed, maar ben wel voorzichtig, de adventkalender hadden we in Frozen kadopapier verpakt! :bigsmile
Zelfde hebben we met 2 blikken Haggis gedaan want je mag geen vlees en zuivel producten uitvoeren, zelfs niet in blik!
Zot gewoon....

De dagen van met de camionette naar daar te rijden en afgeladen vol met knarsende vering terug te komen zullen helaas voorbij zijn denk ik….maar met enige voorzichtigheid zal meer dan één fles toch moeten lukken? Anders zal het voor de feis ile vissers een moeilijke opdracht worden. :violin
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

K-AH
Senior
Senior

Re: Gevolgen Brexit

Ongelezen berichtdoor K-AH » 25 Jan 2023, 19:10

Belangrijke verandering bij whiskyauctioneer.com:

[...] we want to make you aware of operational changes we have had to enact as the result of EU directive 2020/262 - due to soon become law in Germany – which is related to movement of duty paid excise goods.

[...] Following analysis and advice on this matter, the office in Germany will no longer continue to operate as it has done the last two years.

As of our January Auction, which starts on the 27 January, we will no longer offer ‘EU lots’ in our auctions, and all lots from outside the UK will be transferred to, and sold from, our UK Head Office as ‘UK+VAT lots’. Our Germany office will transition into a Seller Services hub supporting sellers based in Germany only.

(meer details omtrent deze EU-wetgeving)
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 25 Jan 2023, 22:41

K-AH schreef:Belangrijke verandering bij whiskyauctioneer.com:

[...] we want to make you aware of operational changes we have had to enact as the result of EU directive 2020/262 - due to soon become law in Germany – which is related to movement of duty paid excise goods.

[...] Following analysis and advice on this matter, the office in Germany will no longer continue to operate as it has done the last two years.

As of our January Auction, which starts on the 27 January, we will no longer offer ‘EU lots’ in our auctions, and all lots from outside the UK will be transferred to, and sold from, our UK Head Office as ‘UK+VAT lots’. Our Germany office will transition into a Seller Services hub supporting sellers based in Germany only.

(meer details omtrent deze EU-wetgeving)

TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.
0 x

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 26 Jan 2023, 06:04

Kikkerneve schreef:TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.

Inderdaad, uit diezelfde mail nog:
With immediate effect, we can only receive seller’s bottles at our Germany Office that:

1. originate from within Germany, AND   
2. are to be listed on a Whisky Auctioneer account registered with an address in Germany.
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 26 Jan 2023, 08:47

Ze hadden hard gewerkt bij Auctioneer om dat Duitse kantoor voor Europese klanten in de lucht te krijgen, nu dit weer. Jammer voor de Nederlandse kopers
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 26 Jan 2023, 10:14

Kikkerneve schreef:TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.

En ik die dacht dat hier enkel en alleen liefhebbers zaten die elke fles die ze hebben open trekken. :gnif
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 26 Jan 2023, 13:17

Casketje schreef:

En ik die dacht dat hier enkel en alleen liefhebbers zaten die elke fles die ze hebben open trekken. :gnif

Ja, daar zeg je zo wat. Voor de volledigheid (ik voel toch de noodzaak mezelf te verklaren) ik heb zelf nog nooit een fles verkocht via whiskyauctioneer. Zelfs uberhaupt ooit slechts 1 fles verkocht, hier aan een forumlid. Wegens smaakverandering en aan mijn eigen kostprijs.

Twee van mijn whiskyvrienden hebben geregeld eens verkocht via het DE kantoor van whiskyauctioneer, vandaar dat ik ervan zeker op de hoogte ben. En ik zal liegen als ik het zelf niet ook eens heb overwogen :oops: gezien de prijsontwikkeling van sommige flessen... Echter in mijn geval geldt dat ik dan toch teveel liefhebber blijk en elke fles in de kast de potentie heeft om geopend te worden óf voelt als een kindje ;)
2 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”