Gevolgen Brexit
Ik zal even regelen dat ze samengevoegd worden

En samengevoegd
freddievtb schreef:Rare regel hebben die Britten... je mag 4 flessen sterke drank pp meenemen het land in, maar je mag er maar 1 meenemen vanuit de UK naar een andere land... Ik ben de eerste 2 weken van Oktober in Engeland, en voornamelijk Schotland geweest. Mijn vrouw is nameljk Schots dus we waren oa op familiebezoek Heb op de gok 3 flessen meegenomen terug naar NL. Een 1ltr fles Bowmore 15 jaar (Aston Martin editie) voor 35 euro op de veerboot gekocht!! Een fles Ardnamurchan die ik in Banchory in een winkel heb gekocht en een fles Ben Nevis traditional (peated) die ik in Fort William bij de distillerij heb gehaald
Mijn vrouw had een fles Aberdeen FC vodka (de voetbalclub) en een adventkalender met 24 flesjes vodka.
Daarnaast leuke biertjes en een fles Kylie Minogue rosé wijn (jaja... bestaat echt!
Totaal geen controle gehad, we konden zo NL inrijden
Voorlopig gaat het nog goed, maar ben wel voorzichtig, de adventkalender hadden we in Frozen kadopapier verpakt!![]()
Zelfde hebben we met 2 blikken Haggis gedaan want je mag geen vlees en zuivel producten uitvoeren, zelfs niet in blik!
Zot gewoon....
[...] we want to make you aware of operational changes we have had to enact as the result of EU directive 2020/262 - due to soon become law in Germany – which is related to movement of duty paid excise goods.
[...] Following analysis and advice on this matter, the office in Germany will no longer continue to operate as it has done the last two years.
As of our January Auction, which starts on the 27 January, we will no longer offer ‘EU lots’ in our auctions, and all lots from outside the UK will be transferred to, and sold from, our UK Head Office as ‘UK+VAT lots’. Our Germany office will transition into a Seller Services hub supporting sellers based in Germany only.
K-AH schreef:Belangrijke verandering bij whiskyauctioneer.com:[...] we want to make you aware of operational changes we have had to enact as the result of EU directive 2020/262 - due to soon become law in Germany – which is related to movement of duty paid excise goods.
[...] Following analysis and advice on this matter, the office in Germany will no longer continue to operate as it has done the last two years.
As of our January Auction, which starts on the 27 January, we will no longer offer ‘EU lots’ in our auctions, and all lots from outside the UK will be transferred to, and sold from, our UK Head Office as ‘UK+VAT lots’. Our Germany office will transition into a Seller Services hub supporting sellers based in Germany only.
(meer details omtrent deze EU-wetgeving)
Kikkerneve schreef:TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.
With immediate effect, we can only receive seller’s bottles at our Germany Office that:
1. originate from within Germany, AND
2. are to be listed on a Whisky Auctioneer account registered with an address in Germany.
Kikkerneve schreef:TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.
Casketje schreef:Kikkerneve schreef:TNX for sharing. Dat is best een verandering. Zoals ik het lees halen ze buiten DE dan ook niet meer op als je eens wat verkoopt.
En ik die dacht dat hier enkel en alleen liefhebbers zaten die elke fles die ze hebben open trekken.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Tomerus en 0 gasten