Welke independent bottlers draagt jullie voorkeur?
- defeatless
- Moderator

Re: Welke independent bottlers draagt jullie voorkeur?
Al langere tijd is CA mijn favoriet, op de voet gevolgd door vW.
Maar over het algemeen neigt ik de laatste tijd veel meer naar OB. Qua prijs-kwaliteit zit dat meestal beter de afgelopen twee jaar.
Maar over het algemeen neigt ik de laatste tijd veel meer naar OB. Qua prijs-kwaliteit zit dat meestal beter de afgelopen twee jaar.
3 x
Single Malts of Scotland heeft me nog nooit ontgoocheld en durf ik quasi blind kopen. Signatory (ik spreek niet over de Cask Strength releases van de laatste 2 jaar - die prijzen swingen de pan uit) eigenlijk ook niet, en ook The Ultimate is prijs-kwaliteit gezien steeds in orde.
1 x
Hier vooral van Wees en dan voorkeur naar CS maar ook meer OB, goede prijs kwaliteit.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Nog niet veel ervaring met IB. Een Signatory Vintage Mortlach heeft me erg teleurgesteld, Een jonge geturfde Ben Nevis van Carn Mor was weer erg goed. Voor een voordelige Islay heb ik een paar keer Finlaggan gehad welke mij ook niet heeft teleurgesteld, al weet je dan niet zeker wat je krijgt. Bij Van Wees een Ledaig, maar die was niet beter of slechter dan de OB Ledaig 10.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Eens gekeken van welke IB ik de meeste flessen in mijn collectie heb. Duidelijk drie favorieten die in elkaars buurt liggen:
- Daily dram (19) (Limburgse connectie
)
- Signatory (17)
- Gordon & Macphail (16)
- Daily dram (19) (Limburgse connectie
- Signatory (17)
- Gordon & Macphail (16)
0 x
Vijf jaar verder sinds mijn laatste keuze
Momenteel zijn de Thomson Bros zwaar favoriet, nog geen slechte fles van gehad.
Gordon & MacPhail is nog steeds een goede tweede
Whisky-Fassle zou nummer drie kunnen zijn, maar met slecht 7 geproefde flessen mss niet heel reeel
Momenteel zijn de Thomson Bros zwaar favoriet, nog geen slechte fles van gehad.
Gordon & MacPhail is nog steeds een goede tweede
Whisky-Fassle zou nummer drie kunnen zijn, maar met slecht 7 geproefde flessen mss niet heel reeel
0 x
Puur gekeken naar hoeveelheid flessen die ik heb aangeschaft is dit mijn top 5:
1.Cadenhead
2. Signatory
3. Gordon & Macphail
4. Van Wees
5. Adelphi
Moet zeggen dat ik de laatste tijd meer naar G&M neig dan naar Cadenhead. Vind het jammer dat Cadenhead in hun small batch heeft gestopt, en nu vooral bottelt zonder vintage en op 46%. Spreekt mij niet aan! Binnen de authentic collection overigens nog wel, maar die is in NL moeilijk te krijgen.
1.Cadenhead
2. Signatory
3. Gordon & Macphail
4. Van Wees
5. Adelphi
Moet zeggen dat ik de laatste tijd meer naar G&M neig dan naar Cadenhead. Vind het jammer dat Cadenhead in hun small batch heeft gestopt, en nu vooral bottelt zonder vintage en op 46%. Spreekt mij niet aan! Binnen de authentic collection overigens nog wel, maar die is in NL moeilijk te krijgen.
0 x
Ik heb het vooral voor bottelaars die qua prijs-kwaliteit en bij voorkeur op vatsterkte leuke dingetjes op de markt brengen. En dan ben ik de laatste tijd voornamelijk uitgekomen op een bottelaar die hier zowaar nog niet vernoemd werd: The Whisky Chamber
Maar ook van Wees, Signatory Vintage, en Asta Morris verdienen m.i. op zijn minst ook een eervolle vermelding.
Maar ook van Wees, Signatory Vintage, en Asta Morris verdienen m.i. op zijn minst ook een eervolle vermelding.
1 x
Het is natuurlijk iets méér en net iets anders dan een independant bottelaar, maar ik ben wel erg enthousiast over veel van de SMWS-bottelingen.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

K-AH schreef:Ik heb het vooral voor bottelaars die qua prijs-kwaliteit en bij voorkeur op vatsterkte leuke dingetjes op de markt brengen. En dan ben ik de laatste tijd voornamelijk uitgekomen op een bottelaar die hier zowaar nog niet vernoemd werd: The Whisky Chamber![]()
Nog niet bekend met Whiskydudes zeker....
2 x
Oogadal schreef:Nog niet bekend met Whiskydudes zeker....
Inderdaad
Uiteraard wel al van gehoord, maar nog nooit in m'n glas gehad
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Toch wel. De glentauchers en craigellachie waren best OK. Nu weet ik niet of Manuel Vanneste de laatste releases ingevoerd heeft in België, ze staan toch alleszins niet op de website van double v. De Glenrothes wil ik wel, maar staat ook niet meer in de shop van de dudes…
Verder misschien even MMM in de spotlight zetten als IB, dikwijls prima drams voor betaalbare prijzen, maar altijd beperkt tot 50 flessen, wat in veel gevallen zonde is.
1 x
SGP 546 - that's the way I like it ...
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Ik ben nog eens gaan grasduinen in de collectie met lege, open en dichte flessen en kom behoudens een tiental bottelaars waar ik zo maar een enkele tot 10 bottelingen van heb tot dit rijtje:
Creative Whisky Company (79)
Adelphi (34)
Gordon & MacPhail (29)
Archives (28)
the Maltman (28)
North Star Spirits (26)
Morrison & McKay /Morrison SWD (23)
Elixer Distillers (19)
Whisky Import NL (16)
Cooper's Choice (15)
Signatory (15)
Berry Bros (14)
Cadenhead's (14)
Murray McDavid (14)
3006W (13)
Phil&Simon Thompson (13)
Duncan Taylor (12)
James Eadie (12)
Blackadder (11)
Moge duidelijk zijn welke mijn favoriet is/was (nier perse qua kwaliteit maar vooral prijs/kwaliteit!). G&M stijgt met stip. Gevolgd door Thompsons.
Creative Whisky Company (79)
Adelphi (34)
Gordon & MacPhail (29)
Archives (28)
the Maltman (28)
North Star Spirits (26)
Morrison & McKay /Morrison SWD (23)
Elixer Distillers (19)
Whisky Import NL (16)
Cooper's Choice (15)
Signatory (15)
Berry Bros (14)
Cadenhead's (14)
Murray McDavid (14)
3006W (13)
Phil&Simon Thompson (13)
Duncan Taylor (12)
James Eadie (12)
Blackadder (11)
Moge duidelijk zijn welke mijn favoriet is/was (nier perse qua kwaliteit maar vooral prijs/kwaliteit!). G&M stijgt met stip. Gevolgd door Thompsons.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

yambox schreef:
Toch wel. De glentauchers en craigellachie waren best OK. Nu weet ik niet of Manuel Vanneste de laatste releases ingevoerd heeft in België, ze staan toch alleszins niet op de website van double v. De Glenrothes wil ik wel, maar staat ook niet meer in de shop van de dudes…
Verder misschien even MMM in de spotlight zetten als IB, dikwijls prima drams voor betaalbare prijzen, maar altijd beperkt tot 50 flessen, wat in veel gevallen zonde is.
Eehhh, ik doelde niet op jouw eigenlijk.. Maar antwoord op je vraag; ja, er is stock naar Manu gegaan, kan zijn dat hij uitverkocht is, beste even navragen. Ik zet de ‘leftovers’ op mijn eigen site pas te koop als de WB links er niet meer zijn, ik wil niet het gras voor de voeten van de partners wegmaaien tenslotte.
Heeft Manu de Rothes niet meer kun je me altijd een mail sturen.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”