Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Mei 2022, 21:49

WhiskyLiam schreef:Pffff, wat denkt die vent?

https://www.whiskybase.com/market/whisky/232852

Ah, dat is de "investeerder" die de doos van mijn Local Barley wilde kopen :nono
2 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Mei 2022, 21:56

Koopje toch? :bigsmile

wat een mafkees :Protest
0 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 07 Mei 2022, 21:58

Moet je eens op z'n whiskybase marktplaats kijken :Cry
0 x
Afbeelding
(open flessen)

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 07 Mei 2022, 22:27

JoachimV10 schreef:Moet je eens op z'n whiskybase marktplaats kijken :Cry

:( :(

Ongelooflijk.
Trappen mensen hierin.
Indien zo :HitHead :HitHead
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Mei 2022, 11:11

Verplichte "koppelverkoop", ik heb er een schijthekel aan, zeker als het om de aanschaf gaat van een, naar alle waarschijnlijkheid, uiterst mediocre Ardbeg botteling.

Vanwege het overweldigende aantal aanvragen, in combinatie met het beperkte aanbod van de Ardbeg Ardcore krijgt u de kans, als echte Ardbeg liefhebber, om hiervoor in aanmerking te komen.

Hoe bemachtigd u zo'n mooie en unieke fles?

In de maand mei (2022) kunt u bij ons een van de volgende standaard 700ml Ardbeg flessen kopen met een korting van 10%. Hieronder behoren, zoals u ook kunt zien, de volgende flessen:

- Ardbeg 10

- Ardbeg An Oa

- Ardbeg Uigeadail

- Ardbeg Corryvreckan

- Ardbeg Wee Beastie

Door de beperkte oplage kunt u maximaal 1 fles Ardcore aanschaffen. De flessen zullen na betaling van de later verzonden Ardbeg Ardcore factuur tezamen verzonden worden na 4 juni 2022.
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (85.91 KiB) 1198 keer bekeken
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 11 Mei 2022, 12:28

cor0566 schreef:
JoachimV10 schreef:Moet je eens op z'n whiskybase marktplaats kijken :Cry

:( :(

Ongelooflijk.
Trappen mensen hierin.
Indien zo :HitHead :HitHead

Ik ben "vrienden" met 'm geworden...
Wanneer ik ff wil lachen neem ik 'n kijkje op z'n Whiskybase market en natuurlijk af en toe 'n serieuze vraag stellen!
2 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 11 Mei 2022, 16:06

Wouterk schreef:Verplichte "koppelverkoop", ik heb er een schijthekel aan.

Helemaal mee eens. Welke site/zaak is dit nu weer ? Bij "Passie voor .." moet je verplicht een kaartje kopen.

Blij dat ik na de Galileo** niet verder aan de gang ben gegaan met Ardbeg-NAS-Gimmicks.
Maar kennelijk is er nog meer dan genoeg belangstelling voor (verzamel/investeer/FOMO?)

De enige die ik na de Galileo heb aangeschaft is de Blaaack (vooral vanwege de doos :Tongue)
En eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de Fermutation nog wel op mijn verlanglijstje staat.

** Niet helemaal het juiste voorbeeld aangezien hier nog een jaartal/leeftijd aan vast zit :cool:

Dirk
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Mei 2022, 16:26

DvdB schreef:
Wouterk schreef:Verplichte "koppelverkoop", ik heb er een schijthekel aan.

Helemaal mee eens. Welke site/zaak is dit nu weer ? Bij "Passie voor .." moet je verplicht een kaartje kopen.

Blij dat ik na de Galileo** niet verder aan de gang ben gegaan met Ardbeg-NAS-Gimmicks.
Maar kennelijk is er nog meer dan genoeg belangstelling voor (verzamel/investeer/FOMO?)

De enige die ik na de Galileo heb aangeschaft is de Blaaack (vooral vanwege de doos :Tongue)
En eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de Fermutation nog wel op mijn verlanglijstje staat.

** Niet helemaal het juiste voorbeeld aangezien hier nog een jaartal/leeftijd aan vast zit :cool:

Dirk

Bij Passie v Whisky heb ik er nog een beetje begrip voor, die willen zo'n fles aan het "festival" koppelen, snap t wel anders komt er niemand ;-) Misschien ook niet sjiek, maar nog tot daar aan toe. Degene die ik bedoel is Woudenberg. Snap gewoon niet dat ze zich tot dit soort praktijken verlagen, het is niet verboden maar daarmee is ook praktisch alles gezegd. Ook geen lekker signaal naar je vaste klanten toe. Verder niet mijn probleem maar wel het delen waard wat mij betreft.

Had ze vanmorgen ook een mail gestuurd maar zoals een schuinsmarcheerder betaamt zal daar geen reactie op volgen.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 19:31

Wouterk schreef:Degene die ik bedoel is Woudenberg. Snap gewoon niet dat ze zich tot dit soort praktijken verlagen, het is niet verboden maar daarmee is ook praktisch alles gezegd. Ook geen lekker signaal naar je vaste klanten toe. Verder niet mijn probleem maar wel het delen waard wat mij betreft.

Had ze vanmorgen ook een mail gestuurd maar zoals een schuinsmarcheerder betaamt zal daar geen reactie op volgen.

Maarrrr…. :bigsmile
Die koppelverkoop begint niet bij de slijter en zelfs niet bij de importeur. Die begint bij de distillery. Pallet special? Prima! + 10 pallets 10yo en anders gaat t naar China. Importeur schuift dat ‘probleem door naar de slijter’ doosje special? Prima! + een pallet 10yo. Anders gaat t naar een ander.
De slijter zit op zijn beurt in een lastig pakket.
- Z’n vaste klanten die óók voor de special komen teleurstellen, met t risico dat ze gaan lopen als ze nooit aan die specials kunnen komen?
- De status van Ardbeg embassy daarmee verliezen wat commercieel nog steeds interessant is?
- Onderaan komen te staan bij de importeur in de hele breedte, bij alle flessen die minder common zijn? (Want ja, zo werkt dat dus bij de verdeling).
- Of dan toch maar die pallet 10yo erbij nemen en de koppelverkoop doorschuiven naar de consument.

1) 80% van die doelgroep flikkert z’n flesje special binnen afzienbare tijd voor het driedubbele op een veiling hè… dat flesje Ardbeg dat er verplicht bij moest, hebben ze er dan ruimschoots uit. Dus die moeten niet janken.
2) Die andere 20% is vaste klant bij de slijter en die kopen daar door het jaar heen al zat normale flessen die een gemiddelde ander voor €3 minder via D12 besteld. Die doelgroep gaat de slijter echt niet lastig vallen met die koppelverkoop ;) komt daar toch ineens weer de meerwaarde van die goede relatie met je slijter om de hoek :D

Moraal van t verhaal. Ik vind het heel kort door de bocht om in dit geval Woudenberg te beschuldigen van schuinmarcheren als je van bovenstaande op de hoogte bent.
10 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Mei 2022, 21:04

Vergaat het lachen me wel een beetje gezien de prijsontwikkelingen en het hebzuchtig gekonkel in Whiskyland.
Maar gezien de liefde voor het drankje er de laatste jaren wel toe heeft geleid dat er meer in de kast staat dan ik op kan, krijg ik een blij gevoel bij het besef dat die investering van destijds een waardevol bezit wordt om van te genieten.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Mei 2022, 21:17

Die koppelverkoop was vorige jaren ook al.
Heeft er echt mee te maken dat ze enorm veel van de core-range moeten inslaan bij het aanschaffen van de specials. Zij berekenen maar 1 fles door in de koppelverkoop, maar zelf zitten ze met een veelvoud. Daarnaast wordt er ook gewoon gekeken naar hoeveel van de core-range er in het jaar is verkocht, onder andere op basis daarvan wordt gekeken naar hoeveel specials je aan kan schaffen.
Plus als je bij Woudenberg je neus eens wat vaker laat zien.....

Ze doen dit ook als statement naar de handtasjes fabrikant, maar die heeft er gewoon lak aan. Er zijn Chinezen zat die een pallet 10yo opkopen om een doosje special te kunnen bemachtigen. Sterker nog, dat gebeurd zoveel dat er een rem opgezet moet worden omdat anders de embassy's niets meer kunnen krijgen.

Desalniettemin... Als ik bij de visboer 3 haringen bestel en ik moet er verplicht een lekkerbek bij aanschaffen, dan verslikt de visboer zich maar in de haring.
Blij dat ik geen peatlover ben.
2 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Mei 2022, 22:10

Knippie voor leesbaarheid Arthur

Moraal van t verhaal. Ik vind het heel kort door de bocht om in dit geval Woudenberg te beschuldigen van schuinmarcheren als je van bovenstaande op de hoogte bent.

Ja ben t met je eens hoor, take my like. Snap wel een beetje hoe t werkt, maar voelt niet goed vind ik. Niet een manier v zaken doen die ik toejuich. Alex beschrijft t hierboven mooi met zn visboerverhaal. Verder prima (web)winkel hoor.
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2022, 22:52

Wouterk schreef:Knippie voor leesbaarheid Arthur

Ja ben t met je eens hoor, take my like. Snap wel een beetje hoe t werkt, maar voelt niet goed vind ik. Niet een manier v zaken doen die ik toejuich. Alex beschrijft t hierboven mooi met zn visboerverhaal. Verder prima (web)winkel hoor.

Afgezien van waar het ‘mis’ gaat vind ik het idd ook geen fijne manier van ‘zaken’ doen en is het idd precies zoals Alex omschrijft.
0 x
Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 12 Mei 2022, 15:44

Dit draadje is meer een klaag-draadje dan een lach-draadje. Valt er niks te lachen in de whiskywereld?
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Mei 2022, 18:40

-Roy- schreef:Dit draadje is meer een klaag-draadje dan een lach-draadje. Valt er niks te lachen in de whiskywereld?

Nou kom maar door zou ik zeggen…voer ons eens met wat lachvoer! :bigsmile Of zijn wij de automaat waar jij het muntje in gooit en uit je alleen kritiek als de machine het even niet doet? :P
3 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”