Maar echte toppers zoals sommige Bowmore's vind je niet overal hoor
Matigste distilleerderij die (nog) niet failliet is
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Re: Matigste distilleerderij die (nog) niet failliet is
Ik ben doorgaans ook geen fan van Bowmore (en alles wat zwaar geturfd is). Maar Bowmore heeft wel fantastische whisky's gemaakt in de 60's en 70's. En nu af en toe ook nog leuke stuff. Bij vrijwel elke distillery kom je wel eens iets leuks tegen. Zelfs bij Edradour.
.
Laatst gewijzigd door MisterMonkeyDonkey op 12 Nov 2021, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Johnson schreef:voor mij is alle peated whisky totale bagger, met Bowmore als zielig dieptepunt.
Het ruikt en smaakt medicinaal en naar desinfectant van de apotheek. Geldt ook voor Jura en Ardberg.
Ik zou Bowmore niet als medicinale turf omschijven.

3 x
Tom2 schreef:Johnson schreef:voor mij is alle peated whisky totale bagger, met Bowmore als zielig dieptepunt.
Het ruikt en smaakt medicinaal en naar desinfectant van de apotheek. Geldt ook voor Jura en Ardberg.
Ik zou Bowmore niet als medicinale turf omschijven.
+1
0 x
+3
+, er is een stemmetje in me dat, ondanks dat smaken verschillen, wil schreeuwen dat er wel degelijk superfijn spul bij Bowmore vandaan komt. Voor mij top 3 distillery.
+, er is een stemmetje in me dat, ondanks dat smaken verschillen, wil schreeuwen dat er wel degelijk superfijn spul bij Bowmore vandaan komt. Voor mij top 3 distillery.
2 x
Nickolaas schreef:+3
Idem! Bowmore is mijn 'huismerk'. Wat peated betreft, verschillen de smaken echt heel sterk...
2 x
Gelukkig verschillen smaken, ik ben namelijk ook een Bowmore fan.
Moet wel zeggen dat enkele moderne drams toch wat tegenvielen.
Maar ik geef het niet op
Groet Cor
Moet wel zeggen dat enkele moderne drams toch wat tegenvielen.
Maar ik geef het niet op
Groet Cor
1 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Ik ben ook Bowmore fan…zeker de oldies zijn te gek voor woorden, onder het roer van Rachel Barrie vroeger vond ik de kwaliteit ook iets hoger. 

1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Nog aardig wat Bowmore fans zeg, haha. Wat vinden jullie eigenlijk van de huidige 12-jarige?
0 x
De Bowmore 12 ruikt en smaakt toch echt ontzettend sterk medicinaal en naar desinfectant. Dat vinden ik, mijn vrouw, en mijn zwager met ega. (en Ralfy trouwens ook). Ik snap ook niet wat sterke rook in een dram te zoeken heeft. Alsof je je smoel in een asbak duwt. Peated whisky vinden we echt onmogelijk om binnen te houden.
nogmaals, smaken verschillen gelukkig.

1 x
Johnson schreef:De Bowmore 12 ruikt en smaakt toch echt ontzettend sterk medicinaal en naar desinfectant. Dat vinden ik, mijn vrouw, en mijn zwager met ega. (en Ralfy trouwens ook). Ik snap ook niet wat sterke rook in een dram te zoeken heeft. Alsof je je bek in een asbak duwt. Misschien leuk als je sigaretten rookt. Maar als niet rokers zien wij er de lol niet van in.
Ja sorry om op tenen te trappen. Peated whisky vinden we echt onmogelijk om binnen te houden.
Wat de smaak er te zoeken heeft, is vrij simpel: ze hadden vroeger niets anders dan turf (peat) om mee te stoken, DUS werd turf verbrand tijdens het drogen van het ontkiemende gemout en DUS kwam die smaak in de Islay whisky. Sowieso was toen ook het Islay-water al peaty. Dus ontstond de voortdurende relatie tussen Islay en peat. En er zijn zat liefhebbers die het heerlijk vinden... simpel toch?!
1 x
Uridium schreef:Johnson schreef:De Bowmore 12 ruikt en smaakt toch echt ontzettend sterk medicinaal en naar desinfectant. Dat vinden ik, mijn vrouw, en mijn zwager met ega. (en Ralfy trouwens ook). Ik snap ook niet wat sterke rook in een dram te zoeken heeft. Alsof je je bek in een asbak duwt. Misschien leuk als je sigaretten rookt. Maar als niet rokers zien wij er de lol niet van in.
Ja sorry om op tenen te trappen. Peated whisky vinden we echt onmogelijk om binnen te houden.
Wat de smaak er te zoeken heeft, is vrij simpel: ze hadden vroeger niets anders dan turf (peat) om mee te stoken, DUS werd turf verbrand tijdens het drogen van het ontkiemende gemout en DUS kwam die smaak in de Islay whisky. Sowieso was toen ook het Islay-water al peaty. Dus ontstond de voortdurende relatie tussen Islay en peat. En er zijn zat liefhebbers die het heerlijk vinden... simpel toch?!
Ja dat is me bekend, VROEGER hadden ze niets anders dan turf. De oude Schotten gebruikten turf voor de verwarming van de pot stills. Maar dat leidde niet tot de rokerige smaak van de whisky. Alleen tijdens het drogen van de vochtige mout op een turf gestookt vuur, komt de rook in de gerst
Laatst gewijzigd door Johnson op 11 Nov 2021, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Johnson schreef:Uridium schreef:Johnson schreef:De Bowmore 12 ruikt en smaakt toch echt ontzettend sterk medicinaal en naar desinfectant. Dat vinden ik, mijn vrouw, en mijn zwager met ega. (en Ralfy trouwens ook). Ik snap ook niet wat sterke rook in een dram te zoeken heeft. Alsof je je bek in een asbak duwt. Misschien leuk als je sigaretten rookt. Maar als niet rokers zien wij er de lol niet van in.
Ja dat is me bekend, VROEGER hadden ze niets anders dan turf.
Ja, en vroeger hadden ze ook geen chemische fabrieken die synthetische alcohol kunnen maken, veel puurder dan bijv. via druiven vergisten of gemout maischen en vergisten kan worden verkregen. En toch drinken weer nog steeds wijn en whisky... smaakt namelijk lekkerder dan Chateau DSM
1 x
Mermur schreef:Nog zo'n Bowmore-fan: https://maltfascination.com/2021/11/11/bowmore-20-1997-2018-refill-sherry-cask-2414-56-3-adelphi/
ja goed, als je 275 euro voor een borreltje gaat neertellen. Laten we dan maar ophouden. Ik heb ook andere hobbys
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”