Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Sep 2021, 21:56

Daan schreef:Een advertentie te snel lezen en je afvragen waarom Gall & Gall reclame maakt voor "matige malts" :bigsmile

20210919_212621.jpg

Gezien de selectie had het nog een soort van kunnen kloppen ook :gnif
(Ok ok, de HP12 is prima)
De jongetjes en meisjes ingehuurd door Gall voor de marketing moeten toch ook iets bedenken in hun poging origineel te zijn.

Matig? De Glenfiddich is wel de vader van alle malts. Consistent en betrouwbaar.
De HP is wat mij betreft een whisky die je iedere beginnende liefhebber aanbeveelt.
Deze Mortlach, daar kan ik zelf weinig over kwijt. De IB van Signatory vond ik maar matig.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 20 Sep 2021, 05:54

Reichenbach schreef:
Daan schreef:Een advertentie te snel lezen en je afvragen waarom Gall & Gall reclame maakt voor "matige malts" :bigsmile

20210919_212621.jpg

Gezien de selectie had het nog een soort van kunnen kloppen ook :gnif
(Ok ok, de HP12 is prima)
De jongetjes en meisjes ingehuurd door Gall voor de marketing moeten toch ook iets bedenken in hun poging origineel te zijn.

Matig? De Glenfiddich is wel de vader van alle malts. Consistent en betrouwbaar.
De HP is wat mij betreft een whisky die je iedere beginnende liefhebber aanbeveelt.
Deze Mortlach, daar kan ik zelf weinig over kwijt. De IB van Signatory vond ik maar matig.

Die Mortlach 12 valt flink tegen. Ik had er een tijdje geleden meteen 2 gekocht in een aanbieding, mede omdat ik de fles erg mooi vind. Eentje opengemaakt en op verschillende momenten geproefd: scherp, hard, weinig diepgang, komt soms waterig over. De rest van fles 1 is opgegaan in de huisgemaakte Drambuie. Nummer 2 maar weggegeven.
2 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 20 Sep 2021, 18:44

Reichenbach schreef:Matig? De Glenfiddich is wel de vader van alle malts. Consistent en betrouwbaar.

Consistent en betrouwbaar oppervlakkig ja. Kan best wezen dat het de OG is, maar da's geen garantie op kwaliteit. Van wat ik me herinner is dit de enige expressie die ik zelfs met cola niet kon redden en door de gootsteen heb gespoeld.

Wat de spreker boven mij al zegt, die mortlach 12 viel inderdaad enorm tegen.

HP12 zou ik inderdaad elke beginner aanraden, daarvan had ik al gezegd dat ie niet bij het rijtje matig hoorde ;)
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 21 Sep 2021, 09:20

Ik moest vanochtend smakelijk lachen om een advertentie van de Gall & Gall die ik via Facebook langs zag komen. Zij 'tillen' het fenomeen 'online tasting' naar een heel nieuw level...
https://www.gall.nl/ontdek/merken/dewars/

"Meld je nu aan voor de Dewar's Online Masterclass en tasting!". Nou, verder lezen, en wat blijkt: De line-up bestaat maar liefst uit:
Aberfeldy 12y
Dewar's Caribbean Smooth
Dewar's 12y

Maar dan komt nog de échte klapper:
Haal ze snel in huis, om ze mee te kunnen proeven tijdens de tasting!

:P

Oftewel, je moet je áánmelden voor een online tasting, maar dat je dan wel even vantevoren álle flessen ook alvast koopt, dan kan je ook echt leuk meedoen! Dit kán toch niet anders dan een groot succes worden! :gnif
7 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Sep 2021, 15:53

Dre schreef:Ik moest vanochtend smakelijk lachen om een advertentie van de Gall & Gall die ik via Facebook langs zag komen. Zij 'tillen' het fenomeen 'online tasting' naar een heel nieuw level...
https://www.gall.nl/ontdek/merken/dewars/

"Meld je nu aan voor de Dewar's Online Masterclass en tasting!". Nou, verder lezen, en wat blijkt: De line-up bestaat maar liefst uit:
Aberfeldy 12y
Dewar's Caribbean Smooth
Dewar's 12y

Maar dan komt nog de échte klapper:
Haal ze snel in huis, om ze mee te kunnen proeven tijdens de tasting!

:P

Oftewel, je moet je áánmelden voor een online tasting, maar dat je dan wel even vantevoren álle flessen ook alvast koopt, dan kan je ook echt leuk meedoen! Dit kán toch niet anders dan een groot succes worden! :gnif

Dus…. ff voor €70 aan troep kopen maar dan is je tasting wel ‘gratis’ :P

Deze vond ik dan wel weer lovenswaardig:
Daarnaast vermeldt Dewar's de leeftijd van de jongste whisky binnen de blend op de flessen. Veel andere whiskymerken halen dit weg, maar Dewar's is van mening dat juist de verklaring van leeftijd nodig is. Zo kun je als drinker zelf kiezen voor de leeftijd van de whisky en voor het smaaktype dat past bij je eigen smaakvoorkeur. 

Wat ik helemaal geweldig vind is dat ze einde artikel nog even voor alle 3 de whiskies een recept geven om ergens doorheen te flikkeren. Blijkbaar om je te helpen er snel vanaf te komen zonder de smaak puur te hoeven proeven :bigsmile Zelfkennis :D
4 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 21 Sep 2021, 18:51

Wat ik nog mis is een vermelding dat ze altijd de beste vaten selecteren. Of heb ik dat over het hoofd gezien? Dat trekt mij altijd wel over de streep.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Sep 2021, 19:13

Erik1908 schreef:Wat ik nog mis is een vermelding dat ze altijd de beste vaten selecteren. Of heb ik dat over het hoofd gezien? Dat trekt mij altijd wel over de streep.

Nou….

Dewar's huidige Master Blender Stephanie Macleod zorgt er met al haar zintuigen voor dat elk glas van Dewar's net zo smaakvol en zacht is als de vorige. Er wordt nu nog steeds gebruik gemaakt van het ‘double-ageing’ proces dat door de eerste officiële masterblender A.J. Cameron is bedacht. Dit is een kostbaar proces waar extra opslag en tijd voor nodig is, in speciaal geselecteerde eikenhouten vaten. 

Ik vind dit toch wel tellen hoor… dus begin maar met inschrijven. Oja…en inslaan :P

En dat te denken dat er nog mensen in trappen en waarschijnlijk zelfs de tasting van hun leven menen te hebben bijgewoond… :gnif
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Sep 2021, 20:01

De meesten van ons zullen de neus er voor ophalen, maar feit is dat het leeuwendeel van de verkochte Scotch Whisky nog steeds een blend is.
Misschien dat de Aberfeldy de beginnende liefhebber die zich hier voor inschrijft toch iets verder helpt dan de cola met...
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 22 Sep 2021, 07:44

Top aanbieding! Een gevalletje op = echt op aanbieding.

https://www.whiskybase.com/market/whisky/192168
"This bottle has been preserved in a wine fridge standing upright, after I've bought it... You can ask me for additional pictures at any time! *** Hurry up, because the angels are taking their share of the bottle already, due to the high ABV ;-)"

Oftewel, schiet op, anders zijn de engelen je voor
4 x
Afbeelding

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 22 Sep 2021, 08:31

Daveen schreef:Top aanbieding! Een gevalletje op = echt op aanbieding.

"This bottle has been preserved in a wine fridge standing upright, after I've bought it... You can ask me for additional pictures at any time! *** Hurry up, because the angels are taking their share of the bottle already, due to the high ABV ;-)"

Gezien het vulniveau hebben ze al flink hun best gedaan ;)
1 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 22 Sep 2021, 08:32

Ik ben wel benieuwd op welke temperatuur die wijnkast stond; je moet toch wel hele gekke dingen doen om een vulniveau in zo'n jonge fles zo laag te krijgen.
0 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 22 Sep 2021, 09:38

Hij is wel lekker, vooral voor de toenmalige releaseprijs, of iig de winkelprijs waarvoor ik hem meenam van 70 Euro. :bigsmile

Groet Cor
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Sep 2021, 10:38

Mermur schreef:Ik ben wel benieuwd op welke temperatuur die wijnkast stond; je moet toch wel hele gekke dingen doen om een vulniveau in zo'n jonge fles zo laag te krijgen.

Zo te zien op verwarmen ipv koelen :lol:
2 x
Afbeelding

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 22 Sep 2021, 13:02

En hij had nog wel zo'n goede investering gedaan met deze Longmorn uit het vintage topjaar 1996,
hebben de engeltjes dat ook ontdekt...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Sep 2021, 19:39

Daveen schreef:Top aanbieding! Een gevalletje op = echt op aanbieding.

Angel share in de fles… :gnif Ik heb dezelfde staan, gewoon in een doos, donker en tussen 15-25 graden en vulniveau is als toen ik m kocht. In een wijnkoeler. Nou ja. Zou die sjappie weten waarom ze zo’n ding een WIJNkoeler noemen..???
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”