Hoe vaak drink jij whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
WhiskyGrouch
Actief lid
Actief lid

Re: Hoe vaak drink jij whisky?

Ongelezen berichtdoor WhiskyGrouch » 19 Nov 2020, 16:51

sch@ker schreef:
WhiskyGrouch schreef:Bijna nooit meer. Staat hier stof te vergaren.

Maar waarom ben je op 29 september j.l. dan lid geworden...? :Scratch Ahhh ik zie het al bij "even voorstellen"

U snapt.

Ik drink af en toe nog, die open flessen gaan wel op :bigsmile
Maar ik doe er weinig mee verder en wil volgend jaar nieuwe motor kopen, dus ja, dan is alles waar je niks meer mee doet en dat nog geld oplevert prima om een ander een plezier er mee te doen ;)
0 x

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 19 Nov 2020, 22:03

SecondHandPants schreef:Ik drink eigenlijk alleen in het weekend, en dan zelfs tegenwoordig vrijwel alleen op vrijdag- en zaterdagavond. Meestal 2, soms 3 drams, van ongeveer 2cc each. Heel beschaafd hè? Schiet alleen niet zo op met die samples, en die flessen gaan ook heeeel langzaam op. Maar ja, of dat een probleem is? ;)

Same here. Doordeweeks wel een biertje 's avonds bij het eten.
Dat de flessen langzaam op gaan is geen probleem, maar dat er ook maar langzaam kastruimte vrij komt voor nieuwe flessen wel ;)
0 x
Afbeelding Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 20 Nov 2020, 10:01

RolfvanderSteen schreef:
SecondHandPants schreef:Ik drink eigenlijk alleen in het weekend, en dan zelfs tegenwoordig vrijwel alleen op vrijdag- en zaterdagavond. Meestal 2, soms 3 drams, van ongeveer 2cc each. Heel beschaafd hè? Schiet alleen niet zo op met die samples, en die flessen gaan ook heeeel langzaam op. Maar ja, of dat een probleem is? ;)

Dat de flessen langzaam op gaan is geen probleem, maar dat er ook maar langzaam kastruimte vrij komt voor nieuwe flessen wel ;)

Precies dat! Van die flessen met nog 15-20cc op de bodem... ik wil ze eerst opmaken voordat er een nieuwe open komt, maar dat gaat best wel traag. :violin
2 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 09 Mar 2021, 19:09

Ik ben recentelijk overgestapt naar whisky, om minder te gaan drinken :P

Nee echt... mijn man en ik tikken zonder enig probleem samen een fles wijn weg en hebben dan vaak nog zin in méér.
Ik vond dat een beetje te dol worden en besloot om eigenlijk alleen nog whisky te doen.

Nu drink ik doorgaans 3 drams op een avond (keurig afgemeten in m'n WB-glaasje) en dan ben ik helemaal senang. Heel soms nog een mini-toetje van 1,5 cl Bowmore 12 als afsluiter, maar meestal is dan m'n derde; soms m'n vierde... :duimop
Laatst gewijzigd door Uridium op 10 Mar 2021, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Mar 2021, 10:31

Das een goeie.
Soms weken niet.
In warme maanden toch wel minder.
Ik werk ook geregeld sńachts ( en dan drink ik die dagen niets ).
Maar hierbuiten genomen, enkele malen per week 1 dram ( soms 2 ), van een 2 a 3 ml.
Soms als ik vergelijk wat meer drams.
Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik recentelijk hier een stapeltje samples ingeslagen heb en dat ik
toch wat meer aan het proeven ben, tis bij mij een tijdje wat minder geweest qua nuttigen, maar ik merk
dat het weer de goede ( ahum ) kant op gaat.
Maar nogmaals, gemiddeld genomen enkele drams per week.
( soms gewisseld met een Rum, maar bier etc eigenlijk nooit ).
Groet Cor.
1 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 10 Mar 2021, 10:34

cor0566 schreef:Maar hierbuiten genomen, enkele malen per week 1 dram ( soms 2 ), van een 2 a 3 ml.

Deed ik dit ook maar, gaan m'n flessen 10x langer mee.. :HitHead
2 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Mar 2021, 10:37

:lol: :lol: :lol:
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 10 Mar 2021, 19:25

Hier wordt alleen in het weekend alcohol genutigd. Op vrijdag na het werk kan ik echt uitkijken naar een mooie dram. Afhankelijk of ik moet badmintonnen (nu effe niet), sla ik de vrijdag ook over. Ik vind een mooie dram echt iets speciaals en bijzonders, wat er mijns inziens afgaat als ik elke dag 1-2 drams zou nemen.

Bij geen badminton:
Vrijdagmiddag 1 dram en in de avond nog 1-2
Zaterdagmiddag 1 dram en in de avond nog 1-2
Zondagmiddag 2 drams
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 11 Mar 2021, 18:50

Hier net zo ! Dan blijft het ook iets om naar uit te kijken en er nog mee van te genieten !
"Nadeel" is dat de collectie op dit tempo alleen maar groter wordt ipv kleiner...maar dat schijnt geen probleem te zijn :yes
1 x

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 11 Mar 2021, 19:26

Ik drink alleen in het weekend en doordeweeks een whisky.
En ‘s-morgens kijk ik al uit naar het glaasje wat ik ‘s-avonds ga inschenken. :lekker
6 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 12 Mar 2021, 11:04

bodevami schreef:

Hier net zo ! Dan blijft het ook iets om naar uit te kijken en er nog mee van te genieten !
"Nadeel" is dat de collectie op dit tempo alleen maar groter wordt ipv kleiner...maar dat schijnt geen probleem te zijn :yes

Ik proef gemiddeld 7 whisky's per week en meestal ook ééntje per dag. Blijft voor mij toch ook een mooi moment om de dag af te sluiten. En ik kijk er telkens weer naar uit en geniet er ook iedere dag opnieuw van :cool:
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 15 Mar 2021, 05:31

Ik werk in een 3 ploegen systeem dus de ene week is de andere niet...ik drink met gezonde regelmaat een dram...heb het geluk nog heeeeeeel wat samples te hebben staan waar ik regelmatig van ledig, maar dit vooral in het weekend toch!

Wat ik nog leuker vind is buiten het drinken van een dram als je dat wil, de keuze(s) in die volle kast...soms krijg ik het gevoel dat ik bij een slijter een bijzonder flesje op de plank vind waar zelfs de eigenaar niet meer van wist dat die er was...zalig!! :duimop
2 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

GreatBobski
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 08 Sep 2021, 23:16

Bij mij ligt het er ook wel aan wat ik open heb staan en of m'n smaak er naar staat. Ik merk wel dat ik moeite heb met een heel klein drammetje van 2cl ofzo, als ik proef wil ik wel wat in m'n mond hebben en dan is het echt zo leeg. Dus ik zoek nog naar een truc om wat meer maat te houden. Zeker dure flessen zijn anders echt te snel leeg natuurlijk, haha.

Verder denk ik enkele dagen in de week een of twee glaasjes. Leukste is met andere liefhebbers en dan lekker slap ouweh**ren. Dan blijft 't echter niet bij 2 glaasjes alleen :P
0 x

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 12 Sep 2021, 17:30

Na een poosje afwezigheid laat ik maar weer eens wat horen.
Dit is een toepasselijk topic wat dat betreft.

Ik ben echt een weekend drinker. Vrijdag-, zaterdagavond en zondag overdag.
Na corona te hebben gehad in februari weinig gedronken omdat mn smaak en reuk toch wel lang weg bleven. Het ging vrij snel heel goed en heb toen toch best wel weer een terugval gehad qua smaak en reuk.

3 drams per sessie gaan er toch wel.
Na corona besloten eerst besloten mn bestaande collectie op te drinken (ben lang niet zo fanatiek met kopen als de meesten hier dus dat duurt geen eeuwen)
Mijn collectie bestond uit 5 a 6 flessen. Tsja, geld wat je niet hebt kun je ook geen flessen van kopen zeg maar.
Maar dat drukt mijn pret niet.
Dus vanaf februari tot nu zijn er ongeveer 4 volle flessen opgegaan.

Nu drink ik over het hele weekend 1 a 2 drams.
Omdat er binnenkort een kleine aan zit te komen moet ik kunnen blijven autorijden :hoera
5 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 13 Sep 2021, 00:05

Ik sta doordeweeks op rantsoen, met maximaal twee 'drinks' (glas wijn, biertje of drammetje) per dag. Vanaf donderdagavond gaan de teugels iets losser en worden het er maximaal 4 per avond.
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”