Whisky versturen
-
GreatBobski
- Actief lid

Whisky versturen
Ik heb een koper voor een fles whisky in Schotland (Verenigd Koninkrijk).
Ik vraag me af hoe ik dit het slimste kan verzorgen, aangezien er een douane-verklaring moet worden ingevuld.
Heeft iemand ervaring met het versturen van flessen naar het VK, die mij hierbij kan helpen?
Alvast dank!
Bob
Ik vraag me af hoe ik dit het slimste kan verzorgen, aangezien er een douane-verklaring moet worden ingevuld.
Heeft iemand ervaring met het versturen van flessen naar het VK, die mij hierbij kan helpen?
Alvast dank!
Bob
0 x
Re: Whisky versturen
Uhh das heel simpel. Gewoon alles naar waarheid invullen en verzenden met PostNL. Áls er al moeilijk gedaan wordt bij invoeren is dat t probleem van de koper, niet van jou als verkoper. Je moet sowieso niet gaan lopen liegen op de formulieren want dan wordt het jouw probleem.
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 30 Aug 2021, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
-
GreatBobski
- Actief lid

Cask1988 schreef:Uhh das heel simpel. Gewoon alles naar waarheid invullen en verzenden met PostNL. Áls er al moeilijk gedaan wordt bij invoeren is dat t probleem van de koper, niet van jou als koper. Je moet sowieso niet gaan lopen liegen op de formulieren want dan wordt het jouw probleem.
Oke, dat is gemakkelijker dan ik dacht.
Ik ben ik de veronderstelling, dat het eigenlijk niet is toegestaan om whisky over de post te versturen.
Mijn angst zat ‘m er dus in, dat als ik dat eerlijk opschrijf, dat ik het pakket weer retour krijg.
Maar jouw ervaring is dus dat dit niet het geval is?
0 x
GreatBobski schreef:Cask1988 schreef:Uhh das heel simpel. Gewoon alles naar waarheid invullen en verzenden met PostNL. Áls er al moeilijk gedaan wordt bij invoeren is dat t probleem van de koper, niet van jou als koper. Je moet sowieso niet gaan lopen liegen op de formulieren want dan wordt het jouw probleem.
Oke, dat is gemakkelijker dan ik dacht.
Ik ben ik de veronderstelling, dat het eigenlijk niet is toegestaan om whisky over de post te versturen.
Mijn angst zat ‘m er dus in, dat als ik dat eerlijk opschrijf, dat ik het pakket weer retour krijg.
Maar jouw ervaring is dus dat dit niet het geval is?
Nee hoor
1 x
Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
Alcoholhoudende dranken met een alcoholpercentage boven 24%.
0 x
Anton schreef:Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
En toch versturen we massaal en op dagelijkse basis met PostNL ‘producten’ die niet aan die voorwaarden voldoen. Ra ra

Zolang er geen sprake van breuk is, zal het iedereen een zorg zijn wat er in een binnenlands of buitenlands pakketje zit. Hooguit in geval van problemen/breuk zullen ze gaan roepen ‘ja maar sterkte drank blabla dus niet verzekerd blabla’. Maar zelfs in veel van die gevallen is er niets aan de hand.
2 x
Cask1988 schreef:Anton schreef:Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
En toch versturen we massaal en op dagelijkse basis met PostNL ‘producten’ die niet aan die voorwaarden voldoen. Ra ra
Zolang er geen sprake van breuk is, zal het iedereen een zorg zijn wat er in een binnenlands of buitenlands pakketje zit. Hooguit in geval van problemen/breuk zullen ze gaan roepen ‘ja maar sterkte drank blabla dus niet verzekerd blabla’. Maar zelfs in veel van die gevallen is er niets aan de hand.
Wat bedoel je precies met "in veel van die gevallen is er niets aan de hand"?
Dat als je hem aangetekend en verzekerd verstuurd, krijg je dan wel je geld terug, ook al is het alcohol?
0 x
bodevami schreef:
Dat als je hem aangetekend en verzekerd verstuurd, krijg je dan wel je geld terug, ook al is het alcohol?
Dat je je niet druk hoeft te maken

1 x
Anton schreef:Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
Afgelopen jaar een fles verkocht en via postNl (verzekerd) naar Frankrijk verstuurd. Na ongeveer 2 weken was de Franse post het pakket kwijt. PostNL heeft (na een behoorlijke hoeveelheid mailtjes en telefoontjes) alle gemaakte kosten netjes vergoed. Ze wisten wat er in de verpakking zat aangezien ze vroegen om foto's en de inhoud.
0 x
Cees881 schreef:Anton schreef:Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
Afgelopen jaar een fles verkocht en via postNl (verzekerd) naar Frankrijk verstuurd. Na ongeveer 2 weken was de Franse post het pakket kwijt. PostNL heeft (na een behoorlijke hoeveelheid mailtjes en telefoontjes) alle gemaakte kosten netjes vergoed. Ze wisten wat er in de verpakking zat aangezien ze vroegen om foto's en de inhoud.
Ik had hetzelfde, met verzenden naar Italië. PostNL heeft alles keurig vergoed na het invullen van het formulier + uploaden foto's. Ook bij mij wisten ze dus prima wat erin zat. Die regel in hun voorwaarden lijkt dus vooral indekken te zijn door PostNL.
1 x
Daan schreef:Cees881 schreef:Anton schreef:Als je de voorwaarden leest, mag het niet met Postnl.
Ik had hetzelfde, met verzenden naar Italië. PostNL heeft alles keurig vergoed na het invullen van het formulier + uploaden foto's. Ook bij mij wisten ze dus prima wat erin zat. Die regel in hun voorwaarden lijkt dus vooral indekken te zijn door PostNL.
Maken jullie ook foto's van jullie pakket voordat jullie het versturen dan?
Dat is misschien wel een goede tip, mocht er inderdaad eens iets kwijt raken.
0 x
Cask1988 schreef:bodevami schreef:
Dat je je niet druk hoeft te makenJe kunt er natuurlijk altijd nog voor kiezen om de fles zelf te gaan brengen
Ligt eraan waar naar toe!

0 x
bodevami schreef:Daan schreef:Cees881 schreef:
Maken jullie ook foto's van jullie pakket voordat jullie het versturen dan?
Dat is misschien wel een goede tip, mocht er inderdaad eens iets kwijt raken.
Ik zou graag "ja" willen zeggen maar op de een of andere manier vergeet ik het (te) vaak
In bovengenoemd geval had ik toevallig wel een keer een paar plaatjes geschoten.
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”