Whisky onder 20 euro?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Whisky onder 20 euro?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Mei 2021, 16:14

Ik zou mijn neus niet meteen ophalen voor whisky onder de twintig euro. Dat is dan wel vaak de regio voor de mixertjes, maar er zitten soms wel heel aardige whisky's tussen die voor een beginnend (en gevorderd?) liefhebber interessant kunnen zijn al is het maar om er een mening over te kunnen vormen.

Net zoals zo velen ben ook ik begonnen met Johnnie Walker Red Label, Jack Daniëls en Ballantine's. Vond ik de Red Label ook toen echt niet lekker, maar de andere waren puur ook best wel te genieten. Het is ook een soort basis waarop je de rest van je ervaringen kan afmeten, ken je klassiekers.

Natuurlijk word je in de loop der jaren kieskeuriger en kritischer en gaat je 'standaard' wat omhoog (je te besteden inkomen hopelijk ook). Maar het is dan ook wel eens aardig om terug te vallen op je eerste liefdes.

Niet zo lang geleden heb ik de JW Black Label gekocht omdat ik me realiseerde dat ik deze klassieker nog nooit heb geproefd. Ik moet zeggen dat hij mij voor een blend helemaal niet heeft teleur gesteld.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 30 Mei 2021, 17:24

Ik zou ook niet zo snel m'n neus ophalen voor een whisky onder 20 euro. Ik deed ooit een proeverij met 5 blends en single malts. Ik moest de lekkerste aanwijzen... bleek een Teacher's te zijn.
Sindsdien heb ik veel mensen ook blind Teacher's laten proeven: wordt heel vaak hoog beoordeeld en aangezien voor een (dure) single malt.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-tea ... hisky-1ltr
1 x
Afbeelding

WhiskyRocks
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor WhiskyRocks » 30 Mei 2021, 22:39

Bedankt allen voor jullie reacties, ik kan hier zeker wat mee!! :D
Mvg
0 x

Spainkiller
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Spainkiller » 31 Mei 2021, 18:58

Je kunt op redelijk wat plekken een fles Buffalo Trace kopen voor 19,99. De beste budgetbourbon; één die duurdere en langer gerijptere bourbons regelmatig weet te verslaan qua smaakprofiel en textuur.
2 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”