WAAR bewaren jullie de collectie ?
Re: WAAR bewaren jullie de collectie ?
Je kan de billy boekenkast combineren met de oxberg vitrinedeur, heb ik hier ook staan. Verschillende kleuren mogelijk (en combinaties).
1 x
- Spainkiller
- Senior

Ah, toffe tip. Dat wist ik niet.
Al denk ik dat ik toch maar iets meer ga uitgeven en dan voor deze ga:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-opbe ... s29300847/
Die is namelijk 60 cm breed (tegenover de 80 cm van het Billy-equivalent) en dat is perfect voor de plek waar ik 'm wil hebben staan. Daarnaast lijk ik de glazen plankjes te kunnen vervangen met deze houten, dus dat is dan ook weer opgelost:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-plan ... -40295528/
Al denk ik dat ik toch maar iets meer ga uitgeven en dan voor deze ga:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-opbe ... s29300847/
Die is namelijk 60 cm breed (tegenover de 80 cm van het Billy-equivalent) en dat is perfect voor de plek waar ik 'm wil hebben staan. Daarnaast lijk ik de glazen plankjes te kunnen vervangen met deze houten, dus dat is dan ook weer opgelost:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-plan ... -40295528/
0 x
Ik heb deze kast van Ikea staan
https://www.ikea.com/nl/nl/p/fabrikor-vitrinekast-donkergrijs-00242278/
Mooie kast en de glazen plankjes zijn geen probleem. Erg leuk om alle open flessen te tonen in een glazen kast, maar bedenk wel dat je zo'n glazen kast niet op een plek zet waar er direct zonlicht op schijnt, want dat gaat je whisky niet leuk vinden.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/fabrikor-vitrinekast-donkergrijs-00242278/
Mooie kast en de glazen plankjes zijn geen probleem. Erg leuk om alle open flessen te tonen in een glazen kast, maar bedenk wel dat je zo'n glazen kast niet op een plek zet waar er direct zonlicht op schijnt, want dat gaat je whisky niet leuk vinden.
0 x
- defeatless
- Moderator

Kijk ook even naar de hoogte van de vakken. In een Billy passen lang niet alle flessen. En al helemaal niet als je ze in de verpakking of met de verpakking erachter wilt bewaren.
0 x
In mijn billy kast zijn de planken verstelbaar. De enige “vaste” plankhoogte is op halverwege de totale hoogte (vanwege de oxberg vitrinedeur die halverwege een dwarsverbinding heeft)
0 x
Hier ook 3 Billy kasten, past prima!
- Bijlagen
-
- 7B1584BF-AA25-4AA4-BCEB-FC25F9A30BA1.jpeg (228.98 KiB) 1465 keer bekeken
8 x
Geert schreef:Hier ook 3 Billy kasten, past prima!
Prachtig ook die klassieke stoel erbij. Vraag een willekeurig persoon om een stoel in te beelden voor genieten van een goed glas whisky en ze beschrijven een Chesterfield fauteuil!
3 x
- Reichenbach
- Moderator

Je vraagt hier of de kast een goede keuze is en de schapjes stevig genoeg zijn maar lijkt zelf geen moeite te doen om goed te kijken of hij geschikt is. Bij beide staat de maximale belastbaarheid in de specificatie.Spainkiller schreef:Reichenbach schreef:Ik zou dan nog even goed de specificaties doorlezen.
Ik waardeer je hulp en bezorgdheid, maar... welke specificaties doel je op? Ik kan niet uit je bericht opmaken of je zelf twijfelt over de draagkracht of dat je wéét dat het geen goede keuze is maar je er gevat over doet.
Houten planken buigen flink door voor ze knappen, met glas kan een klein tikje voldoende zijn. Let ook op de oplegsteuntjes dat die niet te fragiel zijn.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Reichenbach
- Moderator

Zelf heb ik de voorloper van de Billy, die is iets dieper. Ik heb er zowel mijn boeken in staan als mijn whisky. Een beetje spelen met de schaphoogte, de hoge flessen passen onderin, de wat stompige boven.Roelof schreef:In mijn billy kast zijn de planken verstelbaar. De enige “vaste” plankhoogte is op halverwege de totale hoogte
0 x
- Spainkiller
- Senior

Reichenbach schreef:Je vraagt hier of de kast een goede keuze is en de schapjes stevig genoeg zijn maar lijkt zelf geen moeite te doen om goed te kijken of hij geschikt is. Bij beide staat de maximale belastbaarheid in de specificatie.
Ik heb al twee keer aangegeven dat ik m'n best gedaan heb de specificaties te vinden (heb zelfs de montagedocumenten geopend in de hoop daar info te vinden) maar dat ik dat niet heb gevonden. Dus in plaats van snarky te doen had je me ook kunnen helpen (je weet wel, datgene waar ik om vroeg) door me te vertellen waar die draagkracht-specificaties precies staan. Iets wat je nu nog steeds niet gedaan hebt.
Maar goed, als je een kortstondig superioriteitsgevoel tegenover een onbekende belangrijk vindt dan iemand helpen die de moeite gedaan heeft vragen te stellen in een community van gelijkgestemden, dan snap ik je reactie en toon ook wel. Bedankt nog, hè!
Koning schreef:Prachtig ook die klassieke stoel erbij. Vraag een willekeurig persoon om een stoel in te beelden voor genieten van een goed glas whisky en ze beschrijven een Chesterfield fauteuil!
Eens, prachtige stoel
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Sorry hoor, maar dit vind ik een knap onbeschofte reactie van jou.
Kijk bij de specificaties; Daar staan onder andere de afmetingen en ook het draagvermogen van het ding. En nee, het woord 'specificatie' kom je niet tegen als je daar naar op zoek bent.
Kijk bij de specificaties; Daar staan onder andere de afmetingen en ook het draagvermogen van het ding. En nee, het woord 'specificatie' kom je niet tegen als je daar naar op zoek bent.
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Ja, je hebt gelijk.
0 x
Dank voor de reacties! Ja klopt, dit is een originele Chesterfield stoel 
2 x
- Spainkiller
- Senior

Reichenbach schreef:Sorry hoor, maar dit vind ik een knap onbeschofte reactie van jou.
Wat heb ik precies gezegd dat jij zo onbeschoft acht? Heb ik je uitgescholden? Heb ik de kritiek in kwestie uit het niets naar je hoofd gesmeten? Geen van beide: ik heb je de eerste keer bedankt voor info die ik zelf niet kon vinden, de tweede keer gevraagd of je antwoord beschuldigend of twijfelachtig was, en de derde keer heb ik je duidelijk gemaakt dat ik je onnodig vijandelijke toon (en gebrek aan gevraagde info) niet kon waarderen.
Daar is niks onbeschoft aan. Dat zijn logische reacties op jouw antwoorden (en nogmaals, mijn eerste reactie was een dankbare. Dat zou je genoeg moeten zeggen over mijn intenties).
Dat negatieve gevoel dat jij nu ervaart is niets meer of minder dan de realisatie dat mijn kritiek op jouw nauwelijks behulpzame repliek terecht was.
Luister, ik ben niet op uit op conflict; ik kwam hier alleen voor hulp van mede-whiskyliefhebbers, aangemoedigd door het bestaan van topics als 'Domme Vragen Bestaan Niet' (een topic waarvan je het bestaan waarschijnlijk jammerlijk vindt). Het is dus jammer dat je zo neerbuigend moest doen jegens iemand die meerdere keren aangegeven heeft iets niet te kunnen vinden, maar wees er op z'n mínst eerlijk over en ga nou niet zélf de gebeten hond spelen. Voor dat soort kinderachtigheid zijn we hier, hopelijk, allemaal te oud.
Reichenbach schreef:Kijk bij de specificaties; Daar staan onder andere de afmetingen en ook het draagvermogen van het ding. En nee, het woord 'specificatie' kom je niet tegen als je daar naar op zoek bent.
Nog steeds niet expliciet willen zeggen, hè? Is het een trotsding geworden?
Valt het onder Formaat dus? (Een onderwerp dat inherent niets met draagkracht te maken heeft, nota bene, en waarvan niet élke kast een draagkrachtvermelding bevat, zoals de kast die ik uiteindelijk besteld heb.) Was dat nou zo moeilijk? En vind je het gek dat ik niet snapte dat ik er niets over kon vinden onder het logischere Productinformatie én de montagehandleidingen?
Geert schreef:Dank voor de reacties! Ja klopt, dit is een originele Chesterfield stoel
Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?
Laatst gewijzigd door Spainkiller op 21 Apr 2021, 00:22, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”