Whisky Ambassador Cursus
- goosebumps
- Senior

Re: Whisky Ambassador Cursus
goosebumps schreef:Nou, we gaan het meemaken want ik heb me ingeschreven
Keep us posted! En succes met de cursus uiteraard

1 x
- Reichenbach
- Moderator

Straks een echte ambassadeur als forumlid! Veel plezier met de cursus.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- goosebumps
- Senior

Maar volgens mij is Barry Stok het ook al. Dus geen primeur van mijn kant
0 x
Ik hoor ook graag wat je van de cursus vindt! Bob is sowieso een erg gezellige kerel en zeer kundig, dus dat moet wel goed komen.
0 x
- goosebumps
- Senior

Ik zal tegen die tijd wel even terugkoppeling geven. Leuk dat hij een gezellige kerel is. We zijn met een klein groepje vanwege "C" dus dan kunnen we er een mooi dagje van maken.
0 x
-
JoachimV10
- Senior

Ik heb afgelopen weekend de cursus online gedaan.
Persoonlijk vond ik het zeker interessant en een meerwaarde bieden. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik mij nog niet zolang in de wereld begeef.
Ik heb in die korte tijd wel veel gelezen, waardoor ik wel al het een en ander wist, maar nog niet alles zo gedetailleerd.
Voor sommige forumgebruikers zal deze cursus 'te basis' zijn denk ik.
Daarnaast is Bob Wenting inderdaad een heel gezellige man, leuk om bij hem deze cursus gevolgd te hebben!
Persoonlijk vond ik het zeker interessant en een meerwaarde bieden. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik mij nog niet zolang in de wereld begeef.
Ik heb in die korte tijd wel veel gelezen, waardoor ik wel al het een en ander wist, maar nog niet alles zo gedetailleerd.
Voor sommige forumgebruikers zal deze cursus 'te basis' zijn denk ik.
Daarnaast is Bob Wenting inderdaad een heel gezellige man, leuk om bij hem deze cursus gevolgd te hebben!
3 x
- goosebumps
- Senior

Leuk om je ervaring te lezen. De mijne is inmiddels voor de 3de keer uitgesteld om voor de hand liggende redenen. Ik heb hem dus nog te goed.
0 x
- Laddie Bob
- Nieuwkomer

Dank je voor het compliment Joachim! Ik vond het ook leuk om jou te leren kennen. Het was een leuke groep waar je in zat ook. Leuke vragen voor mijn kiezen gehad... waaronder de vraag of er al whiskey's zijn die op andere houtsoorten dan eik gerijpt zijn, uit Ierland. Die had je nog tegoed, ik kwam er ff niet op, maar ik had deze in gedachten: https://www.methodandmadnesswhiskey.com/ maar ook Teeling heeft inmiddels een chestnut finish uitgebracht.
m.vr.Gr. Bob
m.vr.Gr. Bob
4 x
- goosebumps
- Senior

In Ierland volgens mij wel. Daar moet het in hout gerijpt worden, terwijl het in Schotland op eikenhout gerijpt moet worden
1 x
- Laddie Bob
- Nieuwkomer

cor0566 schreef:Mag dat
Ja dat mag. In Schotland mag je alleen eikenhout gebruiken om te rijpen. Ierland volgt de Europese wetgeving: "...iii) waarna het einddistillaat gedurende ten minste drie jaar rijpt op houten fusten met een capaciteit van niet meer dan 700 liter." (EU verordening 2019/787)
0 x
Kan toch niet verkroppen dat ik dan wel nieuwsgierig wordt naar het resultaat van zoiets! Ben benieuwd of het veel wegloopt van traditionele eikenhout rijpingen.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Zowel kastanje als eiken hebben beide een vrij hoog looizuurgehalte, wat dat betreft zullen ze elkaar weinig ontlopen.
Overigens is niet ieder hout geschikt; naast de invloed op de smaak lijkt het me ook dat het hout dicht moet zijn en niet giftig.
Overigens is niet ieder hout geschikt; naast de invloed op de smaak lijkt het me ook dat het hout dicht moet zijn en niet giftig.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:naast de invloed op de smaak lijkt het me ook dat het hout dicht moet zijn en niet giftig.
Aaaaahhh Dat doen ze dus verkeerd bij frisk hinder

2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”