Range Share 7 poll!

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Deze ranges zou ik het liefst zien in Range Share 7. Mijn keuze bevestig ik ook in een comment.

Aberfeldy
3
1%
Aberlour
4
2%
AnCnoc
5
2%
Ardmore
9
4%
Arran
27
13%
Bowmore
24
12%
Deanston
12
6%
Glenglassaugh
6
3%
Glenlivet
7
3%
Glenrothes
8
4%
GlenScotia
10
5%
Highland Park
7
3%
Kilchoman
15
7%
Knappogue
0
Geen stemmen
Ledaig/Tobermory
18
9%
Loch-Lomond/Inchmurrin/Inchmoan
23
11%
Old Pulteney
9
4%
Talisker
11
5%
Tomatin
8
4%
Tomintoul/Old-Ballantruan
1
0%

Totaal aantal stemmen: 207

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Range Share 7 poll!

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 30 Jan 2021, 12:14

henri schreef:ook ik vind het toch wel funny te zien.. arran en loch lomonds als hoogvliegers uit de test..
loch lomond leuk spul hoor, maar basic range doet me zeer weinig
arran, buiten dat ik het knap vind dat ze zeeer constant zijn, zo consatnt dat ik het een dodelijk saai merk vind

en dan zie ik an cnoc met maar 4 stemmen, is an cnoc nu geweldig, nee, maar wel super interessant, en tot op hogere leeftijd zeer betaalbaar.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik denk dat voor mensen die nog weinig tot niets van de core range van een distillery hebben geproefd LL en Arran het meest interessant zijn. LL vanwege de variatie in destillaat en Arran vanwege vatgebruik én het feit dat er diverse high en cask strength bottelingen in de range zitten.

An Cnoc, tja ik ken alleen de 12 en de 24 en wat mij betreft is de kwalificatie saai eerder daarop van toepassing. Voor mij in ieder geval saai genoeg om niet direct nieuwsgierig te zijn naar de rest. Mij verbaast dan eerder Bowmore. Die hele core range bestaat uit platte, doodgefilterde, ingekleurde meuk.
3 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 30 Jan 2021, 12:43

HammerHead schreef:An Cnoc, tja ik ken alleen de 12 en de 24 en wat mij betreft is de kwalificatie saai eerder daarop van toepassing. Voor mij in ieder geval saai genoeg om niet direct nieuwsgierig te zijn naar de rest.

die 24 jarige vond ik toch zeer smakelijk en prijstechnisch was t een koopje voor 95 vorig jaar :)
1 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Jan 2021, 13:01

henri schreef:
HammerHead schreef:An Cnoc, tja ik ken alleen de 12 en de 24 en wat mij betreft is de kwalificatie saai eerder daarop van toepassing. Voor mij in ieder geval saai genoeg om niet direct nieuwsgierig te zijn naar de rest.

die 24 jarige vond ik toch zeer smakelijk en prijstechnisch was t een koopje voor 95 vorig jaar :)

Nou zeg dat. Echt wel 1 van de betere whisky’s, zeker in die price range en zéker niet saai imho! :bigsmile Vergelijkbaar in de prijs van de Gf 25 maar dan echt wel klappen beter. Nu nog met regelmaat voor €99,95 bij D12 trouwens ;)
2 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Jan 2021, 16:50

De eerste 4 Bowmore, 3 Loch Lomond en 1 Arran zijn besteld.
9 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 30 Jan 2021, 19:01

Freezeroz schreef:De eerste 4 Bowmore, 3 Loch Lomond en 1 Arran zijn besteld.

Goed bezig :Proost
1 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 30 Jan 2021, 20:41

HammerHead schreef:
henri schreef:ook ik vind het toch wel funny te zien.. arran en loch lomonds als hoogvliegers uit de test..
loch lomond leuk spul hoor, maar basic range doet me zeer weinig
arran, buiten dat ik het knap vind dat ze zeeer constant zijn, zo consatnt dat ik het een dodelijk saai merk vind

en dan zie ik an cnoc met maar 4 stemmen, is an cnoc nu geweldig, nee, maar wel super interessant, en tot op hogere leeftijd zeer betaalbaar.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik denk dat voor mensen die nog weinig tot niets van de core range van een distillery hebben geproefd LL en Arran het meest interessant zijn. LL vanwege de variatie in destillaat en Arran vanwege vatgebruik én het feit dat er diverse high en cask strength bottelingen in de range zitten.

An Cnoc, tja ik ken alleen de 12 en de 24 en wat mij betreft is de kwalificatie saai eerder daarop van toepassing. Voor mij in ieder geval saai genoeg om niet direct nieuwsgierig te zijn naar de rest. Mij verbaast dan eerder Bowmore. Die hele core range bestaat uit platte, doodgefilterde, ingekleurde meuk.

Ik verbaas me ook over Bowmore. Het is één van de distilleries waar in mijn ervaring het verschil tussen de officiële core range en IB's het grootste is. Vlak, verdund, gefilterd en bijgekleurd met ladingen karamel. Dat officiële 12-jarige lager scoort op whiskybase dan de gemiddelde Speysider-instapper zegt genoeg. Zo jammer dat de eigenaren hun koers niet wijzigen...
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 30 Jan 2021, 20:53

Koning schreef:Ik verbaas me ook over Bowmore. Het is één van de distilleries waar in mijn ervaring het verschil tussen de officiële core range en IB's het grootste is. Vlak, verdund, gefilterd en bijgekleurd met ladingen karamel. Dat officiële 12-jarige lager scoort op whiskybase dan de gemiddelde Speysider-instapper zegt genoeg. Zo jammer dat de eigenaren hun koers niet wijzigen...

Eens met een constatering dat Bowmore IB nu over het algemeen meer kwaliteit heeft dan Bowmore OB. Maar toch :bigsmile, bijvoorbeeld de 18yo of de Tempest in verschillende batches waren puik. En oude OB Bowmore was eveneens prima.
0 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 31 Jan 2021, 10:08

Cask1988 schreef:
henri schreef:

Nou zeg dat. Echt wel 1 van de betere whisky’s, zeker in die price range en zéker niet saai imho! :bigsmile Vergelijkbaar in de prijs van de Gf 25 maar dan echt wel klappen beter. Nu nog met regelmaat voor €99,95 bij D12 trouwens ;)

Gezien de leeftijd is het zeker een koopje. Ook best een lekkere dram, maar mij te makkelijk voor die leeftijd, niet veel complexer als een goede 12 tot 15 jarige Speysider. Voor rond de €100 zou ik persoonlijk iets anders kiezen.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 31 Jan 2021, 10:16

Nickolaas schreef:
Koning schreef:Ik verbaas me ook over Bowmore. Het is één van de distilleries waar in mijn ervaring het verschil tussen de officiële core range en IB's het grootste is. Vlak, verdund, gefilterd en bijgekleurd met ladingen karamel. Dat officiële 12-jarige lager scoort op whiskybase dan de gemiddelde Speysider-instapper zegt genoeg. Zo jammer dat de eigenaren hun koers niet wijzigen...

Eens met een constatering dat Bowmore IB nu over het algemeen meer kwaliteit heeft dan Bowmore OB. Maar toch :bigsmile, bijvoorbeeld de 18yo of de Tempest in verschillende batches waren puik. En oude OB Bowmore was eveneens prima.

Moet wel zeggen dat ik de 12 toen ik 'm in 2009 voor het eerst had best lekker vond, alleen was ik toen zelf eigenlijk nog een beginner met Islay whiskies. Ik heb dat spul al zeker 10 jaar niet gedronken en verwacht er nu niet veel meer van. Heb wel een paar jaar terug nog een flesje van de 15 gehad en tja, dun en artificieel zijn de eerste woorden die in me opkomen. Maar voor degenen die aan het begin van hun ontdekkingstocht staan kan het best interessant zijn.
0 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 31 Jan 2021, 11:19

HammerHead schreef:Maar voor degenen die aan het begin van hun ontdekkingstocht staan kan het best interessant zijn.

Gelukkig is de Range Share ook bedoeld voor mensen die aan het begin staan van hun ontdekingstocht :bigsmile.
1 x
Afbeelding

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 31 Jan 2021, 12:19

Ik zou echt heel graag de optie Glen Fiddich in dit rijtje willen zien.

Het kan toch niet zo zijn dat de grootste automatisch de minst interessante is?
2 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 31 Jan 2021, 16:22

Ruud W schreef:Ik zou echt heel graag de optie Glen Fiddich in dit rijtje willen zien.

Het kan toch niet zo zijn dat de grootste automatisch de minst interessante is?

De grootste ontbreekt inderdaad, al is dat niet Glenfiddich, Glenlivet of Macallan maar ......... Singleton

:P :P :P
1 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 05 Feb 2021, 13:18

Het schiet al weer aardig op met het aankopen van de sets, het grootste deel van de flessen heb ik inmiddels in huis.
Ik zoek nog 2 Arran, 3 Bowmore en 1 Loch Lomond, als die ook binnen zijn kan het logistieke werk beginnen.
10 x
Afbeelding

SebasDB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SebasDB » 23 Feb 2021, 22:15

Goed bezig weer, houd ons op de hoogte!
1 x

Scotttie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Scotttie » 23 Feb 2021, 22:32

Weinig ervaringen met de Arran en Ledaig / Tobermory, dus vast en zeker de moeite waard om eens een volledige range van uit te proberen :)
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”