Instap set ja/nee?
Re: What's next? (Tip de Whisky)
Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval te snel van de basis ben afgestapt. Ben toch in de val getrapt om te snel naar IB / single cask te gaan. Heb genoeg gedronken maar als ik dit rijtje zie wil ik graag weer een keer "overnieuw" beginnen om te kijken waar nu echt mijn voorkeuren liggen. Dus ik doe zeker mee. Als ik kan helpen om wat flessen bij elkaar te regelen hoor ik het wel 
2 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

Ik hou wel van initiatieven.
Bovendien heb ik dan altijd wat voor de visite....
Dus ik doe mee!
Bovendien heb ik dan altijd wat voor de visite....Dus ik doe mee!
2 x
Freezeroz schreef:Ik heb even een reken voorbeeld uitgewerkt voor een instap set.
Ik ben hierbij uitgegaan van de 25 meest genoemde flessen in het BFYB topic.
Voor de prijs heb ik gekeken naar de verkoopprijs bij D12, als ik op dit moment deze set zou kopen. De uiteindelijke prijs zou dan dus een stuk lager uitvallen, omdat ik die flessen pas zou kopen als ze in de aanbieding zijn.
Verder ben ik uitgegaan van 3cl nieuw glaswerk met zegeldop.
wow, hele moeilijke berekeningen en lijsten weggehaald omdat kortere quote hahaha
Ik heb zeker interesse!
PS. Mocht er dus een soort leaflet nodig zijn (ontwerp en drukwerk) met een klein stukje over de verschillende soorten, schiet je mij maar aan (kosteloos of course).
2 x
Freezeroz schreef:...
Leuke BFYB-lijst
...
Bijna al deze expressies heb ik wel eens gedronken, maar nog niet allemaal. Daarbij is voor de meeste lang geleden dat ik deze in het glas heb gehad. Die wil ik wel weer eens proeven.
Een hele fles zou ik daar niet zo snel van kopen en daarom is zo'n samplepakket een goed idee.
Je mag mij voor ook een set reserveren!
Misschien een apart draadje van maken om te kijken of er voldoende concrete toezeggingen gedaan worden?
0 x
AquaVitae schreef:Misschien een apart draadje van maken om te kijken of er voldoende concrete toezeggingen gedaan worden?
Daar zat ik net aan te denken
.
0 x
Freezeroz schreef:hele lijst
Mooie lijst hoor!!
Ik zal hier eens ff vragen aan een paar man of ze zoiets willen. Laat ik je we weten via app
0 x
BFYB Instap set ja/nee?
In het What's next? (Tip de Whisky) topic ging de discussie over instap OB sets, ik heb daarin aangegeven dat ik eventueel de organisatie van een mooie instap set wel op me wil nemen. In dat topic had ik een rekenvoorbeeld geplaatst van de 25 meest genoemde BFYB flessen uit het Bang for your buck topic.
Bij minimaal 15 belangstellenden voor zo'n set durf ik de risico's wel op me te nemen. In mijn voorbeeld ging ik uit van 25 samples, maar alles staat nog open ter discussie. Denk je dat de set beter anders kan, heb je pas belangstelling als de set groter of juist kleiner wordt? Alles kan hier achter gelaten worden.
Heb je belangstelling voor zo'n set dan mag je in dit topic je naam achterlaten. Mij een PB sturen kan natuurlijk ook.
Voor de volledigheid nog even het door mij geplaatste bericht uit het What's next? topic.
Belangstellenden tot nu toe:
1-braamr
2-Perry Veenendaal
3-BarryM
4-AquaVitae
5-JoachimV10
6-Mikser
7-Quickie
8-Henri
9-Makako_blanco
10-Andre8x8
11-Hubert
12-Anton
13-whiskybar
14-Ruud2612
15-RuudW
16-WouterK (bereid om plekje af te staan aan nieuwkomer)
17-Nickvanderlinde298
18-Roelof
19-Boysky
20-Freezeroz
21-Cask1988 (bereid om plekje af te staan aan nieuwkomer)
22-Antons broer
23-Nickvanderlinde 298 (vriend)
Reserve lijst
1-roybeerens16
2-Cor de Zwaan
3-Qbeijer
Bij minimaal 15 belangstellenden voor zo'n set durf ik de risico's wel op me te nemen. In mijn voorbeeld ging ik uit van 25 samples, maar alles staat nog open ter discussie. Denk je dat de set beter anders kan, heb je pas belangstelling als de set groter of juist kleiner wordt? Alles kan hier achter gelaten worden.
Heb je belangstelling voor zo'n set dan mag je in dit topic je naam achterlaten. Mij een PB sturen kan natuurlijk ook.
Voor de volledigheid nog even het door mij geplaatste bericht uit het What's next? topic.
Ik heb even een reken voorbeeld uitgewerkt voor een instap set.
Ik ben hierbij uitgegaan van de 25 meest genoemde flessen in het BFYB topic.
Voor de prijs heb ik gekeken naar de verkoopprijs bij D12, als ik op dit moment deze set zou kopen. De uiteindelijke prijs zou dan dus een stuk lager uitvallen, omdat ik die flessen pas zou kopen als ze in de aanbieding zijn.
Verder ben ik uitgegaan van 3cl nieuw glaswerk met zegeldop.
Een sample set bestaande uit deze 25 meest genoemde BFYB flessen uit het BFYB topic:
Clynelish 14
Kilkerran 12
Glenallachie 12
Glenrfarclas 15
Tamdhu 15
Springbank 10
Ardbeg Uigeadail
Lagavulin 16
Glendronach 12
Glenmorangie Quinta Ruban
Talisker 10
Aberlour A'Bunadh
Bunnahabhain 12
Laphroaig Quarter Cask
Redbreast 12
Craigellachie 13
HighlandPark 12
Aberfeldy 12
Four Roses Single Barrel
Ledaig 10
Benromach 10 CS
Caol Ila 12
Aultmore 12
Edradour 10
Deanston 12
Zou dan 58.90€ moeten kosten excl verzending.
Ik zou dit best willen organiseren, maar probleem van dit soort sets is natuurlijk wel dat hij alleen voor beginnende whisky drinkers interessant is. En de kans is natuurlijk erg groot dat ook beginnende drinkers van dit lijstje al een aantal flessen gehad hebben.
Laat ik zeggen dat als 15 man zich hier melden met belangstelling voor een set zoals genoemd in dit voorbeeld, dat ik het wel durf op te pakken.
Belangstellenden tot nu toe:
1-braamr
2-Perry Veenendaal
3-BarryM
4-AquaVitae
5-JoachimV10
6-Mikser
7-Quickie
8-Henri
9-Makako_blanco
10-Andre8x8
11-Hubert
12-Anton
13-whiskybar
14-Ruud2612
15-RuudW
16-WouterK (bereid om plekje af te staan aan nieuwkomer)
17-Nickvanderlinde298
18-Roelof
19-Boysky
20-Freezeroz
21-Cask1988 (bereid om plekje af te staan aan nieuwkomer)
22-Antons broer
23-Nickvanderlinde 298 (vriend)
Reserve lijst
1-roybeerens16
2-Cor de Zwaan
3-Qbeijer
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 15 Dec 2020, 22:30, 20 keer totaal gewijzigd.
6 x
Kan een mod, het deel waar dit topic een beetje of topic gaat verplaatsen naar...Instap set ja/nee??
Dat kan.
Richard
Dat kan.
Richard
2 x
Re: Instap set ja/nee?
Mijn manneke past nog even voor nu. Kwam hem nu niet lekker uit. Mijn naam mag er dus nog ff af 
1 x
Indien genoeg kandidaten voor mij graag TWEE setjes.
Als het aantal kandidaten te laag is en het setje daardoor wat ingekort moet worden... dan graag ook TWEE setjes
Als het aantal kandidaten te laag is en het setje daardoor wat ingekort moet worden... dan graag ook TWEE setjes

4 x
... en het voorstel van BarryM om er wat korte info bij te doen kan ik als noob alleen maar toejuichen

3 x
Mikser schreef:... en het voorstel van BarryM om er wat korte info bij te doen kan ik als noob alleen maar toejuichen![]()
Erg leuk idee
1 x
BFYB Instap set ja/nee?
Ik heb mooi nieuws te melden rond dit BFYB instapset initiatief.
Een HWF goeroe (die verder anoniem wil blijven), heeft me benaderd met een prachtig aanbod voor deze set.
Hij/zij geeft aan, veel aan het whisky forum te danken te hebben. En daarom (vanuit de kerst gedachte) dit initiatief te willen steunen met het doneren van een TOP fles.
En niet zomaar een fles, het is een CS FF Sherry whisky van 89 punten op WB.
Ik mag deze speciale fles kosteloos aan de set toevoegen.
Als de set van de grond komt, dan gaat die dus bestaan uit 25 BFYB samples met 1 gratis top sample erbij
.Hulde voor je pracht gebaar Anoniempje
.
8 x
Re: BFYB Instap set ja/nee?
Freezeroz schreef::hoera![]()
![]()
Ik heb mooi nieuws te melden rond dit BFYB instapset initiatief.
Een HWF goeroe (die verder anoniem wil blijven), heeft me benaderd met een prachtig aanbod voor deze set.
Hij/zij geeft aan, veel aan het whisky forum te danken te hebben. En daarom (vanuit de kerst gedachte) dit initiatief te willen steunen met het doneren van een TOP fles.
En niet zomaar een fles, het is een CS FF Sherry whisky van 89 punten op WB.
Ik mag deze speciale fles kosteloos aan de set toevoegen.
Als de set van de grond komt, dan gaat die dus bestaan uit 25 BFYB samples met 1 gratis top sample erbij.
Hulde voor je pracht gebaar Anoniempje.
Hulde!

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”