Hoe vaak drink jij whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Hoe vaak drink jij whisky?

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Okt 2020, 20:42

Vroeger (pre covid-19) dronk ik denk ik minder dan nu. Ik heb zo en zo geen vast ritme, patroon of aantal.
Gebeurt wel dat ik dagen of langer dan een week geen druppel whisky drink, maar gebeurt ook wel dat ik iedere avond één of meerdere drams neem.
En de komende weken op verschillende avonden online proeverijen, ook doordeweeks. Dus dan zit je zo aan 4-6 drams.

Vanmiddag de werkweek in ieder geval afgesloten met een Mortlach 17yo van Adelphi en straks ga ik op BBC2 naar een docu kijken over Shetland's....denk wel met een glaasje lekkers ;)
1 x
Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 23 Okt 2020, 08:51

Door de week (ma-do) whisky, in het weekend (vr-zo) bier. Meestal een glas per avond.
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 23 Okt 2020, 11:53

Gemiddeld een 8 tot 10 drams per week. Doordeweeks maximaal 1 dram per avond, in het weekend maximaal 3 à 4 (en dat is dan vaak al vanaf het eind van de middag). Ook bij mij is het sinds de Covid wel iets meer geworden. Voorheen zal ik in het weekend gemiddeld op 2 drams per avond.

Bier ben ik sinds begin dit jaar vrijwel helemaal mee gestopt vanwege spijsverteringsklachten.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Okt 2020, 12:38

En toch blijft het lastig uitleggen aan nitwits en leken dat je geen alcoholprobleem hebt terwijl je wel 80-90 flessen, een vracht samples en het nodige bier in huis hebt. Elke dag wel een drammetje drinkt, om nog maar te zwijgen over het budget wat er maandelijks aan gespendeerd wordt :P
4 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Okt 2020, 12:54

Dat is sowieso een beetje een Nederlands dingetje he. Dat mensen gauw denken dat je een drankprobleem hebt en dat je alcoholist bent als je dagelijks drinkt.Ik heb lang in België gewoond en ik weet niet hoe het met de gemiddelde Belg zit maar dagelijks een biertje en/of wijntje is bij de mensen die ik tegenkwam heel normaal. En ik heb nu voor m'n nieuwe bedrijf het grootste gedeelte van de zomer in Italië vertoeft. Daar "zuipen" Ze ook gewoon elke dag. Ook tijdens werkuren. Een paar wijntjes bij de lunch is gewoon heel normaal. En dan ook nog wijn bij het diner. Dan heb ik het nog niet eens over de biertjes, grappa's en andere dingen die (misschien niet dagelijks) daaromheen worden gedronken.

Ik was bij een wijnboer in Piemonte die toevallig ook whiskyliefhebber was. Hij is de hele dag bezig met rode wijn, spuugt veel uit maar drinkt ook wel een deel gewoon op. Hij drinkt elke dag wel één of meer drammetjes en hij drinkt elke avond samen met zijn vrouw een fles Champagne op. En dat vertelde hij zonder blikken of blozen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Als je dat in Nederland verteld willen ze je in een afkickkliniek stoppen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Okt 2020, 13:47

Peter87 schreef: ...... Hij drinkt elke dag wel één of meer drammetjes en hij drinkt elke avond samen met zijn vrouw een fles Champagne op. En dat vertelde hij zonder blikken of blozen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Als je dat in Nederland verteld willen ze je in een afkickkliniek stoppen.

Als ik tegen mijn diabetes-consulente zeg dat ik af en toe een wijntje en af en toe een whiskytje drink zit ze al met haar ogen te rollen....
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 23 Okt 2020, 14:34

Fat Bastard! schreef:
Als ik tegen mijn diabetes-consulente zeg dat ik af en toe een wijntje en af en toe een whiskytje drink zit ze al met haar ogen te rollen....

Die is dan zeker met mijn reumatoloog getrouwd... :P
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Okt 2020, 15:40

Rien68 schreef:
Fat Bastard! schreef:

Die is dan zeker met mijn reumatoloog getrouwd... :P

Dat zijn van die typische azijnzeikers :domdom maar lets get real. De enige zekerheid die we hebben in het leven is dat we allemaal dood gaan :bigsmile Uiteindelijk moet je er zelf wat van maken in het leven toch? En zolang je op een normale manier geniet van je glaasje alcoholische versnapering is daar niets mis mee naar mijn idee. Dan is het gewoon onderdeel van de slingers die je zelf op moet hangen om dr een feestje van te maken :dancing

Wat dat betreft is het zoals Peter al zegt, in andere culturen veel normaler. Als er niet zo’n idiote maatschappelijke taboe omheen hangt, is het voor o.a pubers misschien ook wel veel minder interessant om er misbruik van te maken. Ik zou wel eens willen weten hoe de cijfers in landen als Italië zijn als t gaat om verkeersdoden/ongevallen door alcohol in het verkeer.

Zover ik weet straffen ze in het buitenland veel harders als t om alcohol in het verkeer gaat. Dan denk je wel 3x extra na voordat je gaat lopen kloten. Dat is gelijk het idiote van NL. Voor de stomste overtredinkjes krijg je naar verhouding teringhoge boetes, maar voor de grootste misdaden verhoudingsgewijs erg lage straffen. We zijn zo’n land waar je beter iemand kan vermoorden dan verkrachten of beter een oud vrouwtje kan beroven en mishandelen dan tegen een boom pissen. En zo kan je ook beter een heel gezin doodrijden als je stomdronken achter het stuur stapt, dan nuchter 1 iemand van het leven beroven. :HitHead
3 x
Afbeelding

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 23 Okt 2020, 17:37

.
Bijlagen
11226F86-1896-481C-8042-A9E5FCC1F169.jpeg
11226F86-1896-481C-8042-A9E5FCC1F169.jpeg (25.31 KiB) 1639 keer bekeken
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Okt 2020, 19:01

Peter87 schreef:Dat is sowieso een beetje een Nederlands dingetje he. Dat mensen gauw denken dat je een drankprobleem hebt en dat je alcoholist bent als je dagelijks drinkt.
Calvinistisch Nederland dan. Beneden de rivieren is die beleving al heel wat anders.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

freddievtb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 24 Okt 2020, 20:19

doordeweeks 2 drammetjes per avond, in het weekend bier met af en toe drammetje erna.
Ik heb ook die ervaring hoor, het wordt niet hardop gezegd, maar wel eens commentaar gehad als ik weer eens foto's van nieuwe flessen online zette....
Je denkt toch zekers niet dat ik constant flessen van 50-80 euro in een paar dagen leegzuip? Heb ik het geld niet eens voor... :-)
2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 25 Okt 2020, 01:13

Op maandag en dinsdag drink ik niks. En daar ben ik best streng in.
De andere dagen 2-3 drankjes, afhankelijk hoe sterk en of ik de dag erna moet werken (psychiatrie, dus heel onregelmatig). Zondag is voor mij malternative dag. Dus dan cognac, armagnac, jenevers etc. etc.

En een enkele keer bij uit eten een biertje ofzo.

Maar ik heb een tijdje rondgefietst in Bayern en Thuringen. Daar krijg je van de baas nog een halve liter witbier bij de lunch. Al is de alcoholvrije daar ook behoorlijk populair geworden. En kwalitatief goed moet ik zeggen.
Maar overals mijn vader zei: Drank zonder alcohol is als een BH aan de waslijn.
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Okt 2020, 07:45

defeatless schreef:Maar overals mijn vader zei: Drank zonder alcohol is als een BH aan de waslijn.

:P Jouw vader is een wijs man!
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 25 Okt 2020, 12:24

Normaal gesproken alleen in het weekend, maar in de huidige tijd is dat door de vele online tastings soms al op donderdag.

Op vrijdag en zaterdag 3-4 drams of 4 samples welke ik dan deel.
Op zondag 2-3 drams
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Okt 2020, 12:50

Fat Bastard! schreef:Als ik tegen mijn diabetes-consulente zeg dat ik af en toe een wijntje en af en toe een whiskytje drink zit ze al met haar ogen te rollen....

Nou staan diëtistes en/of diabetes consulenten (m/v) nou ook niet bepaald bekend om hun Bourgondische levensstijl.... :Party
Als ze met d’r ogen begint te rollen is dat voor mij wel een teken dat het gesprek in de laatste fase zit... :dancing
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”