Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Ik heb mijn vrouw geholpen met het leegmaken van een fles Glenfiddich Reserve Cask.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Breedút_Genietsje schreef:Ik heb mijn vrouw geholpen met het leegmaken van een fles Glenfiddich Reserve Cask.
Altijd mooi om te zien dat mensen zich inzetten voor vrijwilligerswerk
2 x
- Reichenbach
- Moderator

Zojuist geopend een Springbank 12CS versie 18.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- jasper3744
- Actief lid

Gisteren op een regenachtige zondagmiddag de uit mijn 'breekdeweekdeal' verkregen fles Tamnavulin double Cask geopend...
Moet heel eerlijk zeggen dat hij niet tegenvalt. Lekker gangbare, fruitig aandoende whisky met aardig wat pit

Moet heel eerlijk zeggen dat hij niet tegenvalt. Lekker gangbare, fruitig aandoende whisky met aardig wat pit

1 x
----------------------------------------SLÁINTE-------------------------------------------------
Mijn voorraad.
Mijn voorraad.
Gisteren de Deanston Organic geopend, ik was vergeten hoe fijn drammetje dat was... 

0 x
Zo juist https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... tch-whisky geopend.
Zag hem bij Dramtime voor bijkomen en na even te hebben gegoogeld kwam ik een artikel tegen op scotch whisky.com.
https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... ky-series/
Voor 35 euro kan je nog een keer een gokje wagen en heb ook gelijk maar de Compass box er bij gekocht.
Zag hem bij Dramtime voor bijkomen en na even te hebben gegoogeld kwam ik een artikel tegen op scotch whisky.com.
https://scotchwhisky.com/magazine/lates ... ky-series/
Voor 35 euro kan je nog een keer een gokje wagen en heb ook gelijk maar de Compass box er bij gekocht.
0 x
Famous grouse 12y.
Heerlijk flesje, vooral als deze vergelijkt met de gewone fg.
0 x
Ardbeg Ten naar de glasbak gebracht. Ik heb het laatste beetje gebruikt in de marinade voor m’n short ribs voor morgen en had nog zo’n 4cl over. Toen heb ik mezelf maar opgeofferd en het opgedronken. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Deze fles heb ik echt al een jaar of 4 openstaan met een vul niveau van zo’n 20-30cl en ik vond hem niet echt merkbaar achteruit zijn gegaan. Ik heb hem natuurlijk niet met een verse kunnen vergelijken maar hij was prima en nog steeds een stuk beter dan de Wee Beastie. Echt geen slechte dram voor beginners. Maar voor die “paar euro” meer kan je wel veel beter de Uigeadail nemen. Dat is echt waar voor je geld!
3 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:Ardbeg Ten naar de glasbak gebracht. Ik heb het laatste beetje gebruikt in de marinade voor m’n short ribs voor morgen en had nog zo’n 4cl over. Toen heb ik mezelf maar opgeofferd en het opgedronken. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Deze fles heb ik echt al een jaar of 4 openstaan met een vul niveau van zo’n 20-30cl en ik vond hem niet echt merkbaar achteruit zijn gegaan. Ik heb hem natuurlijk niet met een verse kunnen vergelijken maar hij was prima en nog steeds een stuk beter dan de Wee Beastie. Echt geen slechte dram voor beginners. Maar voor die “paar euro” meer kan je wel veel beter de Uigeadail nemen. Dat is echt waar voor je geld!
Wanneer word ik weer verwacht Peter? Rond de middag zeker. Ik zal je een nieuwe fles ardbeg 10 meenemen

0 x
Rond de middag? Dan ben je al royaal te laat 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:Rond de middag? Dan ben je al royaal te laat
Hahaha Rotzak

1 x
Vanavond een flesje geopend, waarvan ik nog nooit gehoord, laat staan iets gedronken had.
De voorberichten waren goed, dus ondanks de prijs heb ik hem aangeschaft.
Ik mag wel zeggen, dat ik niet bedrogen ben uitgekomen. Een prachtig glas.
Het is dat de neus naar mijn mening iets te vlak was, want anders zou hij beslist een puntje meer gekregen hebben.
Nu geef ik hem 90/100.
De fles?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/165288

De voorberichten waren goed, dus ondanks de prijs heb ik hem aangeschaft.
Ik mag wel zeggen, dat ik niet bedrogen ben uitgekomen. Een prachtig glas.
Het is dat de neus naar mijn mening iets te vlak was, want anders zou hij beslist een puntje meer gekregen hebben.
Nu geef ik hem 90/100.
De fles?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/165288

1 x
Peter87 schreef:Ardbeg Ten naar de glasbak gebracht. Ik heb het laatste beetje gebruikt in de marinade voor m’n short ribs voor morgen en had nog zo’n 4cl over. Toen heb ik mezelf maar opgeofferd en het opgedronken. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Deze fles heb ik echt al een jaar of 4 openstaan met een vul niveau van zo’n 20-30cl en ik vond hem niet echt merkbaar achteruit zijn gegaan. Ik heb hem natuurlijk niet met een verse kunnen vergelijken maar hij was prima en nog steeds een stuk beter dan de Wee Beastie. Echt geen slechte dram voor beginners. Maar voor die “paar euro” meer kan je wel veel beter de Uigeadail nemen. Dat is echt waar voor je geld!
Shortribs, heerlijk!
Proef je de whisky nog terug als de ribs klaar zijn?
0 x
Nee niet specifiek nee. Maar ik ging voor smokey whisky en gerookt zout omdat ik ze normaal op de BBQ klaarmaak. Maar ik had even geen zin in een sessie van 20+ uur. Maar ook de rook van het zout en de whisky was niet terug te vinden. Het voegt natuurlijk wel toe aan het geheel. Alleen niet op de manier die ik bedacht had.
Het was iig wel erg geslaagd.
Het was iig wel erg geslaagd.
1 x
Whiskydudes
20+ voor shortribs? Hier zijn ze altijd na +- 8u klaar.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”