Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Ja, dat ging prima.
(Ik heb in het verleden wel eens lijmresten moeten verwijderen met wasbenzine,
maar dat was nu niet nodig)
Wat je nog kunt overwegen is een stuk huishoudfolie of dun plastic over kurk en hals
en daar dan de tape omheen wikkelen.
Zo 'seal' ik mijn flessen zonder dat er lijmresten achterblijven.
(Ik heb in het verleden wel eens lijmresten moeten verwijderen met wasbenzine,
maar dat was nu niet nodig)
Wat je nog kunt overwegen is een stuk huishoudfolie of dun plastic over kurk en hals
en daar dan de tape omheen wikkelen.
Zo 'seal' ik mijn flessen zonder dat er lijmresten achterblijven.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Toen ik CataWiki nog een fles zag langskomen van deze prachtige GlenDronach waar ik erg over te spreken ben: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/114146/1993 kon ik het niet laten.
De fles die ik had gekocht was inmiddels open en bevalt érg goed.
Nu het nog enigszins betaalbaar is (nou ja.. daar valt over te twisten) wilde ik graag een back-up veilig stellen.
De verkoper was dezelfde als bij de vorige fles (die ik binnen 2 dagen in huis had vanuit Frankrijk).
Echter vond de Franse post het nu wel een leuk idee, ondanks dat de verkoper zeer duidelijk Pays-Bas op het etiket had gezet en alles correct had ingevuld, het pakket naar België te sturen i.p.v. naar Nederland.
Ik kon op de site van de Bpost zelfs mijn pakket volgen (postcode minus de letters, ondanks dat deze in België helemaal niet bestond). Ach ja.. Pays-Bas, Belgique.. NL of BE, het lijkt ook zó erg op elkaar he
Pakket is daarna bijna 4 weken in België blijven hangen. Ondertussen was de verkoper al druk aan het praten met de Franse post, claimprocedure gestart, etc. etc. Ik kan je vertellen als er een dure fles naar je onderweg is als dit gebeurt, je niet heel relaxed bent op een goede afloop.
Maar wonder boven wonder kwam het pakket netjes terug bij de verzender afgelopen week en stuurde hij hem na inspectie op schade direct opnieuw. 2 dagen later stond ie netjes bij de rest van z'n familie hier in de kast. Eind goed al goed
De fles die ik had gekocht was inmiddels open en bevalt érg goed.
Nu het nog enigszins betaalbaar is (nou ja.. daar valt over te twisten) wilde ik graag een back-up veilig stellen.
De verkoper was dezelfde als bij de vorige fles (die ik binnen 2 dagen in huis had vanuit Frankrijk).
Echter vond de Franse post het nu wel een leuk idee, ondanks dat de verkoper zeer duidelijk Pays-Bas op het etiket had gezet en alles correct had ingevuld, het pakket naar België te sturen i.p.v. naar Nederland.
Ik kon op de site van de Bpost zelfs mijn pakket volgen (postcode minus de letters, ondanks dat deze in België helemaal niet bestond). Ach ja.. Pays-Bas, Belgique.. NL of BE, het lijkt ook zó erg op elkaar he
Pakket is daarna bijna 4 weken in België blijven hangen. Ondertussen was de verkoper al druk aan het praten met de Franse post, claimprocedure gestart, etc. etc. Ik kan je vertellen als er een dure fles naar je onderweg is als dit gebeurt, je niet heel relaxed bent op een goede afloop.
Maar wonder boven wonder kwam het pakket netjes terug bij de verzender afgelopen week en stuurde hij hem na inspectie op schade direct opnieuw. 2 dagen later stond ie netjes bij de rest van z'n familie hier in de kast. Eind goed al goed

14 x
Deze mogen ontvangen
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/159463/liber-2006
Spaanse whiskey...
Heb ook samples van de 10y 12y 14y en 16y
Allemaal single cask, allemaal op echte Spaanse pedro ximenez vaten. Ben benieuwd of het wat kan worden...
Spaanse whiskey...
Allemaal single cask, allemaal op echte Spaanse pedro ximenez vaten. Ben benieuwd of het wat kan worden...
3 x

Cadeau gekregen van een vriendin&vriend!
Links naar rechts:
Auchentoshan - Three Wood
Glenlivet 15Y - French Oak
Glen Garioch - Founder's Reserve
Glen Scotia - Double Cask
Talisker - Storm
Bunnahabhain - Ceòbanach
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Esther schreef:
Cadeau gekregen van een vriendin&vriend!
Links naar rechts:
Talisker - Storm
Bunnahabhain - Ceòbanach
Leuke set om te krijgen, zeker om een aantal verschillende whisky's uit te kunnen proberen als je die nog niet kent.
Maar om eerlijk te zijn, veel te duur als je gaat rekenen wat er in zit.
0 x
Fat Bastard! schreef:Leuke set om te krijgen, zeker om een aantal verschillende whisky's uit te kunnen proberen als je die nog niet kent.
Maar om eerlijk te zijn, veel te duur als je gaat rekenen wat er in zit.
Ik heb geen flauw idee hoe duur 't was (en wil dat ook niet weten want cadeau), maar ik ben er in ieder geval heel blij mee! Ik heb ze allemaal nog niet eerder gehad en vier ervan stonden op mijn to-try-list, dus schot in de roos wat dat betreft.
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Dan is het zeker een leuk cadeau om te krijgen!
Voordeel van deze set is ook dat het gangbare whisky's zijn die gewoon bij alle slijters en dozenschuivers (D12/drankgigant) te koop zijn.
Wie weet vind je hier een favoriete whisky bij dan kan je deze makkelijk vinden in de handel als je er een fles van wil.
Voordeel van deze set is ook dat het gangbare whisky's zijn die gewoon bij alle slijters en dozenschuivers (D12/drankgigant) te koop zijn.
Wie weet vind je hier een favoriete whisky bij dan kan je deze makkelijk vinden in de handel als je er een fles van wil.
1 x
Exact! Voorlopig vind ik 60 euro toch nog wel de bovengrens voor een fles whisky, dus het is stiekem ook wel fijn dat het geen astronomisch dure whiskies zijn. 

0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Voor dat budget heb je zeker nog vólóp keus aan een ontiegelijk groot aantal hele mooie whisky's 

1 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Esther schreef:Cadeau gekregen van een vriendin&vriend!
Links naar rechts:
Talisker - Storm
Bunnahabhain - Ceòbanach
Vooral de Glen Scotia is erg de moeite waard vind ik. Hun 15yo is ook erg ondergewaardeerd maar de prijs/kwaliteit verhouding is top. Overigens nu in de aanbieding op whiskysite.nl
1 x
polley82 schreef:Deze mogen ontvangen
Spaanse whiskey...
Dat mag ik toch hopen bij Spaanse whisk(e)y zeg
Is ie al open? Ben heel benieuwd wat je er van vindt!
1 x
Daan schreef:Dat mag ik toch hopen bij Spaanse whisk(e)y zeg![]()
Is ie al open? Ben heel benieuwd wat je er van vindt!
Nee denk het weekend. Heb de 14y al ff besnuffeld. Vooral de decembermaand(zwavel) kwam als geur naar boven.. Maar dat kan eigenlijk alleen maar goed komen

1 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Twee flesjes Lagavulin 12yo CS 2015 release overgenomen van forumleden 

2 x
- Reichenbach
- Moderator

Van Wees The Ultimate Mortlach 2009 - 2019.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”