Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Dre » 31 Aug 2020, 08:15

Len schreef:...tot de winkel die ze zelf eerst aanbood voor een normale prijs.

Enkel even uit nieuwsgierigheid want ik heb deze fles verder nooit zo gevolgd, maar wat was de oorspronkelijke prijs bij release destijds dan?
0 x

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 31 Aug 2020, 08:30

Ik denk dat je (net) nog met twee cijfertjes kon afrekenen aan de kassa, maar een precieze prijs moet ik je wel schuldig blijven.

Edit: rond de 80euries.
0 x

MartinB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MartinB » 31 Aug 2020, 09:55

Zie je dat niet met vele flessen?
Deze is net uitverkocht, en iemand probeert hem al voor de bijna dubbele prijs te verkopen.
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 31 Aug 2020, 10:03

MartinB schreef:Zie je dat niet met vele flessen?
Deze is net uitverkocht, en iemand probeert hem al voor de bijna dubbele prijs te verkopen.

Zo werkt dat helaas. Zeker als Thijs deze fles ook nog een forse score geeft. Uitverkocht + hoge rating = jackpot.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Len
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Len » 31 Aug 2020, 10:12

Tuurlijk heb je dat overal en altijd... Maar ik leef gewoon graag met het idee dat we hier allemaal liefhebbers zijn en niemand bewust een aantal flessen koopt om ze dan door te verkopen aan het dubbel van de prijs.
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Aug 2020, 16:51

Len schreef:Tuurlijk heb je dat overal en altijd... Maar ik leef gewoon graag met het idee dat we hier allemaal liefhebbers zijn en niemand bewust een aantal flessen koopt om ze dan door te verkopen aan het dubbel van de prijs.

Dat zou idd heel mooi zijn...als dat altijd zo was. Gelukkig zijn er nog zat die het niet doen en wél voor schappelijke prijzen willen doorschuiven naar een volgende liefhebber. Niet alleen bij volle flessen maar zeker ook bij veel sampelaars die je, als je de cl prijs berekend naar een hele fles, tegen zeer mooie tarieven laten meegenieten van hun flessen.
2 x
Afbeelding

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 02 Sep 2020, 15:29

Weet niet of er een specifieke rubriek is voor Marktplaats oplichters?

1 Er is ene Henk met de complete collectie Game of Thrones, na een paar vragen krijg ik de reactie: sterf wijsneus :bigsmile Heb em geschreven dat ik dit toch even aan Marktplaats ga melden, haalt hij onmiddellijk zijn ad. weg. En ja hoor, vandaag staat zijn aanbod er weer. Pure oplichter die z.g. geen weet heeft van de waarde…

2 Zie op Marktplaats lege Whisky verpakkingen te koop staan. Flessen, kokers etc. Wie doet er nou zo iets? :cry:
3 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 02 Sep 2020, 15:40

Henkie schreef:Weet niet of er een specifieke rubriek is voor Marktplaats oplichters?

1 Er is ene Henk met de complete collectie Game of Thrones, na een paar vragen krijg ik de reactie: sterf wijsneus :bigsmile Heb em geschreven dat ik dit toch even aan Marktplaats ga melden, haalt hij onmiddellijk zijn ad. weg. En ja hoor, vandaag staat zijn aanbod er weer. Pure oplichter die z.g. geen weet heeft van de waarde…

2 Zie op Marktplaats lege Whisky verpakkingen te koop staan. Flessen, kokers etc. Wie doet er nou zo iets? :cry:

Het leuke is dat die complete GoT set totaal geen winst meer oplevert tenzij je een echte leek treft. Zelfs grotere kans op verlies dan break-even, dus lekker gaar laten koken in z'n eigen sop.
En wat betreft de lege flessen/kokers, dat zijn de centenn**kers.. Zeker als het massa productie is, dat heeft toch totaal geen meerwaarde om te verkopen?
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 02 Sep 2020, 16:53

Wat te denken van deze Cameronbridge 28 yo grain..

Releas prijs was ~74,- euro...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 02 Sep 2020, 17:51

Henkie schreef:Weet niet of er een specifieke rubriek is voor Marktplaats oplichters?

Wat vroeg Marktplaats-Henk er voor?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Sep 2020, 18:17

Henkie schreef:2 Zie op Marktplaats lege Whisky verpakkingen te koop staan. Flessen, kokers etc. Wie doet er nou zo iets? :cry:

Ik heb zelf ook eens een missende koker gezocht, gevraagd en gevonden. Maar in dat voorbeeld had ik de fles al wel en was het dus om de set weer compleet te kunnen maken. Op die manier heb ik ook al wel eens mensen geholpen aan een verpakking die ik over had. maar goed dan ‘ken’ je elkaar en is het louter om elkaar te helpen. Hooguit vzk vergoeden. Verder geeft zoiets natuurlijk een groot risico op het ‘helpen’ van oplichters.

Ik denk dat zoiets ook vooral op marktplaats plaats vindt omdat het niet heel slim zou zijn om in een community te gaan lopen kloten met dergelijk vraag en aanbod. Dan val je toch snel door de mand of je wordt spreekwoordelijk gelyncht. :lol:
0 x
Afbeelding

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 02 Sep 2020, 18:59

Tsja kokers trap ik meteen plat, (en de deksel bij het metaal :D ) de dozen gaan onmiddellijk bij het oud papier.

Maar mijn vraag is: wat bezielt mensen om die verpakkingen te koop aan te bieden, en daar mee oplichters in de kaart te spelen???
Laatst gewijzigd door Henkie op 02 Sep 2020, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Sep 2020, 19:08

Er zijn natuurlijk altijd van die mensen die lekker slapen als ze hun lege koker verkocht hebben voor 9,95 inclusief verzendkosten :P
0 x
Afbeelding

Henkie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Henkie » 02 Sep 2020, 19:23

Triest volk dan hoor :vies
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Sep 2020, 19:31

Henkie schreef:1 Er is ene Henk met de complete collectie Game of Thrones, na een paar vragen krijg ik de reactie: sterf wijsneus :bigsmile Heb em geschreven dat ik dit toch even aan Marktplaats ga melden, haalt hij onmiddellijk zijn ad. weg. En ja hoor, vandaag staat zijn aanbod er weer. Pure oplichter die z.g. geen weet heeft van de waarde…

Wat het extra verdacht maakt is dat ie ook nog eens enkel de officiële productfoto's heeft gebruikt, dus geen eigen foto's dat je in ieder geval ziet dat (waarschijnlijk) hijzelf die flessen wel echt in bezit heeft.
Daarnaast is het sowieso niet toegestaan om sterke alcoholische drank (>15%) op Marktplaats te verkopen, dus om meerdere redenen fout. Maar goed, kennelijk komt ie er vooralsnog mee weg.
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”