https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/136094/glendronach-2005

Reichenbach schreef:Een nieuwe uitdaging; zelf blenden.Daan schreef:Ergens tussen een Tamdhu en een GlenDronach in ligt volgens mij een geweldige dram

De buuk schreef:Gewoon een Lagavulin 16y. Blijft een vd beste betaalbare whisky’s
.Freezeroz schreef:De buuk schreef:Gewoon een Lagavulin 16y. Blijft een vd beste betaalbare whisky’s
Helemaal mee eens. De topper waar het voor mij allemaal mee begon.

Is de QC in vergelijk hiermee ook niet heel erg complex, maar wrang is hij zeker niet.Reichenbach schreef:Vanavond de Wee Beastie in het glas, naast een Quarter Cask van Laphroaig. Deze zouden een beetje vergelijkbaar kunnen zijn in presentatie, leeftijd en sterkte.
De eerste indruk van de Ardbeg is niet echt positief; vrij jong en licht van smaak (naast de te verwachten hap peat) maar vooral erg wrangIs de QC in vergelijk hiermee ook niet heel erg complex, maar wrang is hij zeker niet.
De Ardbeg maar terug in de kast en een tijdje laten staan. Maar kijken of hij wat bijtrekt.

Nee, die heb ik nog niet direct naast elkaar gehad. Maar jouw ervaring kan ik me goed voorstellen.petersmit schreef:Heb je de Ardbeg Ten ook als op naast de Laphroaig QC? In die vergelijking vond ik juist de Ardbeg net even boven de QC uitsteken.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten