Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Geert
Senior
Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Geert » 11 Feb 2020, 22:21

The Clan Denny Strathclyde 2005 9yo
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... de-2005-dh

Signatory Vintage Bunnahabhain Bottled for La Maison du Whisky 9yo
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... in-2006-sv
1 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 12 Feb 2020, 22:58

Dailuaine van Grindlay's selection.
0 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Feb 2020, 12:39

Merkte gisteravond dat ik een beetje verkouden aan het worden was. Dus welke whisky kun je dan beter nemen om je immuunsysteem een boost te geven? Juist, een Lagavulin 16yo. Ron Swanson would agree. :Slainte

En ja, ik voel me vandaag al stukken beter :)
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 14 Feb 2020, 14:31

Daan schreef:Merkte gisteravond dat ik een beetje verkouden aan het worden was. Dus welke whisky kun je dan beter nemen om je immuunsysteem een boost te geven? Juist, een Lagavulin 16yo. Ron Swanson would agree. :Slainte

En ja, ik voel me vandaag al stukken beter :)

En die is ook ontzettend lekker als je net hersteld bent van de griep, je gips eraf is, je ingescheurde teennagel weer heel is, je net de ramen gelapt hebt, na een rondje fietsen in oudhollands pleurisweer, na het wassen van de auto, als de kinderen in bed liggen, na het ontbijt, voor de lunch, na het eindeloos analyseren van Trump zijn redenaties om een patroon te ontdekken of gewoon omdat je er trek in hebt.

Kort samengevat, fijn dat je je weer beter voelt Daan
4 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 15 Feb 2020, 17:32

Voor het eerst kennis maken met Kingsbarns. De Netherlands Exclusive botteling. Voor mij veelbelovend voor de toekomst van Kingsbarns, maar deze is toch wel nog erg jong.
1 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Feb 2020, 18:14

GJR schreef:Voor het eerst kennis maken met Kingsbarns. De Netherlands Exclusive botteling. Voor mij veelbelovend voor de toekomst van Kingsbarns, maar deze is toch wel nog erg jong.

Dat vind ik dus ook van Kingsbarns. Heb zelf ook al een Single cask, een spirit drink én de Dream to Dram release geproefd, en algemene conclusie toen ook dat het absoluut zeer veelbelovend is, maar gewoon nog niet na 3-4 jaar gebotteld moet worden (wat overigens eigenlijk voor wel meer jonge distillery's geldt, maar kennelijk is de behoefte aan cash en/of de drang om al iets op de markt te hebben toch groter dan het geduld om nog een paar jaartjes te wachten en dan gelijk een goed en 'af' product op de markt te brengen).
0 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Feb 2020, 18:56

Dre schreef:Maar kennelijk is de behoefte aan cash en/of de drang om al iets op de markt te hebben toch groter dan het geduld om nog een paar jaartjes te wachten en dan gelijk een goed en 'af' product op de markt te brengen).
Of gewoon een noodzakelijk kwaad? Investeringen van duizenden of misschien wel honderdduizenden tot miljoenen ponden die het eerste decennium niets opbrengen maar alleen maar veel meer kosten met zich mee brengen. Hopelijk heb je dan een geduldige geldschieter.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Feb 2020, 19:43

Reichenbach schreef:
Dre schreef:Maar kennelijk is de behoefte aan cash en/of de drang om al iets op de markt te hebben toch groter dan het geduld om nog een paar jaartjes te wachten en dan gelijk een goed en 'af' product op de markt te brengen).
Of gewoon een noodzakelijk kwaad? Investeringen van duizenden of misschien wel honderdduizenden tot miljoenen ponden die het eerste decennium niets opbrengen maar alleen maar veel meer kosten met zich mee brengen. Hopelijk heb je dan een geduldige geldschieter.

Dat bedoelde ik ook inderdaad met "de behoefte aan cash", de noodzaak. Op zich wellicht begrijpelijk, maar tegelijkertijd ook jammer. Temeer daar die flessen met hele jonge whisky vaak wel al een prijskaartje hebben van een volwássen whisky.
2 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Feb 2020, 20:28

Ja, er zijn er ook die in de tussentijd gin en likeuren op de markt brengen om de rustperiode te overbruggen. Misschien een betere keus dan ondermaatse whisky te bottelen, als dat tegen valt drukt dat meteen een stempel.
Maar daar zal een investeerder met kortetermijn visie weinig boodschap aan hebben.
2 x

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 15 Feb 2020, 22:23

Net een tweetal bruichladdich geproefd maar daar wordt ik niet warm van, beetje zoals openbaar vervoer.

Je kan overal komen maar of het op een prettige manier is is persoonlijk. Is iig niet mijn soort whisky

De Ten, eight, islay barley & de classic laddie
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”