Die ook op het etiket staat vermeld. In de kleine lettertjes weliswaar, maar daar staat altijd de belangrijkste informatie.FGG schreef:....toen kwam ik bij een andere bottelaar: The Vintage Malt Whisky Co Ltd.
Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- Reichenbach
- Moderator

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

In Whiskybase bedoel je? Maar een fles is van het label the Coopers Choice, van het bedrijf Vintage Malt Co.
Maar er zijn meer van die vreemde constructies. Zo is Hunter Laing bij mijn weten de eigenaar van de serie Hepburns Choice. Maar staat er op de fles (en whiskybase) Langside distillers. Zeg dan maar wie de bottelaar is (Langside wordt aangehouden).
Maar er zijn meer van die vreemde constructies. Zo is Hunter Laing bij mijn weten de eigenaar van de serie Hepburns Choice. Maar staat er op de fles (en whiskybase) Langside distillers. Zeg dan maar wie de bottelaar is (Langside wordt aangehouden).
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- edwinedje
- Forum goeroe

FGG schreef:Cor - Vinabc schreef:The Cooper's Choice is een label van The Vintage malt company
En staat ook als separate bottelaar te boek? Wanneer is een fles dan VM en wanneer CC?
Zouden gewoon niet alle bottelingen onder Cooper's choice moeten vallen...
Anders zou je de rest van het portfolio [The Ileach, IslayStorm, Finlaggan etc] ook onder de Vintage Malts vlag moeten scharen.
Zou mijn administratie wel weer wat makkelijker maken

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
edwinedje schreef:FGG schreef:Cor - Vinabc schreef:The Cooper's Choice is een label van The Vintage malt company
En staat ook als separate bottelaar te boek? Wanneer is een fles dan VM en wanneer CC?
Anders zou je de rest van het portfolio [The Ileach, IslayStorm, Finlaggan etc] ook onder de Vintage Malts vlag moeten scharen.
Zou mijn administratie wel weer wat makkelijker maken![]()
Nou dat dus. Waarom staat deze onder VM: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ry-bomb-vm
En deze onder CC: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-1996-cc

0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

FGG schreef:edwinedje schreef:FGG schreef:En staat ook als separate bottelaar te boek? Wanneer is een fles dan VM en wanneer CC?
Zou mijn administratie wel weer wat makkelijker maken![]()
Nou dat dus. Waarom staat deze onder VM: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ry-bomb-vm
En deze onder CC: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-1996-cc
![]()
Het etiket geeft aan dat het gebotteld is door VM. De vermelding als gebotteld door CC lijkt me dus niet correct
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Gewoon:
bottler - The Vintage Malt Whisky Co Ltd. (VM)
bottling serie - The Cooper's Choice
Het klopt dat momenteel het gros van deze bottelingen onder CC op WB staan en dat is dus niet correct.
bottler - The Vintage Malt Whisky Co Ltd. (VM)
bottling serie - The Cooper's Choice
Het klopt dat momenteel het gros van deze bottelingen onder CC op WB staan en dat is dus niet correct.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

HammerHead schreef:
Zojuist besteld: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/140000, ben benieuwd,
Ik ook. Hoe zit dat? Een blended malt met één distilleerdatum, één vatnummer en volgens een zekere persoon op WhiskyBase "a blend between Glenrothes, Tamdhu and Highland Park."
0 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Reichenbach schreef:HammerHead schreef:
Zojuist besteld: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/140000, ben benieuwd,
Ik ook. Hoe zit dat? Een blended malt met één distilleerdatum, één vatnummer en volgens een zekere persoon op WhiskyBase "a blend between Glenrothes, Tamdhu and Highland Park."
New make kan ook in een IBC container worden opgeslagen totdat het op vat gaat, de vintage datum hoeft daarom niet per sé datum van distillatie te zijn geweest. Hoogstwaarschijnlijk zijn de drie bij het vullen van het vat al samengevoegd dus.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Op het etiket staat als datum van distillatie 30-08-2001.Lakerfield schreef:New make kan ook in een IBC container worden opgeslagen totdat het op vat gaat, de vintage datum hoeft daarom niet per sé datum van distillatie te zijn geweest. Hoogstwaarschijnlijk zijn de drie bij het vullen van het vat al samengevoegd dus.

0 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Het kan natuurlijk ook geteaspooned zijn, alleen geen idee waarom je dat met 2 verschillende malts ipv de gebruikelijke enkele "theelepel" zou doen.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

"Italian car" alleen maar Ferrari's. Zijn er ook Maserati's?Demas schreef:Via Gunnie eindelijk glenlivet Italian car series kunne bemachtigen.
0 x
- SecondHandPants
- Senior

Ik ben voor een vriend die 40 wordt op zoek naar een fles uit zijn geboortejaar. Nu weet ik dat je op Whiskybase op vintage 1980 kunt zoeken, maar dat zijn nogal veel flessen... ik ken zijn smaakprofiel niet precies, maar herken wel als ik iets leuks zie dat 'm waarschijnlijk bevalt. Heb een budget van ongeveer €100. Wat is een goede manier om de krenten uit de pap te vissen? Tips welkom! 
0 x
- defeatless
- Moderator

SecondHandPants schreef:Ik ben voor een vriend die 40 wordt op zoek naar een fles uit zijn geboortejaar. Nu weet ik dat je op Whiskybase op vintage 1980 kunt zoeken, maar dat zijn nogal veel flessen... ik ken zijn smaakprofiel niet precies, maar herken wel als ik iets leuks zie dat 'm waarschijnlijk bevalt. Heb een budget van ongeveer €100. Wat is een goede manier om de krenten uit de pap te vissen? Tips welkom!
Ja moeilijk... Heel veel tabbladen openen en dan een selectie maken.
1 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

SecondHandPants schreef:Ik ben voor een vriend die 40 wordt op zoek naar een fles uit zijn geboortejaar. Nu weet ik dat je op Whiskybase op vintage 1980 kunt zoeken, maar dat zijn nogal veel flessen... ik ken zijn smaakprofiel niet precies, maar herken wel als ik iets leuks zie dat 'm waarschijnlijk bevalt. Heb een budget van ongeveer €100. Wat is een goede manier om de krenten uit de pap te vissen? Tips welkom!
Je kan al selecteren op te koop en met rating. Dat wordt wel moeilijk voor €100 vrees k. Eerder 200-250 voor een single malt. Evt een blend of een grain. Bvb deze staat op t forum voor 150 (via viewtopic.php?f=160&t=17371&p=221763&hilit=1980#p221763)
0 x
Oogadal schreef:Nuyts schreef:Zonder afbreuk te willen doen aan je reactie, verwijs ik graag even naar de reactie van Freezeroz:
"Ik heb bij Caol Ila een 31Y first fill Olorosso gehad die er eerder uitzag als thee dan als koffie"
een first fill die na 31y zo licht als thee eruit ziet? Nogmaals, ik geloof volledig wat je zegt... Maar hoe verklaar jij dat dan? Om nu Stewart Buchanan zijn uitleg gewoon te beschouwen als "niet al te slim" gezien zijn status...
Eeehh, dat doe je dus wel, maar dat is prima hoor. Ik dacht het helder te hebben uitgelegd, maar het heeft alles te maken met schaarste van Olorosso vaten en de marketing waarbij onderhand wel bewezen is dat kleur verkoopt. Waar Buchanan aan refereert (denk ik) zijn de vaten die zwaar geseansoned worden met liters sherry voordat er whisky in gaat. Je mag tenslotte geen producten toevoegen aan whisky, maar er is niets beschreven dat er niks meer in het vat mag zitten vlak voor het afvullen. Zoveelste ‘gat’ in de SWA regelgeving.
Als ik letterlijk interpreteer wat Buchanan zegt is dat ie het de vaten kwalijk neemt dat ze donker spul opleveren. Terwijl het vat zelf er natuurlijk niks aan kan doen als er een louche geldklopper eerst een paar dozen sherry in z’n Olorosso vat kiepert. Dat soort vaten zijn een ‘pain in the ass’
Denk dat we hier nog zo eentje hebben:

Die kleur na een finish van amper 3 maanden.
3 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”