Whisky kopen in Frankrijk

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Wahlee
Senior
Senior

Whisky kopen in Frankrijk

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 09 Okt 2019, 15:22

Hallo allemaal, ik heb een vraagje.

Ik begrijp dat er in Frankrijk veel whisky gedronken wordt (afgelopen weekend nog festival in Parijs).

Ik vraag me echter af hoe je hier (ben nu in Frankrijk op vakantie) aan leuke whisky kunt komen. En met leuk bedoel ik dus wat niet bij de Carrefour en dergelijke te vinden is.

Wie o wie heeft tips? Tevens een vraag van een Schotse vriend, waar we nu logeren. Locatie: middle of nowhere, Auvergne.
0 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky kopen in Frankrijk

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 09 Okt 2019, 16:26

Wahlee schreef:Hallo allemaal, ik heb een vraagje.

Ik begrijp dat er in Frankrijk veel whisky gedronken wordt (afgelopen weekend nog festival in Parijs).

Ik vraag me echter af hoe je hier (ben nu in Frankrijk op vakantie) aan leuke whisky kunt komen. En met leuk bedoel ik dus wat niet bij de Carrefour en dergelijke te vinden is.

Wie o wie heeft tips? Tevens een vraag van een Schotse vriend, waar we nu logeren. Locatie: middle of nowhere, Auvergne.

Ik heb een aantal weken geleden zelf dit geschreven.

Inmiddels ook wat speciaalzaken in Frankrijk bezocht, waaronder een Maison du Whisky. Mijn conclusie is dat de speciaalzaken best mooie en interessante flessen hebben staan, maar dat daar geen mooie en interessante prijskaartjes aan hangen.

Ik kwam uiteindelijk alleen met een Glenlivet 18 (49.75€) thuis. Gescoord bij E.Leclerc.
0 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.
Range Share 4! Met Bruichladdich, BenRiach en Glenallachie

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 09 Okt 2019, 16:41

Mijn tip is: Kijk eens boven op de schappen.
Bij sommige Hypermachés verdwijnt alles wat niet in het schap past er bovenop,
met als gevolg dat het blijft staan...

Of controleer de barcodes; soms zit er een afwijkend 'opruiming barcode' op de koker,
scan deze even bij de prijsscanner en misschien zit er een leuk voordeeltje in.

Succes!
0 x
Breedút Genietsje

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 09 Okt 2019, 18:02

Via de Whiskybase maps functie wellicht, maar vorig jaar op vakantie waren de speciaalzakenin de regio en schaars, en duur.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 09 Okt 2019, 18:45

Ik zat dit jaar in de Dordogne en er waren een paar lokale slijters met niet veel bijzonders op de schappen. En supermarkten hebben veel maar in de range van 20 tot 60 euries OB voornamelijk die je hier goedkoper kan krijgen.

Succes met je zoektocht wie weet kom je een pareltje tegen :goedgedaan
0 x
"Volo et Valeo"

hjkuijken
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 09 Okt 2019, 20:52

Sommige wijnwinkels hebben wel een plankje met gedistilleerd, daar kan je wel eens een “dusty find” tegenkomen, of anders in de supermarchés, bv betaalbare Japanse instappers, ik kwam net weer een Taketsuru pure malt voor €34 (lmdw import) tegen, prima spul.
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 12 Okt 2019, 19:39

Wahlee schreef:Hallo allemaal, ik heb een vraagje.

En is het je gelukt om en mooie fles te vinden?
0 x
"Volo et Valeo"

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 12 Okt 2019, 21:36

Helaas, nog wat onbekende Japanse blends, maar een vlugge blik op wiskunde, maakte me niet bepaald enthousiast.

Ik denk dat die vriend van mij moet hopen dat er af en toe bekenden uit Nederland op bezoek moeten komen.

Hij had overigens nog wel leuke anekdotes dat hij als kind bij Littlemill speelde, bij het terrein daar.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”