Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Een goed begin van 2019:
- Mortlach 16 y.o. Flora & Fauna
- Mortlach 1991-2015 SV (#4240)
- Dailuaine 1996-2014 Arc (#10607)
- Mortlach 16 y.o. Flora & Fauna
- Mortlach 1991-2015 SV (#4240)
- Dailuaine 1996-2014 Arc (#10607)
3 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Op 24 December schreef ik;
Op 4 Januari schreef Cor;
En had ik mijn eerste echt FOMO...
Dus terwijl ik nog op het toilet zat gelijk een messenger bericht gestuurd, besteld en betaald.
En vandaag in ontvangst genomen.
De eerste Fles van 2019 is een feit. Heppie de Peppie
edwinedje schreef:Dram;
Laphroaig 2011 - Jack Wiebers Whisky World (JW)
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/110192
Bij Cafe L&B in Amsterdam op advies van de Barkeeper
{Staat ook bij Cor, maar net iets boven mijn 100,- Grens}
Op 4 Januari schreef Cor;
Cor - Vinabc schreef:De voorraad is geteld, de schade van de decembermaand opgemaakt. Tijd om ook weer wat op te ruimen. Korting op een flink aantal whisky's
Op Dramshop.nl vind je ze bijna allemaal
https://dramshop.nl/nl/ds-products-aanbiedingen
En had ik mijn eerste echt FOMO...
Dus terwijl ik nog op het toilet zat gelijk een messenger bericht gestuurd, besteld en betaald.
En vandaag in ontvangst genomen.
De eerste Fles van 2019 is een feit. Heppie de Peppie

7 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Ook hier begint januari goed
(alhoewel het voornemen eigenlijk was iets minder whisky te gaan kopen)
o.a. met dank aan verschillende forumleden!
o.a. met dank aan verschillende forumleden!
7 x
Daan schreef:Ook hier begint januari goed![]()
o.a. met dank aan verschillende forumleden!t]
Is er een verschil tussen beide allardices?
1 x
JvR schreef:Is er een verschil tussen beide allardices?
Nope, exact zelfde bottledatum. Daily-dram voorraad aanvullen nu het nog kan

1 x
Daan schreef:Ook hier begint januari goed![]()
o.a. met dank aan verschillende forumleden!![]()
Tof dat je die Ben Nevis van Brachadair nog hebt kunnen vinden, da's ook een héle mooie hoor

2 x
Dre schreef:Tof dat je die Ben Nevis van Brachadair nog hebt kunnen vinden, da's ook een héle mooie hoor
Geluk dat ie werd aangeboden op het forum vooral
0 x
Vorige week bij 't bockje in Bathmen geweest en deze mee genomen:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-2003
de virgin oak van de glenallachie single caks (hadden de px, port pipe en Virgin oak) beviel het meeste van de 3, dus nu gaan we eens kijken of die van de glendronach ook bevalt.
En vandaag bij de old pipe geweest en vond deze wel een goed verhaal hebben:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-2007-cl
Wat een verschil qua winkel zeg. Allebei een prachtig assortiment, alleen qua klantenservice/klant vriendelijkheid kan de een nog heel veel leren van de andere. Maar misschien was het een moment opname.... Snel weer een x langs allebei
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-2003
de virgin oak van de glenallachie single caks (hadden de px, port pipe en Virgin oak) beviel het meeste van de 3, dus nu gaan we eens kijken of die van de glendronach ook bevalt.
En vandaag bij de old pipe geweest en vond deze wel een goed verhaal hebben:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-2007-cl
Wat een verschil qua winkel zeg. Allebei een prachtig assortiment, alleen qua klantenservice/klant vriendelijkheid kan de een nog heel veel leren van de andere. Maar misschien was het een moment opname.... Snel weer een x langs allebei
1 x
polley82 schreef:Wat een verschil qua winkel zeg. Allebei een prachtig assortiment, alleen qua klantenservice/klant vriendelijkheid kan de een nog heel veel leren van de andere. Maar misschien was het een moment opname.... Snel weer een x langs allebei
Bedoel je dat 't Bockje veel kan leren van The Old Pipe of andersom? De enkele keren dat ik bij The Old Pipe ben geweest voelde ik me als een vorst ontvangen.
1 x
De bunnahabhain MA1, elements of islay aangeschaft. Ben wel fan van de meer peated georiënteerde bunnahabhain, zoals de Moine.
Die overigens de laatste tijd veel moeilijker te vinden is. De prijs is trouwens ook flink gestegen vorig jaar.
Iemand ervaring met de Moines van The Ultimate?
Die overigens de laatste tijd veel moeilijker te vinden is. De prijs is trouwens ook flink gestegen vorig jaar.
0 x
Bimbam schreef:De bunnahabhain MA1, elements of islay aangeschaft. Ben wel fan van de meer peated georiënteerde bunnahabhain, zoals de Moine.
Ja ik heb deze gehad.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-vw-moine
95 punten is echt te gek maar voor mij een goede 86 punten. En zeker nog goed betaalbaar.
0 x
dannyp44 schreef:Bimbam schreef:De bunnahabhain MA1, elements of islay aangeschaft. Ben wel fan van de meer peated georiënteerde bunnahabhain, zoals de Moine.
Ja ik heb deze gehad.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-vw-moine
95 punten is echt te gek maar voor mij een goede 86 punten. En zeker nog goed betaalbaar.
Bedankt voor de tip! Heb er gelijk maar 2 van aangeschaft

0 x
Mermur schreef:polley82 schreef:Wat een verschil qua winkel zeg. Allebei een prachtig assortiment, alleen qua klantenservice/klant vriendelijkheid kan de een nog heel veel leren van de andere. Maar misschien was het een moment opname.... Snel weer een x langs allebei
Bedoel je dat 't Bockje veel kan leren van The Old Pipe of andersom? De enkele keren dat ik bij The Old Pipe ben geweest voelde ik me als een vorst ontvangen.
Ja dat bedoelde ik wel, maar had gehoopt dat iemand een andere mening had over het 't bockje.
1 x
Afgelopen weekend een beetje een impuls aankoop gedaan. Onderweg naar schoonmoeders even bij The Old Pipe in Sint Oedenrode binnen gesprongen. Ik had gedacht om een niet al te dure te halen, bijvoorbeeld een Laphroaig Triple Wood, mits ik geen leuke IB zou zien of zo. Heb ik eindelijk de enige Triple Wood gevonden, valt mijn oog op twee flessen Port Askaig die er naast stonden. Tja, een whisky die ik niet ken. Wel een stuk duurder (€ 80,- voor de 14 jarige tegen € 47,- voor de Triple Wood). Vooruit dan maar.
Zat ik onderweg verder te denken, Port Askaig klinkt bekend, maar bij die distilleerderij ben ik toch helemaal niet geweest toen ik op Islay was? Natuurlijk niet, want de plaats heet zo, maar er is geen distilleerderij met die naam. Even zoeken wat het verhaal achter Port Askaig eigenlijk is. Kom ik op dit forum bij een discussie over het naamgebruik en het bottelen van whisky uit het postcodegebied. Op de doos staat dat hij rokerig is, dus Springbank zal er toch niet inzitten...
Eerste reactie (vanavond ga ik beter proeven): gelukkig is hij inderdaad rokerig, maar ik weet niet of hij het prijsverschil met de Triple Wood waard is.
Is bij huidige flessen de kans nog steeds groot dat er Caol Ila in zit?
Zat ik onderweg verder te denken, Port Askaig klinkt bekend, maar bij die distilleerderij ben ik toch helemaal niet geweest toen ik op Islay was? Natuurlijk niet, want de plaats heet zo, maar er is geen distilleerderij met die naam. Even zoeken wat het verhaal achter Port Askaig eigenlijk is. Kom ik op dit forum bij een discussie over het naamgebruik en het bottelen van whisky uit het postcodegebied. Op de doos staat dat hij rokerig is, dus Springbank zal er toch niet inzitten...
Eerste reactie (vanavond ga ik beter proeven): gelukkig is hij inderdaad rokerig, maar ik weet niet of hij het prijsverschil met de Triple Wood waard is.
Is bij huidige flessen de kans nog steeds groot dat er Caol Ila in zit?
1 x
'Per ongeluk' een Glenlivet 2007 vW laten bezorgen... 
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”