Nederlandse groothandel voor whisky miniaturen
-
dannywarmerdam
- Nieuwkomer

Nederlandse groothandel voor whisky miniaturen
Beste forumleden,
Ik ben opzoek naar een groothandel die (eventueel op bestelling) dozen/grootverpakkingen whisky miniaturen aan mij kan leveren. Het idee is om een cadeaupakket te maken met diverse verschillende single malts en die online te verkopen zodat men thuis eenvoudig een whisky proeverij kan verzorgen.
Wie kan/wil mij helpen met het zoeken naar een groothandel?
Alvast bedankt voor alle reacties.
Met vriendelijke groet,
Danny Warmerdam
Instagram: @Realwhisky
Ik ben opzoek naar een groothandel die (eventueel op bestelling) dozen/grootverpakkingen whisky miniaturen aan mij kan leveren. Het idee is om een cadeaupakket te maken met diverse verschillende single malts en die online te verkopen zodat men thuis eenvoudig een whisky proeverij kan verzorgen.
Wie kan/wil mij helpen met het zoeken naar een groothandel?
Alvast bedankt voor alle reacties.
Met vriendelijke groet,
Danny Warmerdam
Instagram: @Realwhisky
0 x
Re: Nederlandse groothandel voor whisky miniaturen
gewoon lekker sampelen.. geen rare opsmuk en extra kosten, en voor minder geld gewoon betere whisky.. met wat standaard-miniaturen is de markt al redelijk verzadigd . denk niet dat je plan heel veel kans van slagen heeft gezien er al bedrijven zijn die bekend zijn om hun thuisproef-sets in mooie doosjes met nette buisjes. en de mensen die die standaards niet hoeven kopen wel samples hier op het forum, bij de gerenommeerde winkels die samples verkopen of op de share groepen van facebook.
0 x
En je kan natuurlijk zelf ook je eigen cadeau pakket samenstellen met samples van dit forum, is het natuurlijk een stukje persoonlijker en je kan er makkelijk en snel mee variëren omdat het aanbod steeds wisselend is! Gewoon maar een ideetje!
0 x
Chris - Slàinte Mhath
Eerlijk gezegd begrijp ik het idee al niet... Je zoekt dus naar ik aanneem grootverpakkingen van miniatuurjes zoals die door de diverse distilleerderijen gebotteld en verkocht worden? En daar wil je dan zelf weer pakketjes van maken met combinaties van die miniatuurtjes en die wil je dan verkopen als materiaal voor thuisproeverijen? 
Mocht dat je insteek zijn, dan zou ik nog even wat meer marktonderzoek doen en misschien zelf eens een proeverij bijwonen, kijken wat er daarna nog van je plan over blijft...

Mocht dat je insteek zijn, dan zou ik nog even wat meer marktonderzoek doen en misschien zelf eens een proeverij bijwonen, kijken wat er daarna nog van je plan over blijft...
0 x
-
dannywarmerdam
- Nieuwkomer

Dre schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik het idee al niet... Je zoekt dus naar ik aanneem grootverpakkingen van miniatuurjes zoals die door de diverse distilleerderijen gebotteld en verkocht worden? En daar wil je dan zelf weer pakketjes van maken met combinaties van die miniatuurtjes en die wil je dan verkopen als materiaal voor thuisproeverijen?
Bedankt voor jullie reacties.
Het idee is een soort giftbox met diverse whisky miniaturen. Ik zoek groothandels die miniaturen verkopen van bijvoorbeeld Ardbeg of Glenmorangie per doos. Enig idee bij welke groothandel(s) ik terecht kan?
0 x
zoals ik al zei, de markt is wat betreft standaard spul wel redelijk verzadigd en daarbij kan je bij de winkels en sampelaars dat soort whisky goedkoper krijgen vanwege dat zij het uit een grote fles schenken zonder opsmuk van de minituurflessen maar gewoon in potjes.
voordeel is ook dat mensen zelf kunnen samen stellen in plaats van een standaard selectie te krijgen waar ze te veel voor betalen en ook nog eens flesjes er bij moeten nemen omdat dat nu eenmaal in het pakket zit. zoals gezegd.. dat soort sets zijn er al genoeg, dus ik zie gewoon geen kans van slagen
voordeel is ook dat mensen zelf kunnen samen stellen in plaats van een standaard selectie te krijgen waar ze te veel voor betalen en ook nog eens flesjes er bij moeten nemen omdat dat nu eenmaal in het pakket zit. zoals gezegd.. dat soort sets zijn er al genoeg, dus ik zie gewoon geen kans van slagen
0 x
Om even op jouw vraag te antwoorden. Ff googlen brengt me al snel meerdere hits.
Hieronder een van de zovele voorbeelden
https://www.drankgigant.nl/sterke-drank ... drank=1159
Hieronder een van de zovele voorbeelden
https://www.drankgigant.nl/sterke-drank ... drank=1159
0 x
Ik denk dat je het moet zoeken in de hoek van de importeurs van de whiskies.
BV De Monnik Dranken in Oldenzaal.
Bresser en Timmer in Wageningen.
Maxxium Amsterdam.
Verder volgens mij een leuk plan.
Best wel sjiek om van allerlei kleine flesjes te ontvangen of om uit te kunnen zoeken.
Geeft net ff wat meer sjeu aan bv een relatiegeschenk.
Maxxium Amsterdam.
Best wel sjiek om van allerlei kleine flesjes te ontvangen of om uit te kunnen zoeken.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Even geheel iets anders...
Ik vraag me af of je als particulier dit wel kan en mag...
Want als "iedereen" dit maar kan en mag, dan is de volgende stap flessen...
...en voor je het weet heb je naast microbrouwerijen ook microdetailhandel.
Er is hier op het forum ook als eens gesuggereerd dat wat we hier op het forum (door)verkopen ook al grijs gebied is.
Ik zou dat toch even goed onderzoeken als je naar aanleiding van alle informatie hieronder nog steeds wilt doorzetten.
Tevens kan je dan nog even dit draadje met voors en tegens doorspitten;
Whisky webwinkel zoekt een ruimte
Heel veel succes met je beslissing, en onderneming als je besluit door te zetten.

Ik vraag me af of je als particulier dit wel kan en mag...
Want als "iedereen" dit maar kan en mag, dan is de volgende stap flessen...
...en voor je het weet heb je naast microbrouwerijen ook microdetailhandel.
Er is hier op het forum ook als eens gesuggereerd dat wat we hier op het forum (door)verkopen ook al grijs gebied is.
Ik zou dat toch even goed onderzoeken als je naar aanleiding van alle informatie hieronder nog steeds wilt doorzetten.
Tevens kan je dan nog even dit draadje met voors en tegens doorspitten;
Whisky webwinkel zoekt een ruimte
Heel veel succes met je beslissing, en onderneming als je besluit door te zetten.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
dannywarmerdam
- Nieuwkomer

Ruud W schreef:Ik denk dat je het moet zoeken in de hoek van de importeurs van de whiskies.
Maxxium Amsterdam.
Bedankt Ruud,
Jij snapt het! Ik ga contact opnemen met deze importeurs. En ik zal binnenkort wat meer informatie delen over het plan met de miniaturen.
Het is een side project waarvan ik denk dat het een goede kans van slagen heeft en de inkoop gaat via mijn bedrijf.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Ik denk zelf juist dat de kans van slagen erg klein is, dat de verkoopaantallen enorm zullen tegenvallen en dat je resultaat daarmee erg klein is.
Zou daarom persoonlijk niet te veel inkopen de eerste keer, omdat je straks anders met dozen vol standaard samples blijft zitten die qua inkoop omgerekend al duurder zijn dan de verkoop prijs bij de Gall. (En vooral dat laatste zou je een hoop moeten zeggen)
Zou daarom persoonlijk niet te veel inkopen de eerste keer, omdat je straks anders met dozen vol standaard samples blijft zitten die qua inkoop omgerekend al duurder zijn dan de verkoop prijs bij de Gall. (En vooral dat laatste zou je een hoop moeten zeggen)
0 x
dannywarmerdam schreef:Ik ga contact opnemen met deze importeurs.
Als je je (semi-)professioneel gaat bewegen in de whiskywereld maar je moet nog op weg geholpen worden met een aantal 'in het wereldje' toch bepaald niet onbekende importeurs?
Veel succes desondanks...
5 x
dannywarmerdam schreef:Het is een side project waarvan ik denk dat het een goede kans van slagen heeft en de inkoop gaat via mijn bedrijf.
Zoals met alles in de wereld van dranken: inkopen is het makkelijkste wat er is en verkopen het moeilijkste.
Als je hier al om advies moet vragen waar je in kan kopen dan wordt het een lastige exercitie.
Edit: wat Dre hierboven dus al zegt.
Daarnaast is een slijterijvergunning verplicht als je sterke drank wil verkopen aan particulieren.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

En toch ook een fysieke slijterij?AquaVitae schreef:Daarnaast is een slijterijvergunning verplicht als je sterke drank wil verkopen aan particulieren.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:En toch ook een fysieke slijterij?AquaVitae schreef:Daarnaast is een slijterijvergunning verplicht als je sterke drank wil verkopen aan particulieren.
Klopt, dat is een voorwaarde voor de vergunning.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”