TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 08 Nov 2018, 22:52

henri schreef:
sch@ker schreef:
henri schreef:
de ratings lijken me op 1 na allemaal zelfs ongeloofwaardig
dat is de trend nu he, zolang het een kleurtje heeft en een naam die goed valt bij de collectors gewoon helemaal los gaan met kopen en voor je het ooit kunt proeven eerst even alles tussen de 92 en 99 scoren om zo de prijs van jouw aanwinst op te drijven
1 score van 86 van stefan die ik absoluut geloof
1 score van 90 van iemand die hem 4x heeft gekocht, 1 geopend, toch maar 90 geeft zodat de rest wellicht weg kan
1 score van 92 en 1 met 94 met diezelfde reden hun 2e fles te kunnen verpatsen voor een bak meer
de rest investeerders met alleen dichte flessen die alleen voor de handel er in zitten en er geen reet om geven dat ze de database om zeep halen
check de collecties maar eens bij de gasten die vaak heel hoog scoren, bijna altijd alleen maar dichte collectable flessen die snel in waarde stijgen

Zit wat in Henri, met uitzondering van (Kim) schrij01 dan, die heb ik de afgelopen jaren als een uiterst betrouwbare, ervaren whiskykenner en genieter leren kennen.

zal vast een aardige gast zijn en betrouwbaar als handelaar, maar als ik een collectie zie met alleen duur dicht spul en dan kijk wat de persoon gerate heeft en ik zie maar 30 flesjes gescoord met bijna alleen 92 plus scores waarvan 20 uit zn eigen dichte collectie ( de andere 10 waarschijnlijk al verkochte flessen inmiddels ) en 1 score van 16 door waarschijnlijk gewoon een foutje.... dan heb ik 0,0% vertrouwen in deze persoon zijn score. dit duid voor mij juist precies op wat ik hiervoor benoemde...
dat iemand een aardige kerel is maakt nog niet dat ik vertrouw wat ze scoren bij alles wat ze zojuist aanschaffen en dicht houden ;)

Tja, het vertrouwen van de een hoeft niet dat van de ander te zijn. Als ik hem binnen heb, gaat ie open. Samen met een springertje van WN kan dat een leuke avond worden.
Ik stuur wel wat naar je op. :D
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 23:04

sch@ker schreef:
henri schreef:
sch@ker schreef:
Zit wat in Henri, met uitzondering van (Kim) schrij01 dan, die heb ik de afgelopen jaren als een uiterst betrouwbare, ervaren whiskykenner en genieter leren kennen.

zal vast een aardige gast zijn en betrouwbaar als handelaar, maar als ik een collectie zie met alleen duur dicht spul en dan kijk wat de persoon gerate heeft en ik zie maar 30 flesjes gescoord met bijna alleen 92 plus scores waarvan 20 uit zn eigen dichte collectie ( de andere 10 waarschijnlijk al verkochte flessen inmiddels ) en 1 score van 16 door waarschijnlijk gewoon een foutje.... dan heb ik 0,0% vertrouwen in deze persoon zijn score. dit duid voor mij juist precies op wat ik hiervoor benoemde...
dat iemand een aardige kerel is maakt nog niet dat ik vertrouw wat ze scoren bij alles wat ze zojuist aanschaffen en dicht houden ;)

Tja, het vertrouwen van de een hoeft niet dat van de ander te zijn. Als ik hem binnen heb, gaat ie open. Samen met een springertje van WN kan dat een leuke avond worden.
Ik stuur wel wat naar je op. :D

veranderd 0,0 in mijn vertrouwen in jou uiteraard :) dat zit wel snor.
sowieso dol op mensen die alles open gooien.. kan het op de 1 of andere manier zelf ook niet laten.. :bigsmile
1 x
Afbeelding

HammerHead
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 08 Nov 2018, 23:14

Blijkbaar gaat het of met Signatory of met Ben Nevis inmiddels ook al de verkeerde kant op. 2 maanden gelden was de 27 jarige 1990 Archives nog €175, de 27 jarige 1990 Signatory is kennelijk 2,5x zo veel 'waard' (en dan is WB bij lange na nog niet de duurste in NL).
2 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Nov 2018, 23:19

HammerHead schreef:Blijkbaar gaat het of met Signatory of met Ben Nevis inmiddels ook al de verkeerde kant op. 2 maanden gelden was de 27 jarige 1990 Archives nog €175, de 27 jarige 1990 Signatory is kennelijk 2,5x zo veel 'waard' (en dan is WB bij lange na nog niet de duurste in NL).

Ja maar ho, dat is onderdeel van die hele reeks ter ere van de '30th Anniversary', ennehh nou ja die zijn allemáál absurd geprijsd dus ehh, dan valt deze relatief nog 'mee'... Je hebt helemaal gelijk... :HitHead
3 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 23:33

Dre schreef:
HammerHead schreef:Blijkbaar gaat het of met Signatory of met Ben Nevis inmiddels ook al de verkeerde kant op. 2 maanden gelden was de 27 jarige 1990 Archives nog €175, de 27 jarige 1990 Signatory is kennelijk 2,5x zo veel 'waard' (en dan is WB bij lange na nog niet de duurste in NL).

Ja maar ho, dat is onderdeel van die hele reeks ter ere van de '30th Anniversary', ennehh nou ja die zijn allemáál absurd geprijsd dus ehh, dan valt deze relatief nog 'mee'... Je hebt helemaal gelijk... :HitHead

staat inderdaad compleet los van ben nevis..

ben nevis en glenturret zijn wel opvallend inderdaad omdat er meerdere zustervaten zijn uitgekomen de laatste tijd en "de zusjes" dus allemaal afgelopen tijd ongeveer voor 1/3 van de prijs van de 30th anniversary zijn uitgekomen. ( en van de turret kan ik zelfs uit eigen ervaring zeggen dat de zusjes beter zijn. )
verder is het gewoon deze hele 30th anniversary die compleet nergens op slaat, alle bottelingen komen in een stukkie hout met 2 stukjes extra glaswerk en de meeste kosten gelijk ook 3x zoveel. compleet van de gekken en heel jammer dat zelf signatory hier nu aan mee gaat doen
2 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Nov 2018, 00:07

Blijft een beetje het verhaal van de kip en 't ei; zijn er eerst degene die 't willen betalen, of eerst degene die 't vragen? Als de markt er niet zou zijn, zouden de bottelaars/distilleries er snel mee stoppen. Maar blijkbaar is er wereldwijd de vraag, want het is er meer en meer.
Ik zit aan de andere kant, maar ook voor mij maakt dit 't niet makkelijker. Verkoop je een fles, maak je een vreugdedansje, maar vooraf moet je wel goed inschatten wat je kan verkopen. Ff met een fles van €1800 blijven zitten doet mij ook pijn. Laat staan dat het er meerdere zijn. Bedenk maar dat je ff niet over €1800 op je eigen bankrekening kan beschikken..... Liquide middelen zijn dan liquid middelen.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Nov 2018, 00:20

Cor - Vinabc schreef:Blijft een beetje het verhaal van de kip en 't ei; zijn er eerst degene die 't willen betalen, of eerst degene die 't vragen? Als de markt er niet zou zijn, zouden de bottelaars/distilleries er snel mee stoppen. Maar blijkbaar is er wereldwijd de vraag,

dit is gecreëerd en gestimuleerd door marketingmachines van de eigenaren van distillergroepen. inspelen op de FOMO en alles steeds exclusiever laten lijken. al jaren en jaren. de markt is er gewend aan geraakt, en gaat er na jaren nu steeds meer in mee, want het is blijkbaar de nieuwe normaal geworden, alleen wordt het steeds verder gepusht. vervolgens komt het macho oosten dat iets aan elkaar te bewijzen voelt te hebben en die houden dit in stand. gevolg is dat distillers. marketingnmachines erboven zien dat ze het nog meer kunnen uitmelken en de prijzen van een vat blijven omhoog gaan, waarna taksen meegaan, import en tussenhandel ook toch hun percentage moeten aanhouden ( logisch ).. maar dit verhaal herhaald zich nu niet eens per 2 jaar maar herhaald zich nu 4x per jaar. stijging na stijging na stijging.. net zo lang testen hoe ver het kan gaan.. en vervolgens gaat die marketingmachine partijen beinvloeden om te schrijven over dat wereldwijd investeren in whisky het beste idee van de eeuw is, waarop een nieuwe wereld aan mensen zich in de whisky stort waardoor voorgaand verhaal zich nogmaals herhaald..enzovoorts.,, etcetera.. moet ik nog even doorgaan?
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 09 Nov 2018, 00:41

Oh zeker, de marketingjongens en dames zijn meester in het creeren van vraag. Maar zelf denk ik dat het internet nog veel meer heeft gedaan. Iedereen kan nu overal op deze aardkloot iets kopen (behalve de Belgen ;) Dat zorgt ervoor dat flessen moeiteloos aan iemand in Hong Kong, Tokyo of waar dan ook worden verkocht. Enerzijds heeft het meer inzicht gegeven in prijzen en kan je nu goedkoper aankopen doen, maar het heeft ook een keerzijde.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Nov 2018, 00:51

Cor - Vinabc schreef:Oh zeker, de marketingjongens en dames zijn meester in het creeren van vraag. Maar zelf denk ik dat het internet nog veel meer heeft gedaan. Iedereen kan nu overal op deze aardkloot iets kopen (behalve de Belgen ;) Dat zorgt ervoor dat flessen moeiteloos aan iemand in Hong Kong, Tokyo of waar dan ook worden verkocht. Enerzijds heeft het meer inzicht gegeven in prijzen en kan je nu goedkoper aankopen doen, maar het heeft ook een keerzijde.

als winkelier snap ik je reactie volledig, vind ook dat je t prima doet, dat even gezegd hebbende. :)
verder.. blame it on the internet.. nee.. maakt het makkelijker.. tuurlijk.. maar dat is de tijd van nu.. het is er en het blijft er, heeft global uiteraard effect. maar is niet te gooien op dat dat de oorzaak-gevolg is waardoor het nu gaat zoals het gaat
lees mn vorige reactie rustig nog een keer, er zit véél meer in dan zo'n simpele wending door alleen de wereldwijde toegankelijkheid..
1 x
Afbeelding

Casketje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Nov 2018, 07:57

henri schreef:verder is het gewoon deze hele 30th anniversary die compleet nergens op slaat, alle bottelingen komen in een stukkie hout met 2 stukjes extra glaswerk en de meeste kosten gelijk ook 3x zoveel. compleet van de gekken en heel jammer dat zelf signatory hier nu aan mee gaat doen

Imagine that.. een bedrijf dat z'n winst probeert te maximaliseren - en er in slaagt want 't verkoopt. Will the madness never end?!

Ik denk dat we even serieus moeten blijven en het romantische aspect van whisky achterwege mogen laten: het is een business net zoals elke andere waarin elke speler, van producent tot eindverkoper, er zoveel mogelijk winst zal proberen uithalen. Want dat is nu eenmaal waar de hele wereld om draait: geld. En als liefhebber is dat soms moeilijk te accepteren.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 09 Nov 2018, 13:24

Cor - Vinabc schreef:Iedereen kan nu overal op deze aardkloot iets kopen (behalve de Belgen ;) .

:P :P :P
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 09 Nov 2018, 14:28

Cor - Vinabc schreef:. Bedenk maar dat je ff niet over €1800 op je eigen bankrekening kan beschikken..... Liquide middelen zijn dan liquid middelen.

Idd, liquid(e) middelen :cool: :Proost
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”