Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Voor mijn verjaardag een The Carn Mor Vintage Collection 1995 Speyside limited edition gekregen. Heeft iemand hier nog wat extra info over?
0 x
Net terug van de Glendronach Cask in a Van 3 tasting.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik teleurgesteld ben en dat om verschillende redenen:
1. Cask in a van van 2010 had een mooie Line-up met als pronkstuk de 38 en 39-jarige Glendronachs waarvan de 38-jarige meteen mijn hart veroverde vanaf de eerste slok. Jammer genoeg is hij met zijn 350 euro niet echt betaalbaar voor mij.
2. Daarnaast was de line-up dit jaar eigenlijk grotendeels hetzelfde als vorig jaar. De Sauternes, Moscatel en Virgin Oak Finishes en de standaard 18 jarige waren de er terug bij. Dan had je de cask in a van, net als vorig jaar maar ander vat uiteraard. De 38 jarige van vorig jaar was vervangen door de 15 jarige Tawny Port finish en de 39 jarige door een 19 jarige single cask op olorosso sherry vaten.
3. De Moscatel en de Sauternes van vorig jaar vond ik bijzonder lekker. Vooral de Moscatel. Deze nieuwe versie was eerlijk gezegd niet echt lekker. Ook de Sauternes viel vies tegen.
Gelukkig was de whisky waarvoor ik kwam, de Cask in a Van 3 botteling, absoluut de moeite waard. 8, bijna 9 jaar, op PX vaten en Cask Strength. 54,95 euro met 10% korting maakt hem net onder de 50 euro. Veruit de beste prijs kwaliteit verhouding van de avond. De 19 jarige single cask op olorosso sherry vaten was ook lekker, maar met zijn 103 euro haalde hij het niet van de briljante nieuwe Cask in a Van 3 release die ik dan ook aangeschaft heb.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik teleurgesteld ben en dat om verschillende redenen:
1. Cask in a van van 2010 had een mooie Line-up met als pronkstuk de 38 en 39-jarige Glendronachs waarvan de 38-jarige meteen mijn hart veroverde vanaf de eerste slok. Jammer genoeg is hij met zijn 350 euro niet echt betaalbaar voor mij.
2. Daarnaast was de line-up dit jaar eigenlijk grotendeels hetzelfde als vorig jaar. De Sauternes, Moscatel en Virgin Oak Finishes en de standaard 18 jarige waren de er terug bij. Dan had je de cask in a van, net als vorig jaar maar ander vat uiteraard. De 38 jarige van vorig jaar was vervangen door de 15 jarige Tawny Port finish en de 39 jarige door een 19 jarige single cask op olorosso sherry vaten.
3. De Moscatel en de Sauternes van vorig jaar vond ik bijzonder lekker. Vooral de Moscatel. Deze nieuwe versie was eerlijk gezegd niet echt lekker. Ook de Sauternes viel vies tegen.
Gelukkig was de whisky waarvoor ik kwam, de Cask in a Van 3 botteling, absoluut de moeite waard. 8, bijna 9 jaar, op PX vaten en Cask Strength. 54,95 euro met 10% korting maakt hem net onder de 50 euro. Veruit de beste prijs kwaliteit verhouding van de avond. De 19 jarige single cask op olorosso sherry vaten was ook lekker, maar met zijn 103 euro haalde hij het niet van de briljante nieuwe Cask in a Van 3 release die ik dan ook aangeschaft heb.
0 x
Twee geboortejaarflessen overgenomen van een medeforumbewoner (Pano, bedankt!).
Het zijn twee Bladnoch forum bottlings van Caol Ila: 29yo cask 4940 en 30yo cask 4685.
Ik heb inmiddels al mijn CD-kast wat moeten herschikken om nieuwe flessen kwijt te kunnen.
Ik ga maar eens hulp zoeken...
Het zijn twee Bladnoch forum bottlings van Caol Ila: 29yo cask 4940 en 30yo cask 4685.
Ik heb inmiddels al mijn CD-kast wat moeten herschikken om nieuwe flessen kwijt te kunnen.
Ik ga maar eens hulp zoeken...
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

turfsmurf schreef:Ik ga maar eens hulp zoeken...
Hulp in de zin van een nieuwe kast of iemand die mee helpt de flessen te ledigen?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- martmarbus
- Actief lid

Mijn rekje raakte al aardig leeg.
Dus eerst de Lagavulin aangevuld en een paar dagen later kreeg ik zomaar een Dalwhinnie van mijn echtgenote aan gereikt.
En ik was al op de goede weg om het rek leeg te krijgen.
Jammer. of misschien wel gelukkig.
Mart
Dus eerst de Lagavulin aangevuld en een paar dagen later kreeg ik zomaar een Dalwhinnie van mijn echtgenote aan gereikt.
En ik was al op de goede weg om het rek leeg te krijgen.
Jammer. of misschien wel gelukkig.
Mart
0 x
"It's true that whisky improves with age. The older I get, the more I like"
- Drummerboy65
- Actief lid

turfsmurf schreef:Ik ga maar eens hulp zoeken...
johan brugge schreef:Hulp in de zin van een nieuwe kast of iemand die mee helpt de flessen te ledigen?
In het eerste geval : Daarvoor hebben we Ikea toch ?!
Ik had voor mijn whisky een kastje met een vitrinedeurtje gekocht bij Ikea (Billy/Morebo, compeet rond de € 75,-). Drie planken, maar de bovenste alleen voor flessen standaard formaat Bruichladdich 70cl flessen. Totaal voor ongeveer 30 flessen ... Die was dus op een gegeven moment vol. Toen stond ik voor een dilemma, of stoppen met kopen, of nog zo'n kastje erbij ... Nou ja, ik hoef jullie niet te vertellen waar ik voor gekozen heb
In het tweede geval ... Ik heb net nog even je collectie bekeken kleine blauwe turfliefhebber, het is geen straf om met het ledigen te helpen, wat jij Johan hahah ...

0 x
ea teasse schreef:Tullibardine Banyuls Finish
Hier ben ik erg nieuwsgierig naar! Al aardig wat over gelezen, maar ik zou erg graag van jou willen vernemen, hoe lekker deze is
Tullibardine heeft 'n aantal prachtige whiskies in het assortiment, dus wie weet!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Dat is een wijn finish, hè? Of heb ik dat verkeerd voor? Heeft die wijn of dat soor vat een specifiek kenmerk? Ik ben namelijk een complete nerd als het op wijn aankomt.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
I_SPEY schreef:ea teasse schreef:Tullibardine Banyuls Finish
Hier ben ik erg nieuwsgierig naar! Al aardig wat over gelezen, maar ik zou erg graag van jou willen vernemen, hoe lekker deze is![]()
Tullibardine heeft 'n aantal prachtige whisky's in het assortiment, dus wie weet!
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Ik heb rond de eindejaarsperiode van 2010 de 18 jarige Tullibardine met een premier cru classé finish gekocht en ik vind die echt fantastisch. Ondanks de soms iets of wat negatieve reviews op het internet vind ik dat ongeveer één van de beste wijn finishes die ik ooit gehad heb.
Ik zag deze Banyuls finish vandaag bij een lokale wijnhandelaar staan voor een luttele 35 euro, dus heb ik hem maar meegenomen. Ik laat je zeker iets weten als hij open gaat.
0 x
"De banyuls wijn heeft veel van zijn smaak aan de whisky gegeven. Een rijke zoete geur, veel rood fruit en een aardbei aroma. Rose kleur, wat pit, maar dan krijg je de gedroogde vruchten en een bundel van gedroogde aardbei. Een mooie lange, zoeter finish". 

0 x
johan brugge schreef:Dat is een wijn finish, hè? Of heb ik dat verkeerd voor? Heeft die wijn of dat soor vat een specifiek kenmerk? Ik ben namelijk een complete nerd als het op wijn aankomt.
Even een korte quote van Wikipedia over de Banyuls: Deze zoete wijn wordt gemaakt in rood, maar ook in wit en rosé. Geur en smaak van Banyuls doen denken aan die van pruimencompote en cacao. Het is een van de weinige wijnen die kan worden gedronken bij chocolade. Ook andere zoetigheden, fruit en hartige spijzen zijn goed met deze wijn te combineren.
0 x
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Ik heb rond de eindejaarsperiode van 2010 de 18 jarige Tullibardine met een premier cru classé finish gekocht en ik vind die echt fantastisch. Ondanks de soms iets of wat negatieve reviews op het internet vind ik dat ongeveer één van de beste wijn finishes die ik ooit gehad heb.
Ik zag deze Banyuls finish vandaag bij een lokale wijnhandelaar staan voor een luttele 35 euro, dus heb ik hem maar meegenomen. Ik laat je zeker iets weten als hij open gaat.
Deze 18-jarige heb ik ook ergens geproefd en vond ik zeer interessant. Even uit 't oog verloren, maar dank zij jou weer in the picture!!

0 x
3 flessen Cairdeas 2011 van Laphroaig. Lekker spul.
0 x
Glendronach 8 yo, Cask in a Van part III
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”