squaadgras schreef:Alwéér 23 toch?
18

squaadgras schreef:Alwéér 23 toch?

Lucca schreef:Nou, ik ben n.a.v. mijn nieuwsgierigheid begonnen aan het proeven gegaan (uit m'n 'comfortzone' gestapt) in de afgelopen week (niet zuipen... ; proeven is bij mij 1-1.5 cl.)
Ik ga jullie niet lastig vallen met een ellenlang betoog maar even heel kort en bondig :
Aberlour 12 : brrrrr...
Octomore 6.1 : mja....niet verwacht dat ik dit enigszins kan waarderen hoewel ik verder alles 'mis'.
Laphroaig PX : idem.
Glendronach 12 PX : flauw, zit niks in.
Peats Beast CS PX : range 50-60 punten ?
Chita single grain : niet vervelend maar meer ook niet.
Glendronach 18 : redelijk. Leuk zoetje met dito afdronk.
Auchentoshan triple : Redelijk, zacht en rond maar zonder afdronk.
Old Putteneye : aardig maar niet mijn smaak.
Benromach 9 Hermitage : Niet mijn favo neus maar ook niet echt verkeerd. Mist van alles maar leuke afdronk (alle waar naar z'n geld uiteraard).
Glenfarclas 21 : helemaal niet vervelend.
en niet 'bijt'. O.a. Oloroso (maar ook weer geen sherrybommen) vindt ik fijn. Een whisky die in balans is waarbij je iedere keer weer wat nieuws ontdekt. Tom2 schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/85604/amrut-portonova
Eerst dacht ik, ja dit is nog wel een aardig drammetje, maar na een half uurtje in het glas... ging het van kwaad naar erger.

)vanille en chocolade. Ik ben aangenaam verrast (dat ik dit lekker vindt qua smaakprofiel bedoel ik
).
! Lekker dan.
sjenkie22 schreef:Als opwarmer voor de sample van een bunnahabhain 2003 px ben ik op het moment aan het genieten van een klein glaasje glen garioch 12.
Echte BFYB whisky in mijn ogen. Errug lekker. Gestoofde peren in een glas met accenten van heide en een kruidige finish.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten