Flessen (inhoud) wegmikken
Flessen (inhoud) wegmikken
Misschien heb je wel eens zo'n miskoop gedaan, dat zelfs bewaren om te mixen met cola voor gasten geen optie meer is. Tenzij je je schoonmoeder écht niet mag.
Dat je maanden tegen een fles aankijkt, die maar niet leger wordt omdat alleen al de gedachte weer een dram te nemen je al intens verdrietig maakt.
En mocht dat dan het geval zijn... hoe dan verder? Gootsteen? Weggeven? Mixen? Je vermannen en het toch opzuipen?
Ik was benieuwd en kon geen soortgelijk onderwerp vinden (alleen over lege flessen en wat daarmee te doen).
Dat je maanden tegen een fles aankijkt, die maar niet leger wordt omdat alleen al de gedachte weer een dram te nemen je al intens verdrietig maakt.
En mocht dat dan het geval zijn... hoe dan verder? Gootsteen? Weggeven? Mixen? Je vermannen en het toch opzuipen?
Ik was benieuwd en kon geen soortgelijk onderwerp vinden (alleen over lege flessen en wat daarmee te doen).
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Flessen (inhoud) wegmikken
Pas 1x voorgekomen dat het een enkeltje spoelbak kreeg. Dré favoriete Corsicaanse whisky.
Weinig miskopen gedaan gelukkig. En alles waar ik na verloop van tijd op uit ben gekeken gaat naar vaders. Iets opzuipen om het opzuipen doe ik i.i.g. niet aan... dan maar mijn (financiele) verlies nemen.

Weinig miskopen gedaan gelukkig. En alles waar ik na verloop van tijd op uit ben gekeken gaat naar vaders. Iets opzuipen om het opzuipen doe ik i.i.g. niet aan... dan maar mijn (financiele) verlies nemen.

1 x
2 ∞ & →
-
pascaldo
- Senior

Als t echt niet te drinken is dan zou ik het denk ik eerst in de cola proberen als dat niet bevalt dan vlees bereiding. Allemaal geen succes probeer ik het een maandje of 2 later nog eens. Nog geen succes dan weggeven en als laatste door de gootsteen.
Maar goed, het is nog niet voorgekomen iig.
Maar goed, het is nog niet voorgekomen iig.
0 x
Ik heb een schoonvader die niet zo kritisch is
Tot op heden alles kunnen achterlaten wat ik echt niet weg kreeg
1 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb wel eens restjes weggegooid. Als ik het echt niet te pruimen vind kan ik er mijn zus en mijn vrienden (ook liefhebbers) geen plezier mee doen. Maar soms kan iets nog wel dienen in de koffie of in een saus. Of in een hot toddy als ik snipverkouden ben (en toch niets proef of ruik). In de cola doe ik nooit, ik heb ook geen vrienden die daarom vragen.
0 x
Thanatos schreef:Ik heb een schoonvader die niet zo kritisch is![]()
Dat kon ik tot voor 2 jaar terug ook nog, maar ondertussen heeft hij ook altijd 5 tot 10 flessen openstaan...

1 x
Ik heb t voorgehad begin dit jaar. Een fles Edradour vW op sherry. blind gekocht omdat ie hoog scoorde en de prijs lekker zat. Opengedaan, 1 drammetje gedronken... nu staat ie in de kast en weet er voorlopig geen blijf mee... dus benieuwd wat jullie bij zulke flessen doen
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Vast liefhebbers van Edra-babykots-dour hier.. zeker die Van Weesjes.
Laatst gewijzigd door squaadgras op 11 Mei 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator

Slechte whisky gaat in de cola, meestal naar een festival of een feestje, in een platvink in de kontzak.
Ook kun je het nog wel eens kwijt in cake of pannenkoeken beslag.
Matige whisky knal ik meestal op tafel als we een verjaardag hebben met een grote groep vrienden. Die zuipen op den duur toch alles
.
Ik heb nog wel een Jura IM 16yo babykots staan, halve fles. Wie um wilt mag um komen halen. Krijg je nog samples cadeau ook!
Ook kun je het nog wel eens kwijt in cake of pannenkoeken beslag.
Matige whisky knal ik meestal op tafel als we een verjaardag hebben met een grote groep vrienden. Die zuipen op den duur toch alles
Ik heb nog wel een Jura IM 16yo babykots staan, halve fles. Wie um wilt mag um komen halen. Krijg je nog samples cadeau ook!
2 x
Kan gebeuren. Dan maak ik er iemand anders blij mee, of ze gaan voor weinig in de sample lijst.
0 x
ach, ook slecht (niet passend binnen je persoonlijke smaakprofiel) whisky`s horen bij het leven......
ze laten ons de borrels die we geweldig vinden extra waarderen.
maar eerlijk is eerlijk, zo`n fles gaat wel op een andere manier leeg en soms ook nog wel sneller.
ze laten ons de borrels die we geweldig vinden extra waarderen.
maar eerlijk is eerlijk, zo`n fles gaat wel op een andere manier leeg en soms ook nog wel sneller.
0 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

ik snoei de overhangende takken van de pruimenboom van de buurman. Die takken maak ik flink klein en laat ze weken in de whisky. wanneer je je eten gaat finishen op de bbq wat van die snippers toevoegen
, of met een verstuiver aanbrengen op je vis of vlees.
1 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Bram en Sören, bedoelen jullie deze ? https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/83779/edradour-2008-vw, ik vind deze na een half uurtje met wat water zeker wel aangenaam , 86-87 puntjes.. baby kots niet gemerkt.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”