Welk goed voornemen heb jij als het om whisky gaat?
- WhiskyLiam
- Senior

Re: Welk goed voornemen heb jij als het om whisky gaat?
Ik wil proberen wat meer de IB's te ontdekken ipv de OB's. Verder ook wat andere landen bekijken en niet teveel blijven hangen bij Schotland en Ierland.
0 x
-
whisky4wood
- Senior

WhiskyLiam schreef:Ik wil proberen wat meer de IB's te ontdekken ipv de OB's. Verder ook wat andere landen bekijken en niet teveel blijven hangen bij Schotland en Ierland.
Landen bekijken...bedoel je er naartoe voor de whisky? Of gaat het om flessen whisky uit andere landen?
0 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Voor wat het waard zal blijken te zijn: Ik blijf mijn serie Springbank Local Barley volgen en aanschaffen, maar ik wil nu er steeds meer dan 1 om ook eentje open te trekken en te delen met mijn whisky vrienden. Ik heb heel 2017 afgewacht en wil nu zsm een fles kopen, vintage '83 en gebotteld in '17 ivm geboorte van mijn zoontje. Ik heb er de Old Pulteney momenteel voor op het oog. Er gaat nog een Yama 18 open, daar heb ik lang genoeg naar gekeken nu, echter moet ik eerst weer een zwikje sampljes doorakkeren. Dus ik heb me voorgenomen dat ook snel te doen. Oh, en ondanks dat ik papa ben geworden heb ik me voorgenomen dat dit niet ten koste kan gaan van de maandelijkse proeverij bij mijn huis slijterij

1 x
Lekker doorgaan zoals het gaat:
Proberen het niet te gek te maken, hopelijk nog veel leuke en betaalbare whisky's vinden, veel proeven, in februari sowieso weer naar Hielander Alkmaar en daar de Masterclass 'Decades of Glenfarclas' van Ian McWilliam meemaken, van het voorjaar hopelijk weer naar Schotland, in het najaar hopelijk weer naar Whiskyfestival Gouda en de Gathering.
En dan nog wat er verder allemaal op het pad komt.

Proberen het niet te gek te maken, hopelijk nog veel leuke en betaalbare whisky's vinden, veel proeven, in februari sowieso weer naar Hielander Alkmaar en daar de Masterclass 'Decades of Glenfarclas' van Ian McWilliam meemaken, van het voorjaar hopelijk weer naar Schotland, in het najaar hopelijk weer naar Whiskyfestival Gouda en de Gathering.
En dan nog wat er verder allemaal op het pad komt.

0 x
Mooi mijn collectie aanvullen en het wekelijks genieten van een (of meerdere) lekkere dram(s).
0 x
Me meer verdiepen in Clynelish, van wat ik er nu van geproefd heb ben ik erg enthousiast.
Eens wat van littlemill proeven om te kijken waar mensen het elke keer over hebben. (Word waarschijnlijk Henri aanschrijven
)
Naar Schotland met me beste maat(is al geboekt
)
Eens wat van littlemill proeven om te kijken waar mensen het elke keer over hebben. (Word waarschijnlijk Henri aanschrijven
)Naar Schotland met me beste maat(is al geboekt
)
0 x
gelukkig nieuwjaar aan iedereen en wat zijn you voornemens i.v.m. whisky in 2018
Cliché, maar nog meer whisky proeven en ook meer proberen te verzamelen.
Slàinte
Slàinte
1 x
Na een paar jaar heb ik mijn smaakvoorkeuren redelijk inzichtelijk en mijn voornemen is dan ook om voornamelijk nog whisky te kopen die daar binnen valt, en dan geef ik inmiddels liever wat meer uit aan een échte topper 
Voorheen kocht ik van alles en nog wat, in allerlei verschillende smaken. Op zich leuk, maar ik experimenteer niet zo heel veel meer eigenlijk.
Dat soort flessen blijven vaak ook langer open en ook daar heb ik weinig ruimte voor.
Hopelijk lukt het een beetje dit "budget-neutraal" te doen
Voorheen kocht ik van alles en nog wat, in allerlei verschillende smaken. Op zich leuk, maar ik experimenteer niet zo heel veel meer eigenlijk.
Dat soort flessen blijven vaak ook langer open en ook daar heb ik weinig ruimte voor.
Hopelijk lukt het een beetje dit "budget-neutraal" te doen

1 x
Mijn voornemen: mijn voorraad te proeven samples verkleinen, ipv vergroten (en dat betekent meer samples proeven)
0 x
---Op een sabbatical van whisky---
Ik heb er even over na moeten denken of ik ook goede voornemens had ten aanzien van wisky...en ik ben eruit. Ik ga in 2018 gewoon door met proeven, ontdekken van dit gouden levenswater.

2 x
- whiskyblog010
- Actief lid

Ik ga proberen minimaal vijftig proefnotities aan mijn blog toe te voegen in 2018.
2 x
WhiskyBlog010 | http://www.whiskyblog010.nl
- Reichenbach
- Moderator

Goed idee, is ook een vorm van verbetering van kwaliteit in plaats van kwantiteit.Breedút_Genietsje schreef:Ik heb mij voorgenomen alleen nog whisky te kopen die minimaal op 46% gebotteld is.
Vanzelf.Maarja, ruimte voor een uitzondering moet er blijven...
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Meer mooie flessen aan te kopen die bijzonder zijn dan ipv de "koopjes" allemaal te halen.
Maar denk dat iedereen deze fase wel heeft door lopen. Eerst van alle gebieden de 12y aanschaffen en daaruit verder gaan ontdekken..
Maar denk dat iedereen deze fase wel heeft door lopen. Eerst van alle gebieden de 12y aanschaffen en daaruit verder gaan ontdekken..
0 x
-
Jerryvo1974
- Actief lid

Ik kocht gewoonlijk 1 of 2 flessen per jaar . Kon eigenlijk niet vergelijken . En dan nog steeds in de lagere prijsklasse . Nu wordt het maandelijks 2 flessen of 1 duurdere . Verder me verdiepen in whisky . En mss als het werk het toelaat wat tastings bezoeken .
0 x
- roetertoeter
- Actief lid

polley82 schreef:Meer mooie flessen aan te kopen die bijzonder zijn dan ipv de "koopjes" allemaal te halen.
Bij mij ging het juist andersom...

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”