Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
begonnen met een springbank 10 om het weekend in t luiden 

0 x
Hazelburn 8 years old Sauternes, erg lekkere whisky(met 'n paar druppeltjes water erbij); kan 'm echt warm aanbevelen.
Lekkere 'dikke' whisky, met sinaasappel, honing, noten, gember en marmelade; hangt heerlijk aan het glas en blijft redelijk lang in je mond hangen! 'A bang for your buck' whisky
Lekkere 'dikke' whisky, met sinaasappel, honing, noten, gember en marmelade; hangt heerlijk aan het glas en blijft redelijk lang in je mond hangen! 'A bang for your buck' whisky

0 x
I_SPEY schreef:Hazelburn 8 years old Sauternes, erg lekkere whisky(met 'n paar druppeltjes water erbij); kan 'm echt warm aanbevelen.
staat in bestelling, altijd fijn als ie dan zo hartelijk aanbeveelt wordt.
nu een coal ila 12
0 x
Begon met een "Whisky van 't vat..." van wijnhandel van schie, lekker jong en zoet, Isle of Arran Robert Burns, Glengoyne 17y en afsluitend met een Ardbeg 10y, mooi avondje 
0 x
Dat was zeker 'n mooi avondje,Edwin, vooral die laatste keus natuurlijk
Cheerzzz
René
Cheerzzz
René
0 x
- Benromach 10yo: prima sherried Speysider met wat snufjes mos en hout. Wordt wel een tikje scherp na wat water, is lekkerder zonder en met 43% kan dat goed.
- Caol Ila SC G&M 1998 first fill sherry, vat 12877: ik zit nog steeds met een grijns op mijn gezicht als ik deze proef. Wat een gestoord spul zeg. Uitgebakken spek (meer specifiek: kaantjes) in de neus en behoorlijk hartig van smaak. Pas in de afdronk op het eind komt de Caol Ila rook naar boven. Ik snap goed waarom sommigen deze niet blieven. Ik vind hem een beetje vreemd maar wel lekker. Maar niet zo lekker als de standaard cask strength.
- Caol Ila SC G&M 1998 first fill sherry, vat 12877: ik zit nog steeds met een grijns op mijn gezicht als ik deze proef. Wat een gestoord spul zeg. Uitgebakken spek (meer specifiek: kaantjes) in de neus en behoorlijk hartig van smaak. Pas in de afdronk op het eind komt de Caol Ila rook naar boven. Ik snap goed waarom sommigen deze niet blieven. Ik vind hem een beetje vreemd maar wel lekker. Maar niet zo lekker als de standaard cask strength.
0 x
I_SPEY schreef:Dat was zeker 'n mooi avondje,Edwin, vooral die laatste keus natuurlijk![]()
zekers!!!
helaas zag ik net dat de Ardbeg 10y met een dikke 8 euro omhoog is gegaan bij Van Zuylen, zal wel een goede reden hebben maar toch ....

0 x
Edwin schreef:I_SPEY schreef:Dat was zeker 'n mooi avondje,Edwin, vooral die laatste keus natuurlijk![]()
zekers!!!![]()
helaas zag ik net dat de Ardbeg 10y met een dikke 8 euro omhoog is gegaan bij Van Zuylen, zal wel een goede reden hebben maar toch ....
Heb je ook bij www.whiskysite.nl gekeken?
0 x
Laatst gewijzigd door Piet op 10 Apr 2011, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Prijs gecorrigeerd
Reden: Prijs gecorrigeerd
0 x
...Ik zou toch echt bij whiskysite een liter kopen voor 43 euro, omgerekend is dat 30 euro voor een 0,7 liter fles....
Anyway... Herstellend van een lange werkweek van 55 uur + 3 uur reizen per dag een rustige zaterdagavond die zal bestaan uit Springbank 10, SB 15, SB 10 proof (2010 editie), en dan zie ik wel weer, wellicht neem ik dan de "rokerige" afslag
Anyway... Herstellend van een lange werkweek van 55 uur + 3 uur reizen per dag een rustige zaterdagavond die zal bestaan uit Springbank 10, SB 15, SB 10 proof (2010 editie), en dan zie ik wel weer, wellicht neem ik dan de "rokerige" afslag

0 x
Tijdje geleden maar ik zit weer eens aan een GlenBurgie 10 jaar,heerlijke dram is dit

0 x
Isle of Arran - The Rowan Tree
Tijdje niet gepakt, maar opeens zin in!
Tijdje niet gepakt, maar opeens zin in!
0 x
Een paar Johnnie Walker Black Label, Canadian Club, toen over op "de echte whisky
" Dalmore 12y mijn eerste kennismaking met deze whisky, erg mooi, toen de waanzinnige Best casks of scotland sherry cask 10y mortlach, Coal Ila cask strenght en afsluiter toch weer een ardbeg 10y.
hoera voor whisky!
thnx voor de tip I_SPEY en Gadeweerd
hoera voor whisky!thnx voor de tip I_SPEY en Gadeweerd

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”