Welke fles is voor jou het meest waardevol?
-
Kelly vd k
- Nieuwkomer

Welke fles is voor jou het meest waardevol?
Ik intereseer me sinds een aantal jaar enorm veel in mijn vader ze hobby. Whisky
Toen ik tegen hem zei dat ik ook wou verzamelen heb ik als eerste fles een rosebank 1993 gekregen van hem. Me geboorte jaar.
Ongeacht de geld waarde van de whisky is dit de meest waardevolle whisky in mijn verzameling.
Welke fles heeft voor jou emotionele waarde?
Toen ik tegen hem zei dat ik ook wou verzamelen heb ik als eerste fles een rosebank 1993 gekregen van hem. Me geboorte jaar.
Ongeacht de geld waarde van de whisky is dit de meest waardevolle whisky in mijn verzameling.
Welke fles heeft voor jou emotionele waarde?
1 x
- mikegerards
- Top bijdrager

Re: Welke fles is voor jou het meest waardevol?
Mijn meest waardevolle fles is toch wel de Glenfarclas Family cask 1973. Opengemaakt op de dag dat ik hoorde dat ik vader zou worden van een zoon en op die dag samen met mijn pa van genoten. Zeer bijzonder moment en een zeer bijzondere whisky.
3 x
- BlackmetalRobin
- Senior

Bij mij is dat een Glendronach uit mijn geboorte jaar 1993 die ik van mijn ouders heb gekregen ,ondanks dat hij nu ongeveer 2x zo veel waard is volgens whiskybase zal ik hem nooit verkopen ,maar wel als de tijd daar is een keer losmaken.
En ook een fles die ik nooit zal verkopen is mijn Glenfiddich 30 years ,dat was mijn eerste voor mij über dure fles die ik heb gekocht ,ben eerst 4x wezen kijken toen in de slijterij voor dat ik overging tot de koop er van.
En ook een fles die ik nooit zal verkopen is mijn Glenfiddich 30 years ,dat was mijn eerste voor mij über dure fles die ik heb gekocht ,ben eerst 4x wezen kijken toen in de slijterij voor dat ik overging tot de koop er van.
1 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Mijn meest waardevolle, kzou het niet weten... Niet echt een fles waar emotionele waarde aanhangt. En kheb al zeker geen speciale fles die nog dicht is
, staat wel vanalles moois open. 
, staat wel vanalles moois open. 
2 x
Voor mij is dat deze Littlemill1992 TWC. Prima dram, maar niets super bijzonders qua whisky. Toch waardevol omdat ik 'm hebt gekocht toen ik wist dat ik vader ging worden en open getrokken ter ere van de geboorte van mijn dochter.
0 x
De duurste
4 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
harmen1990
- Actief lid

Voor mij is dat mijn fles Signatory Vintage Bruichladdich uit 1990, mijn geboortejaar. De whisky is 23 jaar oud en op vatsterkte.
Een paar jaar geleden liep ik er tegen aan op het whisky festival in Groningen, geproefd met m'n pa en uiteindelijk later gekocht.
De fles is op veel plaatsten nu bijna een keer zo duur, maar deze gaat open als ik afgestudeerd ben
Een paar jaar geleden liep ik er tegen aan op het whisky festival in Groningen, geproefd met m'n pa en uiteindelijk later gekocht.
De fles is op veel plaatsten nu bijna een keer zo duur, maar deze gaat open als ik afgestudeerd ben

0 x
Whiskybase: Harmen1990
Whisky
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
whisky4wood
- Senior

Geldelijk is het: THE last lost barrel, uit milford, nieuw-zeeland.
Emotioneel, glenrothes 1990 van mackillop's choice. Dit was de start van mijn verzameling. Wist nog echt van niks.
En als laatste een fles Balvenie, niks bijzonders, maar de man bij wie ik de fles kocht, ging kort daarna failliet (mitra franchise) en dat vond ik erg sneu.
Emotioneel, glenrothes 1990 van mackillop's choice. Dit was de start van mijn verzameling. Wist nog echt van niks.
En als laatste een fles Balvenie, niks bijzonders, maar de man bij wie ik de fles kocht, ging kort daarna failliet (mitra franchise) en dat vond ik erg sneu.
0 x
Heb een zeer bescheiden collectie maar vind al mijn flesjes waardevol. Voor al het genot ze me al gebracht hebben. De meest waardevolle voor mij zijn diegene van gouden carolus. Omdat het een streekproduct is,van hier
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”