Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Mystery Sample
Gisteravond een Mysterysample van m'n collega Paul geproefd. Zonder hem geopend te hebben dacht ik dat hij me een "Highland Bird" had gegeven (omdat we het daar zo over gehad hadden).
M'n eerste reactie in de neus was ook wel: karamel. De legs waren dik en zakten redelijk snel. Dat zou duiden op een +/- 40% ABV en niet heel veel aroma... Hij opende echter na een tijdje. Een spoortje rook (in de vorm van vuursteen) en fruit als appel. Ik moest denken aan zijn Glen Garioch Founders Reserve... Maar in de smaak en afdronk komt die vuursteen smaak ook terug. Dat doet me denken aan een Campbeltown (Springbank / Hazelburn / Longrow).
Ik ga het hem vragen!
Daarna nog een restje Glengoyne Burnfoot. Beduidend beter dan m'n eerste degustatie!!!
M'n eerste reactie in de neus was ook wel: karamel. De legs waren dik en zakten redelijk snel. Dat zou duiden op een +/- 40% ABV en niet heel veel aroma... Hij opende echter na een tijdje. Een spoortje rook (in de vorm van vuursteen) en fruit als appel. Ik moest denken aan zijn Glen Garioch Founders Reserve... Maar in de smaak en afdronk komt die vuursteen smaak ook terug. Dat doet me denken aan een Campbeltown (Springbank / Hazelburn / Longrow).
Ik ga het hem vragen!
Daarna nog een restje Glengoyne Burnfoot. Beduidend beter dan m'n eerste degustatie!!!
0 x
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Van Miniaturen Balvenie zijn alle drie geproefd.
De Signature was toch de beste, voor de Double Wood,
15 Y Single cast is naar mijn mening met afstand de mindere van de drie.
Gisteravond Balblair 97, geproefd.
Lijkt veel op de Glenmogangie Original.
De Balblair is toch wat minder, kan ook zijn dat ik wat aan het klooien
ben met de hoeveelheid toe te voegen water.
Misschien was dit wat veel van het slechte
Volgende keer wat minder.
De Signature was toch de beste, voor de Double Wood,
15 Y Single cast is naar mijn mening met afstand de mindere van de drie.
Gisteravond Balblair 97, geproefd.
Lijkt veel op de Glenmogangie Original.
De Balblair is toch wat minder, kan ook zijn dat ik wat aan het klooien
ben met de hoeveelheid toe te voegen water.Misschien was dit wat veel van het slechte
Volgende keer wat minder.
0 x
Echte mannen eten geen honing, zij kauwen bijen
Springbank 10 yo, blijft een fijne dram.
0 x
Re: Gezellig aan de bar...
De eerste van deze avond was 'n HP 12yo oud label: heerlijke whisky, niet moeilijk(fles is nu l e e g); daarna het laatste uit de Glenturret 12yo, ook 'n lekkere, ongecompliceerde whisky 

0 x
Eerst een Glenfiddich 12yo op en daarna een Laphroaig QC.
Moet zeggen dat ik de QC steeds meer ga waarderen met die sterke turf/medicinale smaak.
Nou vroeg ik mij af of bijvoorbeeld Ardbeg of een andere Islay whisky een nog sterkere turfsmaak heeft?
Moet zeggen dat ik de QC steeds meer ga waarderen met die sterke turf/medicinale smaak.
Nou vroeg ik mij af of bijvoorbeeld Ardbeg of een andere Islay whisky een nog sterkere turfsmaak heeft?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

De Ardbeg Ten is ook heel geturfd, maar vooral ook heel rokerig en niet zo medicinaal als de Laph QC. De Lagavulin 16yo OB is ook heel geturfd en rokerig, maar wat zoeter. Je ziet maar, hè? Eén eiland en zoveel verschillende smaken. Ik weet nog heel goed dat de Ardbeg Ten mijn eerste echte kennismaking met Islay whisky's was, maar hij blies me echt uit mijn sokken. Ik geloof dat die fles na 3 of 4 weken al leeg was.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:De Ardbeg Ten is ook heel geturfd, maar vooral ook heel rokerig en niet zo medicinaal als de Laph QC. De Lagavulin 16yo OB is ook heel geturfd en rokerig, maar wat zoeter. Je ziet maar, hè? Eén eiland en zoveel verschillende smaken. Ik weet nog heel goed dat de Ardbeg Ten mijn eerste echte kennismaking met Islay whisky's was, maar hij blies me echt uit mijn sokken. Ik geloof dat die fles na 3 of 4 weken al leeg was.
Ik vindt het heel moeilijk , de ene keer wil ik dit kopen en de andere keer weer dat.
Over elke whisky wordt wel wat goeds geschreven en dan ga ik weer overstag en ga ik daar weer voor.
Ben nu zo wat elke avond op het internet naar whisky aan het surfen.
Eerst dacht ik ik ga Glenfiddich sparen maar toen proefde ik weer The Glenlivet 18yo en kocht ik die weer.(Trouwens heerlijk)
Nou vindt ik weer de QC lekker , IK WEET HET AF EN TOE NIET MEER!!!!!!!!!.
Af en toe gaat al die informatie alleen maar tegen je werken.
Ik ga maar weer verder met mijn speurtocht en als ik nu zeg ik ga volgende keer een Bruichladdich kopen zal het waarschijnlijk wel een Glendronach worden , zo wispelturrig ben ik.
Maar mijn voorkeur gaat nu uit naar een Bruichladdicg 16yo Bourbon Cask.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Weer een gezellige whiskyavond in gezelschap gehad. Onder ander de volgende niet eerder geproefde Dalwhinnie 15, Cardhu 12, Glen Moray 12 Bruichladdich Waves 

0 x
Vanavond sherry;
Ben Nevis 10y OB
Adelphi's Laudale (glenfarclas)
Macduff 2000 sherry butt 3525 56,5 %
Bunnahabhain 't Woest Genoegen 2001-2010 54% !!!
Ben Nevis 10y OB
Adelphi's Laudale (glenfarclas)
Macduff 2000 sherry butt 3525 56,5 %
Bunnahabhain 't Woest Genoegen 2001-2010 54% !!!
0 x
Gisteravond van de Connemara Irish Peated Single Malt naar de Finlaggan Original Peaty om te eindigen met een Ardbeg 10

0 x
Gisteren op verjaardag weer eens een Glen Elgin mogen nuttigen...
Mijn fls was/is al enige tijd leeg en hij smaakte me bijzonder goed. Toch maar weer eens aanschaffen.
Mijn fls was/is al enige tijd leeg en hij smaakte me bijzonder goed. Toch maar weer eens aanschaffen.
0 x
-
iron_dennis
- Actief lid

Glengoyne 10yo. Lekker met de aankomende Lente. Even afstand nemen de Lagavulin en Ardbeg.
0 x
Net een Glenfiddich 14yo Rich oak op en daarna een The Glenlivet 18yo
0 x
Tijdens m'n zoektocht naar een Whisky uit 1982, gebotteld in 2010 (27yo of 28yo) of 18yo (2000 / 2001) een Ardmore Traditional Cask ingeschonken.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”