Flessen:
- Ardbeg Airigh Nam Beist (2008). Hierover heb ik nog wel even zitten twijfelen. Ik koop niet zomaar flessen van >50€, maar omdat ik de Ardbeg Ten steeds meer ben gaan waarderen vind ik het toch de moeite waard om deze oudere broer er naast te hebben. Een zekere op=op-druk speelde natuurlijk ook mee.
- Glendronach 15yo 'Revival'. Een whiskytip van medeforumlid Lagavulin! volgend op een vraag naar sherried whiskies. De gemiddelde cijfers van de Malt Maniacs zijn ook niet mis.
Samples:
- Kilchoman 2010 Winter Release. Ik was wel benieuwd naar deze jongle Islayer.
- Port Ellen 28yo, Whiskysite botteling. Port Ellen wordt vaak ge(n)(r)oemd. Daar wil ik ook een keer van genipt hebben.
- Ardbeg Supernova 2010 + Octomore 3.1. Deze twee samples heb ik vooral aangeschaft om uit te vissen waar mijn turfgrens ligt. Als jullie mij niet meer op dit forum zien, lag die grens dus onder deze whiskies.
Edit: meer.
Bovenstaand lekkers kwam van de internetslijter. Ik ging ook nog even langs de baksteenslijter om een fles Benromach 10yo en kwam terug met
- Gordon & MacPhail Reserve Caol Ila 1998-2009, 1st fill sherry butt, 58.1%.
- Chieftain's Glenrothes 10yo, rum finish, 43%.
Volgens mij ging er iets mis...

een Glendronach Revival 15 jaar oud als prijs op een prijsvraag georganiseerd in het kader van de Glendronach week van