Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Kilkerran WIP7 sherry, ik blijf erbij dat ie net iets beter (complexer) is dan zijn bourbonbroertje!! Dit was tevens mijn enige whisky tijdens de kerst...
2 x
Na een kerstdiner bomvol smaken van 6 gangen, 20 verschillende gerechten, pils, tripel, wijn en dessertwijn gooi ik geen speciale, dure knaller open maar een lekkere volle whisky: Bunna 18
1 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Weer thuis na 2 dagen Kerst vieren met familie. Tijd voor iets lekkers dus! Helaas wel de eerste gebroken kurk van deze batch.
Gelukkig de kurk er wel in zn geheel er goed uitgekregen.
Over de whisky kan ik erg kort zijn. Gnice whisky!
Zelfs met 43%! Stel je voor dat ze dit op CS hadden gebotteld.

Ardbeg 29yo 1974/2003 (43%, Gordon & MacPhail, Connoisseurs Choice) [WB]
Over de whisky kan ik erg kort zijn. Gnice whisky!
Zelfs met 43%! Stel je voor dat ze dit op CS hadden gebotteld.

2 x
- avdboom
- Top bijdrager

Vanavond na een lekker wijntje bij het diner...
Springbank 12yo Burgundy. Echt mijn straatje! De zoete kenmerken van het wijn vat en toch het dirty Springbank profiel! Love it! N: 91, T+F: 89, Overall: 90
Compass Box Flaming Hearth 5th. Edition. Ook zeer geslaagd weer van CB! Mooie CI José met de Clynelish signatuur er doorheen. Had voor de smaak van mij ietsje pietsje hoger abv mogen hebben maar hoe het nu is is hij wel perfect drinkbaar! Maar de finish gaat maar door en door en door... Echt wel een topper, ook 90 punten overall van mij!
Mooie drams om de kerst af te sluiten!
Springbank 12yo Burgundy. Echt mijn straatje! De zoete kenmerken van het wijn vat en toch het dirty Springbank profiel! Love it! N: 91, T+F: 89, Overall: 90
Compass Box Flaming Hearth 5th. Edition. Ook zeer geslaagd weer van CB! Mooie CI José met de Clynelish signatuur er doorheen. Had voor de smaak van mij ietsje pietsje hoger abv mogen hebben maar hoe het nu is is hij wel perfect drinkbaar! Maar de finish gaat maar door en door en door... Echt wel een topper, ook 90 punten overall van mij!
Mooie drams om de kerst af te sluiten!
2 x
Caledonians schreef:Weer thuis na 2 dagen Kerst vieren met familie. Tijd voor iets lekkers dus! Helaas wel de eerste gebroken kurk van deze batch.Gelukkig de kurk er wel in zn geheel er goed uitgekregen.
Over de whisky kan ik erg kort zijn. Gnice whisky!![]()
Zelfs met 43%! Stel je voor dat ze dit op CS hadden gebotteld.![]()
Ik had hetzelfde idee, ardbeg 1994 -2010 IM op 53 % gepakt... ff uitbuiken
1 x
Glendronach 21y parliament
Bowmore laimrig batch 3
Springbank burgundy

Bowmore laimrig batch 3
Springbank burgundy

0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Zojuist samen met de vorige eigenaar opengetrokken. Mooie vondst man, top dat we die samen hebben kunnen opentrekken, toppertje!

Rosebank 30yo 1974/2004 (55.8%, Douglas Laing OMC for The Whisky Fair, Sherry Cask, 212 Bts.) [WB]
Kwam ook nog een sample van de Tullibardine 1964/2005 (44.2%, OB, Hogshead, C#3358, 248 Bts.) boven tafel...
Man man man...

Rosebank 30yo 1974/2004 (55.8%, Douglas Laing OMC for The Whisky Fair, Sherry Cask, 212 Bts.) [WB]
Kwam ook nog een sample van de Tullibardine 1964/2005 (44.2%, OB, Hogshead, C#3358, 248 Bts.) boven tafel...
Man man man...

5 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Na bovenstaand geweld was er eigenlijk nog maar één whisky die ik kon pakken om te openen waarvan ik dacht dat die niet omver zou worden geblazen na voorgaande.

Longmorn 46yo 1965/2011 (51.8%, Gordon & MacPhail, 1st Fill Sherry Butt, C#370) [WB]

Longmorn 46yo 1965/2011 (51.8%, Gordon & MacPhail, 1st Fill Sherry Butt, C#370) [WB]
3 x
Weekje vrij afgesloten met de volgende topper;
William Cadenhead 40-year-old CA (Glenfarclas)
Wederom een mooie sample van Kay.
William Cadenhead 40-year-old CA (Glenfarclas)
Wederom een mooie sample van Kay.
0 x
Rond kerst zat ik met de schoonfamilie in een hotel. We doen dan altijd een overnachting en sinds vorig jaar is het een beetje traditie dat mijn schoonouders dan een extra grote kamer nemen, zodat we 's avonds daar nog een whiskyproeverijtje kunnen houden
De line-up van dit jaar:
Stauning Young Rye
Bunnahabhain 12yo
GlenDronach 21yo Parliament
Ledaig 1996 GM Connoisseurs Choice
Lagavulin 8yo OB
Toch wel weer een van de hoogtepunten van de kerst
De line-up van dit jaar:
Stauning Young Rye
Bunnahabhain 12yo
Lagavulin 8yo OB
1 x
Daan schreef:Rond kerst zat ik met de schoonfamilie in een hotel. We doen dan altijd een overnachting en sinds vorig jaar is het een beetje traditie dat mijn schoonouders dan een extra grote kamer nemen, zodat we 's avonds daar nog een whiskyproeverijtje kunnen houden![]()
De line-up van dit jaar:
Stauning Young Rye
Bunnahabhain 12yo
Lagavulin 8yo OB
Meen je dat nou.........................................Met schoonouders.
Ruilen???
3 x
mer1973 schreef:Meen je dat nou.........................................Met schoonouders.
Ruilen???........................de schoonouders bedoel ik !!
Haha ja snap de verwarring, maar inderdaad, met schoonouders
Sterker nog, het whiskyvirus heb ik van mijn schoonvader opgelopen. Zonder hem was ik waarschijnlijk nooit aan whisky begonnen.
Dus ik hou ze graag
2 x
Daan schreef:mer1973 schreef:Meen je dat nou.........................................Met schoonouders.
Ruilen???........................de schoonouders bedoel ik !!
Haha ja snap de verwarring, maar inderdaad, met schoonouders
Sterker nog, het whiskyvirus heb ik van mijn schoonvader opgelopen. Zonder hem was ik waarschijnlijk nooit aan whisky begonnen.
Dus ik hou ze graag
Jammer.
Bij de mijne zou je nog een flesje erbij krijgen.
0 x
Had vrij hoge verwachtingen bij deze Strathmill 1983 DL
Wat een neus
maar vanaf daar ging ie toch wat bergaf hoor, smaak nog in hogere sferen ( geen +90 voor me ) kwa body.. Subtiel zonder meer, maar finish laat het afweten... Het zoete verdwijnt snel in een wrang mondgevoel... Niet prettig!
Voor deze prijs zal ik zeker geen fles aanschaffen... Goeie God!!!
Als ze hier nou geurkaarsen van maken, sta ik wel vooraan in de rij... Neus is echt subliem!
Wat een neus
Voor deze prijs zal ik zeker geen fles aanschaffen... Goeie God!!!
Als ze hier nou geurkaarsen van maken, sta ik wel vooraan in de rij... Neus is echt subliem!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”