Bijzondere whisky in de Horeca

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Bijzondere whisky in de Horeca

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Nov 2016, 17:32

Peter87 schreef:Toen ik vorig jaar met mijn gezin in het Europa Park in Duitsland was schrok ik wel even toen ik de hotel bar in liep en achter de bar keek.
Gewoon een simpele hotelbar van een pretpark :shock:

Afbeelding

Dit was vast geen toeval Peter. :D
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Nov 2016, 17:51

Ook ik kijk tegenwoordig bij binnenkomst eerst stiekem even naar het aanbod bij de bar. In Nederland is dat in de gelegenheden waar ik ben geweest niet echt bijzonder.

In Arles in Frankrijk daarentegen kwam ik op levernaciersbezoek in een eetcafe waar het aanbod bovengemiddeld was. Zoals de Scapa 16 jaar. Wel duur: rond de 10 Euro voor een dram.

In Belgie kwam ik in mei in een restaurant waar het aanbod bijzondere gins en rums akelig groot was. De Diplomatica stond er b.v. te pronken. Ik was op de terugweg helaas de BOB.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 28 Nov 2016, 18:29

Hier in Antwerpen hou ik het ook standaard in het oog. De betere cocktailbars hebben bijna altijd wel een uitgebreidere selectie, maar als je de prijzen voor een glaasje ziet denk je toch twee keer na, beetje spijtig eigelijk, want ik zou graag gewoon whisky drinken op cafe maar als zelfs een red label (geen consumptiealcohol imo) me al meer kost dan een topbier is de keuze makkelijk gemaakt.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Nov 2016, 19:48

Erik1908 schreef:
Peter87 schreef:Toen ik vorig jaar met mijn gezin in het Europa Park in Duitsland was schrok ik wel even toen ik de hotel bar in liep en achter de bar keek.
Gewoon een simpele hotelbar van een pretpark :shock:

Afbeelding

Dit was vast geen toeval Peter. :D

Ja eigenlijk wel. Maar dat ik er nog een keer terug naartoe ga is dan weer geen toeval.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Callo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Callo » 29 Nov 2016, 15:59

In het Leuvense restaurant 'Julia en Elias' was ik wel verbaasd over het aanbod.
Karuizawa, Littlemill, Brora ... en veel IB's. Goedkoop was het niet.
Ik heb het maar op een Oogie gehouden ;)
Bijlagen
JuliaenElias.jpg
JuliaenElias.jpg (108.93 KiB) 835 keer bekeken
1 x
Afbeelding

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 12 Dec 2016, 21:21

amai dat is al wa anders dan een glenfiddich 12 :D je moet het maar ontdekken, een bistro met een open Karuizawa
0 x

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 12 Dec 2016, 21:39

Ik ga graag eten in goede restaurants en ik verbaas me er nog steeds over dat er zo weinig aandacht wordt geschonken aan het gedistilleerd. Als het mee valt de Classic Malts en vaak niet meer dan alleen Glenfiddich 12 en Four Roses. Het is vaak een schrijnend contrast met de wijnkaart waar soms meer meer dan 500 wijnen op staan tot €1000,- per fles.
Na een goed diner hoort een goed glas whisky te volgen. Een slecht aanbod whisky zet dan een domper op de avond. Het toppunt was bij Boreas in Heeze. Daar hadden ze alleen een XO van 1 van de grote 4, maar geen malt whisky. Want "dat drinkt men hier weinig". Dan faal je toch echt als sommelier.
Gelukkig zijn er wel positieve uitzondering. Hier in Nijmegen zit Vesters. Misschien maar 10 open flessen, maar wel leuke dingen voor schappelijke prijzen.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”