Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
W de B
Actief lid
Actief lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 Okt 2016, 19:10
Locatie: Drenthe

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor W de B » 19 Nov 2016, 21:35

Na deze geproefd te hebben op het afgelopen Pot Still festival nu op tafel .
De Mortlach vintage 1996 van Signatory.
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Nov 2016, 16:20

Laatst leeg
  • Bowmore Small Batch
  • BenRiach Sherry 12yo
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 20 Nov 2016, 17:40

caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...


Ga je voor een vervanger? Zie dat ze nu niet meer CS zijn helaas.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Nov 2016, 17:58

Wouter1981 schreef:
caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...


Ga je voor een vervanger? Zie dat ze nu niet meer CS zijn helaas.


Nee, ik heb nog een goede oude Talisker staan. Verder zijn de prijzen van dien aard dat ik alleen met erg veel geluk of een buitenkans nog een fles aanschaf (en idd wel een versie op vatsterkte).
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 20 Nov 2016, 19:36

caskstrength schreef:
Wouter1981 schreef:
caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...


Ga je voor een vervanger? Zie dat ze nu niet meer CS zijn helaas.


Nee, ik heb nog een goede oude Talisker staan. Verder zijn de prijzen van dien aard dat ik alleen met erg veel geluk of een buitenkans nog een fles aanschaf (en idd wel een versie op vatsterkte).


Soms vind ik het extra jammer dat ik niet 5 jaar eerder met whisky ben begonnen.
Dit soort flessen zijn voor mezelf gewoon niet te verantwoorden.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Nov 2016, 20:26

Hij heeft mijn broer (die hem volgens mij begin 2010 cadeau heeft gegeven) toen € 97,95 gekost... Dat was wellicht toen ook al behoorlijk goedkoop, maar nu helemaal niet meer voor te stellen.
2 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2419
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Kay » 22 Nov 2016, 16:12

Geopend:
Hazelburn 2002-2014 Cadenhead's
Springbank 100 Proof

Mooi spul!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 22 Nov 2016, 16:28

caskstrength schreef:Hij heeft mijn broer (die hem volgens mij begin 2010 cadeau heeft gegeven) toen € 97,95 gekost... Dat was wellicht toen ook al behoorlijk goedkoop, maar nu helemaal niet meer voor te stellen.


Hou op ons te martelen, Paul ;)
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 658
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 09:46
Locatie: Kattûk

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor DvdB » 22 Nov 2016, 17:30

Afgelopen zondagavond (na de storm en na de vis in thaise Phaneng-curry) een JW Green genomen.
De "ouwe" een jaar of 5-6 geleden al eens gehad, was die wat minder geturfd dan nu ?
Al met al een goede blend .. richting de kerst ook maar weer eens kijken of er een Ballantine's 17 onder de boom te regelen valt.


:Pipersmile
Dirk
0 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Nov 2016, 22:45

Vanavond geopend: deze Glen Garioch 1985 GlMo. Het was een verlaat cadeau van mijn vrouw ter ere van de geboorte van mijn zoontje. Echt een mooie dram met de aardse tonen die Glen Gariochs van voor 1994 zo kenmerken, met daarnaast heidehoning, rijp fruit en toffee. Kortom: ik zit nu te genieten :bigsmile
2 x
Affirmanti incumbit probatio

belvedere86
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 Nov 2016, 17:46

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor belvedere86 » 26 Nov 2016, 17:49

Geopend: Four roses private selection obsk en zonet william larue weller.

Geledigd: elijah craigh BP
0 x

Gebruikersavatar
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 622
Lid geworden op: 17 Jun 2015, 21:36
Locatie: Nijmegen

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Toontje » 27 Nov 2016, 21:13

Vanmiddag tijdens de F1 deze: https://www.whiskybase.com/whisky/56148/ben-nevis-1998 Ben Nevis geledigd :Cry . Wat een sherry-monster! Eerder dit jaar ook al m'n Littlemill 1989 HB geledigd. Zometeen gaat de Glenrothes 1990 CA open en dan wordt het heel hard tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe knaller op sherry... Jammer dat de lekkerste whisky's altijd het vlugst op gaan :lekker .
2 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Nov 2016, 20:59

Recentelijk twee fijne winterdrams geopend: de Aberlour A'bunadh batch 52 en de BenRiach 17yo Solstice 2nd edition.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor avdboom » 01 Dec 2016, 20:36

Net het laatste drammetje Benromach 10 ingeschonken. En wat een fijne whisky is dat zeg!

Ik heb de 100 Proof ook staan als opvolger en kan niet wachten. Heb de 100 Proof wel eens met een lichte verkoudheid kunnen proeven en dat was al veel beloven, dus met een goede strot moet het echt wel mooi spul zijn hoop ik! Desalnietteminnn, hoewel 43℅ net een tikje te weinig is in mijn beleving (maar 46℅ zou het bestaansrecht van de 100 Proof ondermijnen) zeker een heel goede en smakelijke whisky die net even anders is als anders.

Aanrader :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Daan » 02 Dec 2016, 21:39

Zojuist de Glengoyne cask strength batch 3 geledigd.

Was een fijne whisky met een pittige afdronk (hou ik wel van).
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten