Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Na deze geproefd te hebben op het afgelopen Pot Still festival nu op tafel .
De Mortlach vintage 1996 van Signatory.
De Mortlach vintage 1996 van Signatory.
0 x
Laatst leeg
- Bowmore Small Batch
- BenRiach Sherry 12yo
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...
Ga je voor een vervanger? Zie dat ze nu niet meer CS zijn helaas.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Wouter1981 schreef:caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...
Nee, ik heb nog een goede oude Talisker staan. Verder zijn de prijzen van dien aard dat ik alleen met erg veel geluk of een buitenkans nog een fles aanschaf (en idd wel een versie op vatsterkte).
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

caskstrength schreef:Wouter1981 schreef:caskstrength schreef:Geledigd: Talisker 25 yo 2006, met enige weemoed. Maar ook aan al het goede komt een einde...
Nee, ik heb nog een goede oude Talisker staan. Verder zijn de prijzen van dien aard dat ik alleen met erg veel geluk of een buitenkans nog een fles aanschaf (en idd wel een versie op vatsterkte).
Soms vind ik het extra jammer dat ik niet 5 jaar eerder met whisky ben begonnen.
Dit soort flessen zijn voor mezelf gewoon niet te verantwoorden.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Hij heeft mijn broer (die hem volgens mij begin 2010 cadeau heeft gegeven) toen € 97,95 gekost... Dat was wellicht toen ook al behoorlijk goedkoop, maar nu helemaal niet meer voor te stellen.
2 x
Geopend:
Hazelburn 2002-2014 Cadenhead's
Springbank 100 Proof
Mooi spul!
Hazelburn 2002-2014 Cadenhead's
Springbank 100 Proof
Mooi spul!
0 x
caskstrength schreef:Hij heeft mijn broer (die hem volgens mij begin 2010 cadeau heeft gegeven) toen € 97,95 gekost... Dat was wellicht toen ook al behoorlijk goedkoop, maar nu helemaal niet meer voor te stellen.
Hou op ons te martelen, Paul
1 x
Afgelopen zondagavond (na de storm en na de vis in thaise Phaneng-curry) een JW Green genomen.
De "ouwe" een jaar of 5-6 geleden al eens gehad, was die wat minder geturfd dan nu ?
Al met al een goede blend .. richting de kerst ook maar weer eens kijken of er een Ballantine's 17 onder de boom te regelen valt.
Dirk
De "ouwe" een jaar of 5-6 geleden al eens gehad, was die wat minder geturfd dan nu ?
Al met al een goede blend .. richting de kerst ook maar weer eens kijken of er een Ballantine's 17 onder de boom te regelen valt.
Dirk
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Vanavond geopend: deze Glen Garioch 1985 GlMo. Het was een verlaat cadeau van mijn vrouw ter ere van de geboorte van mijn zoontje. Echt een mooie dram met de aardse tonen die Glen Gariochs van voor 1994 zo kenmerken, met daarnaast heidehoning, rijp fruit en toffee. Kortom: ik zit nu te genieten 

2 x
-
belvedere86
- Nieuwkomer

Geopend: Four roses private selection obsk en zonet william larue weller.
Geledigd: elijah craigh BP
Geledigd: elijah craigh BP
0 x
Vanmiddag tijdens de F1 deze: https://www.whiskybase.com/whisky/56148/ben-nevis-1998 Ben Nevis geledigd
. Wat een sherry-monster! Eerder dit jaar ook al m'n Littlemill 1989 HB geledigd. Zometeen gaat de Glenrothes 1990 CA open en dan wordt het heel hard tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe knaller op sherry... Jammer dat de lekkerste whisky's altijd het vlugst op gaan
.
. Wat een sherry-monster! Eerder dit jaar ook al m'n Littlemill 1989 HB geledigd. Zometeen gaat de Glenrothes 1990 CA open en dan wordt het heel hard tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe knaller op sherry... Jammer dat de lekkerste whisky's altijd het vlugst op gaan
.
2 x
Recentelijk twee fijne winterdrams geopend: de Aberlour A'bunadh batch 52 en de BenRiach 17yo Solstice 2nd edition.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Net het laatste drammetje Benromach 10 ingeschonken. En wat een fijne whisky is dat zeg!
Ik heb de 100 Proof ook staan als opvolger en kan niet wachten. Heb de 100 Proof wel eens met een lichte verkoudheid kunnen proeven en dat was al veel beloven, dus met een goede strot moet het echt wel mooi spul zijn hoop ik! Desalnietteminnn, hoewel 43℅ net een tikje te weinig is in mijn beleving (maar 46℅ zou het bestaansrecht van de 100 Proof ondermijnen) zeker een heel goede en smakelijke whisky die net even anders is als anders.
Aanrader
Ik heb de 100 Proof ook staan als opvolger en kan niet wachten. Heb de 100 Proof wel eens met een lichte verkoudheid kunnen proeven en dat was al veel beloven, dus met een goede strot moet het echt wel mooi spul zijn hoop ik! Desalnietteminnn, hoewel 43℅ net een tikje te weinig is in mijn beleving (maar 46℅ zou het bestaansrecht van de 100 Proof ondermijnen) zeker een heel goede en smakelijke whisky die net even anders is als anders.
Aanrader

1 x
Zojuist de Glengoyne cask strength batch 3 geledigd.
Was een fijne whisky met een pittige afdronk (hou ik wel van).
Was een fijne whisky met een pittige afdronk (hou ik wel van).
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”