Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 09:08

MichielV schreef:Oke, duidelijk. Maar wat maakt het wel 'done' om vergelijkbare prijzen te vragen voor samples, maar voor een hele fles ben je ineens de duivel?

Ergens op dit forum bestaan al discussies hierover, hoe de prijsstelling voor samples tot stand komt. Niet iedereen bepaalt zijn prijs op dezelfde manier, dat klopt. En als je door zou rekenen kom je inderdaad soms op aardige 'winsten' uit. Maar daar staan dan ondertussen wél de nodige inspanningen van de versampelaar tegenover. Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat een fles 23 keer versampelen 'iets' meer tijd en inspanning kost dan de gehele fles in één keer van de hand doen. Zeker de grote aanbieders van samples zullen behoorlijk wat vrije tijd kwijt zijn met aanbieden van hun sample-service. Dat ze daar dan iets van een vergoeding voor rekenen vind ik best billijk eigenlijk. Zolang het niet exorbitante vergoedingen worden uiteraard.

Verder:
MichielV schreef:Als ik op whiskybase kijk...

Daar geef je eigenlijk zelf je uitleg/antwoord al. Wat mensen op Whiskybase of de auctions of FB doen, daar kun je zeker wat van vinden maar staat buiten dit forum. Jij biedt je spullen aan op dit forum, en daar zijn bepaalde gedragsregels ontstaan. Als je de grenzen van die regels opzoekt kun je reacties en discussie verwachten. Zolang dat netjes blijft zie ik daar geen probleem in eigenlijk, soort van zelfcorrigerende werking van een gemeenschap.
2 x

MichielV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MichielV » 11 Nov 2016, 09:39

MikerG schreef:Het gaat mij niet zo zeer om de markt werking, vraag en aanbod. Het ging mij er puur om dat dit een Casqueteers fles is. CSQ is een liefhebberij, zoals Squaadgras al goed heeft verwoord. Ik heb zelf recentelijk nog een csq tormore fles van de hand gedaan tegen aankoop prijs binnen de casqueteer groep, omdat ik daar andere mensen mee blij wil maken die geen kans hadden om ervoor in te tekenen. Nu hoef je niet persee dit te doen, daarin staat iedereen vrij natuurlijk. Maar zo te zien heb jij minimaal 2 intekendelen van deze springbank daarom verbaast het mij dat je deze fles voor zo'n bedrag aanbiedt. ondfer het mom van " ik heb hem dubbel".

Dre schreef:Ergens op dit forum bestaan al discussies hierover, hoe de prijsstelling voor samples tot stand komt. Niet iedereen bepaalt zijn prijs op dezelfde manier, dat klopt. En als je door zou rekenen kom je inderdaad soms op aardige 'winsten' uit. Maar daar staan dan ondertussen wél de nodige inspanningen van de versampelaar tegenover. Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat een fles 23 keer versampelen 'iets' meer tijd en inspanning kost dan de gehele fles in één keer van de hand doen. Zeker de grote aanbieders van samples zullen behoorlijk wat vrije tijd kwijt zijn met aanbieden van hun sample-service. Dat ze daar dan iets van een vergoeding voor rekenen vind ik best billijk eigenlijk. Zolang het niet exorbitante vergoedingen worden uiteraard.

Daar geef je eigenlijk zelf je uitleg/antwoord al. Wat mensen op Whiskybase of de auctions of FB doen, daar kun je zeker wat van vinden maar staat buiten dit forum. Jij biedt je spullen aan op dit forum, en daar zijn bepaalde gedragsregels ontstaan. Als je de grenzen van die regels opzoekt kun je reacties en discussie verwachten. Zolang dat netjes blijft zie ik daar geen probleem in eigenlijk, soort van zelfcorrigerende werking van een gemeenschap.

Oke, ik begrijp dat Casqueteers standpunt wel hoor, maar zoals je kan zien gaat deze fles binnen het forum ook mee met de marktwerking. Dat zie je ook al heel goed in de sample prijzen. Ben het eens dat die inspanning van het versampelen beloont moet worden, maar hoeveel moet dat per sample zijn? Als je op iedere sample 1 euro erbij doet om 'het werk' te vergoeden, dan zit de sampleprijs nog steeds aanzienlijk boven de inkoopprijs. En volgens mij blijft het nooit bij 1 sample, want dat is verzendkosten technisch ook niet interessant. Als je puur kijkt naar 'inkoop' prijs, dan zou een sample rond 5.5 euro zitten. Is die 3.5/4.5 die er boven gerekend wordt puur de vergoeding van het versampelen? Daar zit ook een gewoon een deel winst in.

Stel dat je dan neer komt dat je 50 euro boven de originele verkoopprijs komt. Wie/Wat bepaalt dat die verhoging wel 'legit' is en een hogere niet? Ik volg dat niet helemaal. Dat is toch puur marktwerking? De prijzen die ik eerder genoemd heb mbt de Springbank zijn allemaal van dit forum gehaald. Ik vind het ook niet erg dat ik er op aangesproken wordt, maar doe dat dan direct naar de persoon. En klopt, het is alleen maar goed dat er binnen een community een zelfcorrigerende werking is wat betreft prijzen, maar niemand geeft aan waar die grens ligt. Wanneer is de prijs nu wel acceptabel en wanneer niet?

Ik snap tevens ook niet zo goed wat het aantal inteken delen ermee te maken heeft. Zo goed als iedereen heeft vanaf het begin af aan 2 flessen, dus 'dubbel'. Als ik dus 1 'deel' had gekocht en hem zo te koop aan had geboden, was het minder erg geweest? Daarnaast heb ik meerdere flessen van het sherry vat, omdat iemand anders graag extra flessen van het rumvat wilde hebben?
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 09:57

MichielV schreef:En klopt, het is alleen maar goed dat er binnen een community een zelfcorrigerende werking is wat betreft prijzen, maar niemand geeft aan waar die grens ligt. Wanneer is de prijs nu wel acceptabel en wanneer niet?

Niemand geeft aan waar die grens ligt, simpelweg omdat daar geen vaste regels voor zijn. Zoals zoveel dingen in het leven speelt 'gevoel' hier een belangrijke rol in.
Er zijn ook geen vaste regels waarom het ene nieuwsfeit wél het journaal of voorpagina haalt, en de andere niet. Een bom in een West-Europese stad wekt een ander gevoel op dan een bom in een willekeurige stad in Afrika of Midden-Oosten.
Zo werkt het met prijzen voor whisky ook, soms halen mensen hun schouders op en lopen verder, soms slaan ze aan en gaan ze hier reageren. Ik denk dat je zelf ook wel eens zulke situaties zult hebben ervaren, ikzelf in ieder geval wel. Jij hebt dan nu de pech denk ik dat je een gevoelige snaar hebt geraakt bij iemand. Sh*t happens.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Nov 2016, 10:31

Op zich heb ik er weinig moeite mee dat iemand een cQs fles (of wat anders) met een leuke winst verkoopt, dat moet iedereen zelf maar weten. Is ook de reden dat ik niks aanbiedt aan flessen, ik doe het niet en dat gaat beide kanten op, zowel verkopen als kopen.
Tenslotte stappen we bij cQs bijna allemaal blind (ik in dit geval niet omdat ik ze mocht proeven vooraf) in een vaten collectief waarbij je ten eerste je betaling soms al jaren voor botteling moet doen en dan moet afwachten of 'het' wat is geworden.
Dan is het wel erg makkelijk om als niet instapper proberen in te haken op het moment dat het in de fles zit en het 90 punten spul blijkt te zijn. No way dat iemand mijn Springbank's of Tormores over gaat nemen tegen de prijs die ik er zelf voor heb betaald.

En de markt is nu zo dat € 200 voor een 19 yo sherried Springbank van goede kwaliteit helemaal geen rare prijs is. Dat vind ik ook jammer, maar dan ben je wel erg onnozel als je je cQs fles voor € 112 gaat verkopen toch? Ook niet binnen de cQs groep; dan had je maar in moeten tekenen toen het kon.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Nov 2016, 10:43

MichielV schreef:Ben het eens dat die inspanning van het versampelen beloont moet worden, maar hoeveel moet dat per sample zijn? Als je op iedere sample 1 euro erbij doet om 'het werk' te vergoeden, dan zit de sampleprijs nog steeds aanzienlijk boven de inkoopprijs. En volgens mij blijft het nooit bij 1 sample, want dat is verzendkosten technisch ook niet interessant.

ik hoef dit niet te doen, maar laat ik het even op mijzelf betrekken en proberen een uitleg te geven:
een normale hantering voor een prijsstelling bij sampelen is een aannemelijk actuele waarde van een fles delen door 20 en daar 50 cent bij optellen voor het sampelflesje. dus heb je een fles met een aannemelijk waarde van 90 euro, dan is dat 5,-. bij 190 is dat 10,-
dit geeft de sampelaar een drammetje voor zichzelf en ook de ruiimte eens wat korting te geven, een bestelling van meerdere sampels af te ronden op een bepaald bedrag of een setje te maken voor een mooi totaalprijsje.
daarbij ruil je ook wel eens wat sampels of geef je vrienden van je de sampels tegen aankoop.
( bij het openen van een erg mooie fles, gaan er zo al 6-8 sampels weg tegen aankoop aan goede whisky-maten van me )
bij sommige flessen is die basering van de flesprijs jaren dezelfde prijs als bij uitgifte van de fles en bij sommige flessen gaat de sampleprijs wel eens omhoog. als ik in het specifieke geval van de cQs springbank nu deze zou waarderen tegen 130 is de kans groot dat over een kwartier ik een bericht van iemand krijg met de melding dat ie de overige 10 sampels uit mijn fles wel wil overnemen en dat is ook niet de bedoeling. als versampelaar doe je het ook omdat je het leuk vind als zoveel mogelijk mensen deze kunnen proeven. Je gaat daarom dus een beetje met de markt mee, maar probeert dat te beperken. de ene fles heeft uiteindelijk amper tot geen marge en de ander na verloop van tijd een grotere marge door de populariteit en marktwaarde van de fles.
er zit ook absoluut tijd in en materiaal. een setje van 12-15 sampels maak je etiketjes voor, je verzameld de flessen, je schenkt de potjes. je neemt je inpak en beschermingsmateriaal, en taped het pakje goed in en steekt hier voor je het weet weer een half uur in.

mijn oordeel over jouw verkoop van je cQs fles..
iedereen zal snappen dat je de deze fles niet voor 130 weg doet dezer dagen..maarja 250 is natuurlijk overdreven
ik denk dat wanneer je 180-190 voor de verkoop van je fles had gevraagd er geen commentaar was geweest.
dan zijn er wat 5-6 tientjes bovenop gegaan en dat is niet vreemd bij dat soort flessen op dit moment.
9 x
Afbeelding

MichielV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MichielV » 11 Nov 2016, 11:58

henri schreef:een normale hantering voor een prijsstelling bij sampelen is een aannemelijk actuele waarde van een fles
.....

Mijn oordeel over jouw verkoop van je cQs fles..
iedereen zal snappen dat je de deze fles niet voor 130 weg doet dezer dagen..maarja 250 is natuurlijk overdreven
ik denk dat wanneer je 180-190 voor de verkoop van je fles had gevraagd er geen commentaar was geweest.
dan zijn er wat 5-6 tientjes bovenop gegaan en dat is niet vreemd bij dat soort flessen op dit moment.

Dank voor je uitgebreide antwoord!

Als ik het samenvat het is dus een combinatie van marktwerking en onderbuikgevoel. Zoals ik aangaf; ik heb gekeken naar de prijzen op het forum. Daar een prijs bij vast gesteld, met daarbij ook wat ruimte om tegemoet te komen als iemand daar om vraagt. Uiteindelijk is mijn inschatting dus te hoog bevonden, dat is ook duidelijk.

Je geeft zelf al aan 'aannemelijk actuele waarde'. Dat kan je alleen vast stellen door te kijken naar de markt. Daar trek je een conclusie uit en daar kunnen dus fouten in gemaakt worden. Verder is dat hele onderbuikgevoel ook anders voor iedereen en ook daar kunnen de meningen dus verschillen.

Mooi dat het forum daarop reageert. Zelf zou ik het netter vinden als je de persoon direct aanspreekt, maar ach als dat via een open topic moet ook goed. Maar geef dan ook een richting aan als iemand iets fout doet. Er werd alleen maar geroepen; 'Te hoog, te hoog, te hoog, schandalig'. Als je dat vind, geef dan ook aan wat je wel denkt wat het zou moeten zijn. Daar kan iemand iets mee en zo kan je het op een nette manier oplossen.

Dus daarom, bedankt dat je wel de moeite hebt genomen om het toe te lichten. Hier kan ik iets mee. :goedgedaan
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Nov 2016, 12:28

MichielV schreef:Zelf zou ik het netter vinden als je de persoon direct aanspreekt, maar ach als dat via een open topic moet ook goed.

Als we alles per PB gaan doen kunnen we het forum wel opdoeken en de email adressen uitwisselen hé... ;)

Jij (en iedereen) moet dit ook niet zien als een persoonlijke aanval, denk dat het juist goed is dat er in alle openheid een (pittige) discussie over losbrandt. Dat lees ik persoonlijk liever als de slow chat's 'welke fles geopend/geleegd/gekocht en welke whisky drink je nu'.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 13:08

MichielV schreef:Mooi dat het forum daarop reageert. Zelf zou ik het netter vinden als je de persoon direct aanspreekt, maar ach als dat via een open topic moet ook goed. Maar geef dan ook een richting aan als iemand iets fout doet. Er werd alleen maar geroepen; 'Te hoog, te hoog, te hoog, schandalig'. Als je dat vind, geef dan ook aan wat je wel denkt wat het zou moeten zijn. Daar kan iemand iets mee en zo kan je het op een nette manier oplossen.

Wat in dat soort gevallen ook mee zal spelen, is wíe het doet. Iemand die net nieuw is of verder nooit participeert in discussies of topics zal meer wrevel opwekken, dan heb je de schijn tegen dat je het forum enkel gebruikt voor de verkoop en een leuk centje probeert te verdienen aan de liefhebbers die hier actief zijn. Daarmee krijg je hier op zijn zachtst gezegd de handen bepaald niet op elkaar. En zal ook niet zo snel iemand zich geroepen voelen om dit op een persoonlijke manier (via PB dus) kenbaar te maken, je kent de persoon tenslotte niet eens.
Dat heb jij nu inmiddels ervaren, maar dat jij hier vervolgens op een open en nette manier de discussie aangaat en opheldering wil, is dan alleen maar positief.

Wat betreft het dan maar aangeven wat men wel denkt dat het zou moeten zijn qua prijs, hm, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.
Laten we vooropstellen dat dit forum primair NIET bedoeld is voor koop/verkoop. Dat is een extra faciliteit die hier ontstaan is, en waarvan het voortbestaan al diverse keren ter discussie is gesteld. Mijn mening daarbij is, dat alleen de verkoper zelf verantwoordelijk is voor de prijs die hij voor zijn spullen vraagt, en die verantwoordelijkheid ook moet dragen indien die prijs vervolgens als buitensporig wordt ervaren. Die prijsbepaling doe je helemaal zelf, maar je moet beseffen dat veel mensen hier op het forum zeer goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen op de markt, en bovendien over het algemeen zich hier vanuit het oogpunt van liefhebberij op dit forum begeven. Dan is het dus geen kwestie van 'wat de gek ervoor geeft en ik probeer er gewoon het maximale uit te slepen'. Kies je daarvoor, dan loop je dus het risico dat er commentaar komt. In die gevallen zijn er zat andere alternatieven om je spullen te verkopen.
3 x

MichielV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MichielV » 11 Nov 2016, 13:29

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het eerste is ook een consequentie van het huidige beleid in het aanbod gedeelte. Als jij het beschikbaar zet voor een relatief lage post count, dan vind ik niet dat je het argument 'ik ken je niet' aanhalen.

En wat betreft het kritiek leveren; Ik ben van mening dat als je kritiek hebt, dat je het ook moet onderbouwen. Het feit dat de verkoper 'verantwoordelijk' is slaat in mijn ogen nergens op. Als jij als potentiële koper het 'te duur' vind, dan heb je twee opties; Je zegt er iets van of je negeert het. Uiteindelijk wordt die fles dan niet verkocht.

Nogmaals; Ik heb mijn prijs bepaald adhv prijzen op dit forum. Als jij (of de community) geen 'buitensporige' prijzen wilt zien op dit forum, moet je zelf ook een actieve rol spelen om dat de wereld uit te verhelpen. Met alleen maar roepen 'te duur' haal je dat probleem de wereld niet uit.
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 13:43

MichielV schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Het eerste is ook een consequentie van het huidige beleid in het aanbod gedeelte. Als jij het beschikbaar zet voor een relatief lage post count, dan vind ik niet dat je het argument 'ik ken je niet' aanhalen.

En wat betreft het kritiek leveren; Ik ben van mening dat als je kritiek hebt, dat je het ook moet onderbouwen. Het feit dat de verkoper 'verantwoordelijk' is slaat in mijn ogen nergens op. Als jij als potentiële koper het 'te duur' vind, dan heb je twee opties; Je zegt er iets van of je negeert het. Uiteindelijk wordt die fles dan niet verkocht.

Nogmaals; Ik heb mijn prijs bepaald adhv prijzen op dit forum. Als jij (of de community) geen 'buitensporige' prijzen wilt zien op dit forum, moet je zelf ook een actieve rol spelen om dat de wereld uit te verhelpen. Met alleen maar roepen 'te duur' haal je dat probleem de wereld niet uit.

:P
Sorry, nu moest ik even heel hard lachen. Je draait de zaken nu een beetje om geloof ik. Ik kan nu ook heel simpel zeggen: Als jij geen commentaar op je te hoge verkoopprijzen wilt zien moet je daar zelf een actieve rol in spelen door simpelweg een minder hoge prijs te vragen.

En geloof het of niet, 'met alleen maar 'te duur' roepen haal je dat probleem wel degelijk al een beetje de wereld (zijnde het forum in dit geval) uit. We hebben het hier niet over rocket-science, hoezo moet een te hoge prijs verder onderbouwd worden? Je weet zelf dondersgoed voor welk bedrag je een fles gekocht hebt, en dus ook wat je eraan hoopt te verdienen door hem voor een bepaalde prijs te verkopen. Doordat velen hier regelmatig 'te duur!' roepen zijn een aantal gelukszoekers hier gelijk alweer afgehaakt. En daarmee de wereld (het forum) voor even weer een beetje beter gemaakt, totdat de volgende gelukszoeker zich aandient.

En dat de mods hier een lage instapdrempel hanteren voor de verkoop (óók al vaak ter discussie gesteld overigens) wil nog niet zeggen dat iedereen die de '25 posts drempel' is gepasseerd daarmee een 'bekende' is op het forum. Het gaat opnieuw om gevoel, dat probeerde ik daarmee duidelijk te maken. We kennen ze allemaal, 25 onzin posts en hoppa, daar staan ze al klaar in het Aanbod gedeelte. Van de mods mag het, maar populair bij de forum déélnemers maak je je er niet mee. Zeker niet als je vervolgens met (te) hoge prijzen aan komt zetten.
3 x

MichielV
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MichielV » 11 Nov 2016, 14:20

Dre schreef: :P Sorry, nu moest ik even heel hard lachen. Je draait de zaken nu een beetje om geloof ik. Ik kan nu ook heel simpel zeggen: Als jij geen commentaar op je te hoge verkoopprijzen wilt zien moet je daar zelf een actieve rol in spelen door simpelweg een minder hoge prijs te vragen.

Maar dat heb ik dus al de hele tijd. Ik begrijp gewoon echt niet dat je 'schuld' alleen maar bij de verkoper neerlegt. De prijsbepaling gaat op 'gevoel', of je iemand wilt benaderen gaat op 'gevoel'. Ik hoop dat je inziet dat het daardoor allemaal vrij vaag is. Ik vind het echt geen probleem dat iemand aangesproken wordt, maar wees concreet. De prijzen buiten dit forum mag je niet gebruiken, want daar worden 'absurde' prijzen gevraagd. De prijzen op dit forum mag je kennelijk ook niet gebruiken als richtlijn, want dat klopt ook niet. Dat 'gevoel' wat je hebt is dan wel heel persoonlijk. Als jij dat niet toelicht, dan moet ik maar gokken wat jij goed vind?

De verkoper moet goed nadenken en de koper moet goed nadenken. Mochten daar meningsverschillen over zijn, dan moet je elkaar daar bij helpen. De hele discussie over de te hoge prijs gaat volgens mij over dat je geen absurde prijzen wilt binnen de community. Als de community dat zo goed wilt hebben, dan moet de community daar ook actief een rol in spelen. Dat gaat twee kanten op.
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 14:42

MichielV schreef:Ik begrijp gewoon echt niet dat je 'schuld' alleen maar bij de verkoper neerlegt.

Hier gaan we denk ik niet makkelijk uit komen. Schuld is jouw benaming, ik hou het op verantwoordelijkheid.
En ik val in herhaling, maar nog één keertje dan: Dit forum is primair niet bedoeld voor verkoop. Dat die optie er toch is, soit.
Ik als forumgebruiker vraag er niet om of jij je spullen te koop wilt zetten. Dat is je eigen besluit, dat doe je zelf, ongevraagd. En wie iets te koop zet of aanbiedt, heeft vooraf al een bepaald bedrag in zijn hoofd wat ie ervoor hebben wil. En past daar dan zelf zijn verkoopprijs op aan. Als jij dit allemaal als een gedeelde verantwoordelijkheid ziet van de verkoper én de eventuele potentiële koper, of in dit geval zelfs gewoon de bezoekers van dit forum, dan zijn we wat mij betreft uitgepraat.

je doet nu alsof je hele analyses erop loslaat om tot een gedegen verkoopprijs te kopen. Pfff, wat een onzin. Je wilt je fles gewoon kwijt, en je wilt er wat aan verdienen. En nu verwacht je van 'ons' dat we aangeven wat 'wij' nog een schappelijk bedrag vinden dat jij aan die fles mag verdienen. Zoek het uit.
Verlaag je prijs totdat iemand toehapt, of knal hem op een veiling en zie dan wat de gek ervoor geven wil.
I'm out :Bye
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Nov 2016, 14:51

Ben eigenlijk wel voorstander voor om de minimale post-regel naar 500 bij te stellen of 2 jaar actief op het forum. Neem je direct een enorme groep nieuwelingen (lees je in!) & gelukszoekers de wind uit te zeilen. Dispensatie kan worden aangevraagd a.h.v. bericht + reden naar 1 v/d moderators zoals nu ook al het geval is. 25 gaat werkelijk nergens over, welgeteld 5 minuten werk :lol: . Mochten er alsnog flinke prijzen worden gevraagd door lui die buiten deze groep vallen > dan werkt het forum zelfregulerend (zoals nu het geval is): wat de gek er voor geeft NADAT de buitensporige prijs eens goed in de schijnwerpers is gezet :lekker .
Laatst gewijzigd door squaadgras op 11 Nov 2016, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
6 x
2 ∞ & →

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 11 Nov 2016, 14:57

squaadgras schreef:Ben eigenlijk wel voorstander voor om de minimale post-regel naar 500 bij te stellen of 2 jaar actief op het forum. Neem je direct een enorme groep nieuwelingen (lees je in!) & gelukszoekers de wind uit te zeilen. Dispensatie kan worden aangevraagd a.h.v. bericht + reden naar 1 v/d moderators zoals nu ook al het geval is. 25 gaat werkelijk nergens over, welgeteld 5 minuten werk :lol: . Mochten er alsnog flinke prijzen worden gevraagd door lui die buiten deze groep vallen > dan werkt het forum zelfregulerend (zoals nu het geval is).

Ik heb me lang genoeg ingehouden, maar ga nu echt reageren! :P

Denkt niet dat het helpt Sören, dan wordt het hele forum volgestouwd met "ik vond deze in de kelder van mn vader topics"
3 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Nov 2016, 14:58

Nino schreef:Denkt niet dat het helpt Sören, dan wordt het hele forum volgestouwd met "ik vond deze in de kelder van mn vader topics"

Maar Nino, we hebben toch overijverige moderators? :gnif
5 x
2 ∞ & →

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”