Wouter1981 schreef:Ik zag die invergordon ook voorbij komen. Klinkt erg aantrekkelijk erg mooie prijs ook. Heb je ze al geproefd?
Nee, die flessen blijven nog wel even dicht zitten. Ik heb wel een Invergordon uit 1972 geproefd, ook van whiskybroker en die vond ik erg lekker. Bij grains is de variatie, zeker binnen dezelfde distillery, wat minder groot dan bij single malts. Niet dat ze allemaal hetzelfde smaken, maar ik durf makkelijker een oude grain blind aan te schaffen dan een willekeurige oude malt. Zeker voor zo'n nette prijs.
Heb zo weinig ervaring met grain dat het me erg doet twijfelen.
Dan zou ik niet zomaar een fles kopen. Grain whisky heeft een behoorlijk ander karakter dan single malt. Niet iedere maltliefhebber vindt (oude) grains automatisch ook even lekker. Ik denk dat je via dit forum wel een sample goed gerijpte grain whisky zou moeten kunnen vinden. Het zou jammer zijn om een 43-jarige whisky te kopen en vervolgens met een 'is-dit-nou-alles'-gevoel te blijven zitten.
Als je Sample 2 van deze VBT lekker vond, dan val je in ieder geval in het ja-kamp qua grains. Probeer anders via dit forum een sample oude grain te regelen, als je nog twijfelt.
BWhisky schreef:De 1980 35y house blend butt#26 was in ieder geval erg lekker!
Ah, dat is goed nieuws. Ik had al een goed gevoel bij deze gok-aanschaf en tot nu toe heeft mijn blindkoopinstinct mij nog niet teleurgesteld.