Cask delen
Cask delen
Bestaat er een topic waar het delen van een cask wordt besproken. Ik heb wel zin in een klein avontuurtje 

1 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe
Re: Cask delen
Bram84 schreef:Heb het topic ondertussen gevondenen hop even naar de website
ik zelf al verschillende delen, nog geen flessen helaas maar ja dat komt

0 x
http://www.casqueteers.com/product-deta ... -hogshead/ Lijkt me wel wat... 
Morgen alles eens rustig doornemen en dan misschien mede-eigenaar worden
Lijkt me leuk.

Morgen alles eens rustig doornemen en dan misschien mede-eigenaar worden

Lijkt me leuk.
0 x
-
- Senior
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe
Had er al een tijdje over zitten denken en vandaag de knoop doorgehakt.
Met 2 whisky vrienden een aandeel in een Tomatin ex-sherry vat gekocht.
Ben echt reuze benieuwd!
Moet alleen nog ff wat jaartjes wachten
Met 2 whisky vrienden een aandeel in een Tomatin ex-sherry vat gekocht.
Ben echt reuze benieuwd!
Moet alleen nog ff wat jaartjes wachten

0 x
Khajuraho schreef::bigsmile
Een Whisky Forum cask.
Only 244 bottles, Bottled for The Whisky Forum NL
Is da wah
Ideetjuhh!!

1 x
- caskstrength
- Forum goeroe
Vergeet niet dat iemand daarbij alles moet gaan organiseren en bijhouden, en door veel mensen verantwoordelijk gehouden gaat worden. Bovendien: welk vat wil je selecteren? Je hebt iets meer connecties nodig voor een vat van de meer gevestigde distilleerderijen. Bij de nieuwe distilleerderijen is het nog maar de vraag wat je krijgt.
Daarom denk ik dat het realistischer is om te kijken naar de huidige initiatieven zoals bijv. Casqueteers.
Daarom denk ik dat het realistischer is om te kijken naar de huidige initiatieven zoals bijv. Casqueteers.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Morge mensen
Denk dat het zeker niet makkelijk is zowel onmogelijk
Maar we kunnen misschien kijken wat er wel mogelijk is, idd zoals de http://www.casqueteers.com

Je hebt iets meer connecties nodig voor een vat van de meer gevestigde distilleerderijen. Bij de nieuwe distilleerderijen is het nog maar de vraag wat je krijgt.
Denk dat het zeker niet makkelijk is zowel onmogelijk

Maar we kunnen misschien kijken wat er wel mogelijk is, idd zoals de http://www.casqueteers.com
0 x
Ik heb indertijd een cask bij Bruichladdich een cask aangeschaft, volgend jaar alweer tien jaar geleden! Die tijd is voorbij ge-vlo-gen. Ik had indertijd wat geld over (en nog geen vrouw of kinderen) en het leek me wel een leuk avontuur. Ik heb het nooit gezien als investering of iets dergelijks, maar gaandeweg is wel gebleken dat het geen slechte keuze is geweest. Naast dat het een leuk doel voor een reis zijn in tien jaar whiskyprijzen ook behoorlijk de pan uit gestegen.
Begin volgend jaar ga ik er weer naartoe, wat sampletjes trekken en eens praten over wat we er nu mee gaan doen. Waarschijnlijk sowieso laten liggen, maar in hetzelfde vat? En voor hoe lang? En als die tijd voorbij is, wat dan? dat zien we dan wel weer...
Begin volgend jaar ga ik er weer naartoe, wat sampletjes trekken en eens praten over wat we er nu mee gaan doen. Waarschijnlijk sowieso laten liggen, maar in hetzelfde vat? En voor hoe lang? En als die tijd voorbij is, wat dan? dat zien we dan wel weer...

3 x
Khajuraho schreef:Ik vind het toch wel iets hebben, en denk dat er wel animo voor zou kunnen zijn
Animo zal er zeker zijn. Ik heb onlangs met een vijftal de stap genomen om een cask Bunna aan te schaffen. En inderdaad, je moet iemand hebben in het gezelschap met kennis van zaken. Met een klein groepje is dit ook goed te doen. Grotere groepen lijkt me wat moeilijker te coördineren. Maar... Laat je niet afschrikken hè. Doen!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”