Shinji schreef:Ik heb vaak, dat als ik een fles zie die behoorlijk afgeprijsd is, het gevoel dat het een "slechte" fles is met een te hoge prijs welke anders niet verkocht wordt.
Dit weerhoudt me dan toch om een dergelijke fles te kopen. Ik vind het leuk om af en toe een duurdere fles te kopen (€100 - €150) omdat je dan toch een specialere fles hebt. De gok is me dan te groot omdat ik bang ben dat de fles in de aanbieding tegen zal vallen.
Zijn er meer mensen die dat hebben? Of zijn aanbiedingen redelijk at random en heeft het eigenlijk weinig met de kwaliteit van de fles te maken?
Ik vraag me dit al een tijdje af en realiseerde me dat dit de perfecte plek is voor dergelijke hersenspinsels..

Heb jij soms angsstoornissen?
Nee maar even serieus, ik begrijp je gedachtengang. Vaak heb ik dat gevoel ook wel, maar ik bedoel: als een whisky reeds lange tijd bestaat en er zijn nu eenmaal meer flessen dan er vraag naar is... Of als ze blijven staan, dan is dat een perfect moment om er als slijter een mooie korting op te geven. Maar dat verandert niets aan het feit of het een goede of slechte whisky is. (tenzij die al die jaren in de vlakke zon heeft gestaan natuurlijk)
Je moet ze dan natuurlijk zeker niet kopen om te investeren, maar eerder een voorraad aanmaken om zelf alles op te drinken als je het een goede whisky vindt.
Ik koop ook liever een dure fles uiteraard, ik denk iedereen als ze veel geld zouden hebben. Maar dat zit het probleem nu net he. Alleszins bij de meeste mensen toch
Even goed koop je een mooie speciale (dure) fles en staat ie een maand later in promotie.
Even een voorbeeldje: er zijn zo vaak kortingen op Glendronachs. De 12, 15, 18 of 21yo zijn opzich al prachtige whiskies voor die prijzen, maar volgens mij zijn er heel veel flessen van deze reeksen.