1) welke fles(sen) betaalde ik te duur? (Marktwaarde aankoop) en nog veel belangrijker: was het de extra centjes waard?
2) welke fles wil je kost wat kost in jouw collectie?
1) we hebben het allemaal wel eens voor, die ene fles die je aanstaart, roept om gekocht te worden, maar net te duur staat geprijsd. Ik heb het in een ander topic reeds aangehaald, invergordon 2006WhB. Ik heb deze praktisch het dubbele betaald. Prijs viel op zich nog mee, maar toch. De gemiddelde score van 84ptn op WB is uiteraard niet om over naar huis te schrijven... Het kleurtje van deze heeft me toch laten kiezen om deze aan te kopen. En waaauw... Lekkere grainy sherry hoor. 89-90 ptn in mijn boekje. Dus spijt: neeejeuh.. Moest ik deze nogmaals tegenkomen, ik zou niet twijfelen.. Hamsteren
Heb ondertussen ook geleerd dat snel aankopen ook niet altijd loont. Zo heb ik de eerste 3expressies van The grainman aangekocht in NL direct na release. Maandje later waren de 3flessen enkele tientjes goedkoper te krijgen in Duistland. Spijt? Na het proeven van wat samples, heb ik me moeten inhouden om m'n winkelmandje niet te vullen bij .de
Wel heb ik voor de volgende 3expressies braafjes .de prijzen afgewacht.
2) dit had ik onlangs met de 50yo Carsebridge XOP. Ik zou en moest m hebben, maar uitverkocht, nergens meer te verkrijgen. Na enkele maanden speuren, kreeg ik een verlossend bericht van een medeforummer. Ik heb toch 5 seconden getwijfeld
De volgende in het rijtje is een grain die enkel te verkrijgen is op de Asian & Canadian Market. Wordt een moeilijke, en zal hoogstwaarschijnlijk dat eurootje meer kosten.
Genoeg over mij, nu is t aan jullie... Ben zeer benieuwd.
Bram