Vive La France
Re: Vive La France
Vanmorgen in de eleclerc in Perigueux geweest maar weinig interessants gevonden. Prijzen zijn wel iets lager maar het ware alleen maar standaard bottelingen. Ik houd het bij een wijntje of een Kronenbourg biertje denk ik.
1 x
De gigantische E.Leclerc in Sarlat viel ook vies tegen.
Maar bij de Intermarché in Gourdon was het weer BINGO:
- € 46,- voor een Macallan fine oak 12 y/o
- € 54,- voor een Macallan fine oak 15 y/o
Beide standaard botteling met de nieuwe labels (drie tonnetjes en blauwe onderste helft.
En daar ging de pinpas weer.....
Maar bij de Intermarché in Gourdon was het weer BINGO:
- € 46,- voor een Macallan fine oak 12 y/o
- € 54,- voor een Macallan fine oak 15 y/o
Beide standaard botteling met de nieuwe labels (drie tonnetjes en blauwe onderste helft.
En daar ging de pinpas weer.....
0 x
-
Sir Dramalot
- Actief lid

Ik ga volgende week een dagje of 5 -6 naar Frankrijk. Zit in Normandië in de buurt van zo'n giga Leclerc. Ben benieuwd of die nog wat leuks heeft liggen. Zo ja, dan gaat het zeker mee naar Nederland.
1 x
En mocht er bij de grote hypermarché niets bijzonders te vinden zijn, probeer dan vooral ook de kleinere. Tot nu toe had ik goed beet bij een kleinere E.Leclerc en een middelmaat Intermarché.
Heb het idee, dat het sterk van de franchisenemer afhangt, en dan zijn de kleinere net even wat ambitieuzer dan de grote broers...
Goede jacht!
Heb het idee, dat het sterk van de franchisenemer afhangt, en dan zijn de kleinere net even wat ambitieuzer dan de grote broers...
Goede jacht!
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Frankrijk blijft een wijnland...
Mijn eerste fles whisky kwam overigens ook uit Frankrijk
Mijn eerste fles whisky kwam overigens ook uit Frankrijk
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Zit nu in Zuid-Frankrijk en de Super-U in de buurt heeft niet héél veel aanbod maar wel o.a. Aberlour 10 en Bowmore Legend voor €21,- (en een beetje) en een 'The Deveron' voor 22,-. Niet de echte topwhisky's misschien maar voor dit soort bedragen zijn ze prima weg te slobberen voor de stacaravan hoor
Ook al Macallan 12 Fine Oak voor +/- 42,- tegengekomen alleen díe vind ik helaas niet lekker genoeg, ook niet voor dat bedrag.
Ook al Macallan 12 Fine Oak voor +/- 42,- tegengekomen alleen díe vind ik helaas niet lekker genoeg, ook niet voor dat bedrag.
0 x
In een Carrefour Hypermarkt in Frankrijk (Angoulins) stond Scapa Skiren voor 39 euro. Correcte prijs, dus ik heb hem nog steeds laten staan
(In België en Nederland vind 'k 'm gewoon veel te duur.)
(In België en Nederland vind 'k 'm gewoon veel te duur.)
1 x
wrc1 schreef:Deze zomer aan de grens zelf geen controle gehad. Maar op Frans grondgebied, na zo'n 10km, stonden de Franse douaniers klaar om de auto's te onderscheppen. Geen ontkomen aan !
Bijzonder. Volgens mij is het transporteren van alcohol binnen de EU vrij, twee jaar geleden naar Zweden geweest met de hele kofferbak vol drank. Geen probleem.
Breedút_Genietsje schreef:Daarom rij ik in een Peugeot !
Tja...
gerritbakker57 schreef:en daarom ga ik naar schotland
Het schijnt dat daar de whisky eigenlijk niet echt goedkoop is, vreemd genoeg. Wie weet dat?
0 x
- RBwhiskyworld
- Senior

FGG schreef:wrc1 schreef:Deze zomer aan de grens zelf geen controle gehad. Maar op Frans grondgebied, na zo'n 10km, stonden de Franse douaniers klaar om de auto's te onderscheppen. Geen ontkomen aan !
Bijzonder. Volgens mij is het transporteren van alcohol binnen de EU vrij, twee jaar geleden naar Zweden geweest met de hele kofferbak vol drank. Geen probleem.
Klopt binnen de EU mag je 10 liter sterke drank vervoeren zonder problemen. In de post ging het echter over Het vervoeren van Andorra (geen EU) naar een EU land. En dan is het officieel slechts 1,5 liter.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”